  • Data: 2014-02-23 15:36:16
    Temat: Re: Raspberry Pi i Wake on LAN
    Od: Andrzej S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-19 19:34, Atlantis pisze:

> [...]
    rev-2-raspberry-pi

    > O tym już wiem, ale trudno to aktywować zdalnie. ;)

    Mam na to chytry plan.

    Uruchamiam samobiezną kamerkę. Kamerka na noc powinna isc spać,
    aby oszczedzac prąd. Rano ma sie obudzic i robic swoje.

    Mam zamiar zrobic to tak, aby zegar CD 4541 ok. co godzinę
    budzil Raspberryego, który poszedl spac za pomocą np.

    sudo halt

    Ta czesc juz dziala i pin P6 znakomicie sie do tego budzenia
    nadaje.

    Aby jakos eliminowac restarty zegara (a trudno go wyłaczyc)
    gdy kamerka pracuje, przez umówiony pin Raspberry jako pierwszy
    restartuje CD4541 (co okres mniejszy niz owe 'ok. godziny').

    Zatem jesli Raspberry nie chce spać, z latwoscia broni sie przed
    resetem ze strony ciagle czuwajacego zegara. Jesli jednak zakonczy
    prace, w czasie do ok. godziny zostanie obudzony impulsem z CD4541.

    To nie wszystko. Tuz po obudzeniu Raspberry czyta plik sterujacy
    z kompa stacjonarnego, bedacego w zasiegu WiFi. Plik ten moze zawierac
    polecenie "spij dalej" (bo np. jest noc). Wtedy Raspberry robi
    'sudo halt', a cykl budzenia bedzie powtarzac sie co ok. godzine.

    Az wreszcie przyjdzie swit i w pliku sterujacym pojawi sie "rób coś".
    Wtedy Raspberry bedzie musial okresowo neutralizowac zewnetrzny zegar,
    co juz opisalem.

    Tak oto zdalnie wlaczam i wylaczam Raspberryego, manipulujac plikiem
    sterujacym za posrednictwem DropBoxa - czyli mam swoje 'WoL' :)
    Zwłoka jest rzedu godziny, moglaby byc duzo mniejsza, ale tego nie
    potrzebuje.

    pozdro
    --
    A S