    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Raspberry Pi i Wake on LAN
    Date: Sun, 16 Feb 2014 20:03:12 +0100

    Czy ktoś z was orientuje się może jak wygląda kwestia implementacji
    funkcji WoL w Raspberry Pi? Kiedyś czytałem, że sam kontroler Ethernetu
    wspiera taką funkcję, ale twórcy komputerka zapomnieli o jej
    zaimplementowaniu. Ponoć mieli obiecać, że w kolejnej wersji płytki to
    niedopatrzenie zostanie poprawione.

    Wiadomo może jak się sprawy mają? Można już kupić poprawioną wersję?

    Wbrew pozorom taka funkcja bardzo by się przydała. Kiedy? Pierwszy
    przykład, jaki przychodzi mi do głowy: ustawiamy coś zdalnie przez ssh.
    Pod koniec zamiast "sudo shutdown -r" wpisujemy "sudo shutdown -h". No i
    mamy problem... Trzeba fizycznie odpiąć komputerek od zasilania, żeby
    uruchomił się na nowo. A tak, wystarczyłoby mu puścić magiczny pakiet.

    Swoją drogą nie rozumiem dlaczego projektanci sprzętu elektronicznego
    tak często pomijają WoL. Mam chociażby telewizor Samsunga z serii C6xx.
    Ma ograniczone funkcje internetowe (chociaż SmartTV to jeszcze nie
    jest), można nim sterować przez aplikację ze smartfona. Tylko co z tego,
    skoro najpierw muszę go włączyć zwykłym pilotem IR, bo przez LAN się nie
    da...