  • Data: 2014-02-24 01:17:24
    Temat: Re: Raspberry Pi i Wake on LAN
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Czy ktoś z was orientuje się może jak wygląda kwestia implementacji
    > funkcji WoL w Raspberry Pi? Kiedyś czytałem, że sam kontroler Ethernetu
    > wspiera taką funkcję, ale twórcy komputerka zapomnieli o jej
    > zaimplementowaniu.

    Kontroler sobie może wspierać, ale co z tego, skoro on po prostu jest
    podłączony przez USB do głównego układu SoC. Sama płytka nie ma żadnego
    wsparcia dla zarządzania energią. Ba, ona nawet wyłącznika nie ma. Jest
    tylko stabilizator obniżający napięcie z 5 na 3,3V.

    > Ponoć mieli obiecać, że w kolejnej wersji płytki to
    > niedopatrzenie zostanie poprawione.

    Wątpliwe. To nie jest niedopatrzenie. Na płytce jest tylko BCM2835 z
    nalutowanym RAMem i LAN9512 (hub USB + Ethernet). Nic więcej nie dodawano,
    aby zapewnić prostotę i niską cenę. Dodanie obsługi WoL skomplikowałoby i
    podrożyło tę prostą konstrukcję.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/