  • 31. Data: 2010-09-13 17:52:28
    Temat: Re: Raport automatyczny sie-10 :-)
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    news:kjzbp82ek4i.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > To wydłłuża czas połączenia z pogotowiem.

    Zgadza się. Ale dać krótki timeout, 1-2 sekundy, nie więcej.
    Albowiemponieważdlategobo, że jak ktoś na swej słuchawce naklepie 112 i
    coś jeszcze, to timeout nie zostanie osiągnięty i można go NMTN-owo
    obsłużyć, albo coś w stylu sferiowego "błąd wprowadzania, proszę
    powtórzyć".

    > Ne ne, w ogóle nie powinno być numerów 4-, 5- i 6-cyfrowych. Żadnych.

    Pogotowia powinny być trzycyfrowe. Dla zgodności wstecz nadal 9xx, a dla
    zgodności wprzód 1xx, równolegle. i TYLKO pogotowia. Mając konkretną i
    płytko analizowaną numerację łatwiej by to było z centralek wewnętrznych
    wykierować "w eter".

    > BN niech sobie będzie na 7xx xxx xxx. (Znaczy powinno być na 800 xxx
    > xxx, ale to inna para kaloszy 8-) ).

    BN już jest na "zerosiedemset", ino mocno zawoalowanym w postaci 118913,
    a dwie jedynki sugerują alarmowość numeru... żer dla skner, czy jak?

    Mnie ciekawi, w jaki sposób, kiedy i jak, zostanie do reszty spierdolona
    numeracja, bo już jest dupawo, ale da się odkręcić jeszcze. Pewnie chcą
    równać do Niemiec, czy Austrii, heh, tylko, że bez wgłębienia się,
    dlaczego .de i .at mają numerację taką, jaką mają.

    --
    ((o))
    ((+))

  • 32. Data: 2010-09-13 22:29:40
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Araneus Diadematus napisał:

> [...]

    OK. 4-cyfrowych nie ma. 5-cyfrowe można by zmigrować na 9-cyfrowe (np.
    nowa SN dla wirtualnego starego województwa, a te droższe na 70x). Ale
    co zrobisz z 6-cyfrowymi? BN można jak niżej wspomniano przenieść na
    numerację 9-cyfrową. Ale pozostaje jeszcze wynalazek pt. HESC 116xxx
    http://www.telecomabc.com/h/hesc.html.

    > BN już jest na "zerosiedemset", ino mocno zawoalowanym w postaci 118913,
    > a dwie jedynki sugerują alarmowość numeru... żer dla skner, czy jak?

    Ale taki numer ma tę wielką zaletę, że blokady 70x go nie obejmują (jako
    i 19PKP i tym podobnych) :-).

    > Mnie ciekawi, w jaki sposób, kiedy i jak, zostanie do reszty spierdolona
    > numeracja, bo już jest dupawo, ale da się odkręcić jeszcze. Pewnie chcą

    Nie marudź - przecież trochę poprawiono. Przede wszystkim ujednolicono
    sposób wybierania lokalnie-mm oraz ze stacjonarki-z komóry.

    > równać do Niemiec, czy Austrii, heh, tylko, że bez wgłębienia się,
    > dlaczego .de i .at mają numerację taką, jaką mają.

    No przecież oni AFAIK mają numery stacjonarne/komórkowe/kierunkowe o
    różnych długościach - nam to chyba nie grozi ;-)

    Przemek

  • 33. Data: 2010-09-14 07:23:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > co zrobisz z 6-cyfrowymi? BN można jak niżej wspomniano przenieść na
    > numerację 9-cyfrową. Ale pozostaje jeszcze wynalazek pt. HESC 116xxx
    > http://www.telecomabc.com/h/hesc.html.

    Wyprzeć.

    MJ

  • 34. Data: 2010-09-14 07:43:28
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Wyprzeć.

    Dasie? A jak towarzysze brukselskie orzekną (a może już orzekli), że ma
    być, a jak nie, to pierdylion ojro kary, to co wtedy :-)?

    A tak BTW, co sądzisz o różnych krótkich numerach "operatorskich" typu
    BOK, poczta głosowa itp. - też wydłużyć?

    A co z krótkimi numerami SMS/MMS i to niekoniecznie premium?

    Przemek

  • 35. Data: 2010-09-14 14:56:24
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 7 Wrz, 16:55, WAM pisze...

    Trochę aktualizacji do PLI CBD: http://tinyurl.com/35ad8rc

    Ircys

  • 36. Data: 2010-09-16 06:18:24
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl>

    > Tak, w tym zakresie widac postep, ale problem jak juz wskazalem
    > dotyczy kanalu przeslania tych informacji dalej do sluzb odbierajacych
    > alarmowke (OST 112 jest wciaz bardziej planem niz bytem) oraz
    > integracji tego systemu z centralami tak aby odebranie rozmowy =
    > wyswietlenie lokalizacji na ekranie.

    I kiedy będzie dla każdego abonenta ? :-)

  • 37. Data: 2010-09-16 07:48:07
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 14 Wrz, 00:29, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:
    Ale pozostaje jeszcze wynalazek pt. HESC 116xxx

    HESC to nie tylko 116, ale właśnie 112 i 118 i nie wiadomo co w
    przyszłości. Więc w kilku aspektach zamyka to dyskusję przenoszenia
    Biura Numerów na inny zakres numeracji czy pozostawiana na 11X tylko
    alarmowych.

  • 38. Data: 2010-09-16 07:52:27
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 14 Wrz, 00:29, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > Nie marudź - przecież trochę poprawiono. Przede wszystkim ujednolicono
    > sposób wybierania lokalnie-mm oraz ze stacjonarki-z komóry.

    Poprawiono, ale niestety też są i działania w przeciwną stronę- od 1
    listopada np. TP zmienia taryfikację 7012 i 7019, ale nie rusza
    taryfikacji 70(0,3,8)2 i 70(0,3,8)9 czyli rozbija z trudem
    uświadamianą abonentom zależność kosztu od cyfry czwartej.
    Wczoraj nawet założyłem w tej kwestii osobny wątek, więc wybaczcie OT.

  • 39. Data: 2010-09-17 22:53:50
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik wiwany napisał:
> [...]
    > przyszłości. Więc w kilku aspektach zamyka to dyskusję przenoszenia
    > Biura Numerów na inny zakres numeracji czy pozostawiana na 11X tylko

    Hmmm, ale czy to jest przymus wydumany przez brukselskich krawaciarzy
    czy tylko sugestia?

    No i jeszcze jedno.
    Na stronie, do której link już zapodałem
    http://www.telecomabc.com/h/hesc.html, stoi napisane:

    The services are national,
    [...]gdy
    The HESC will be open for national calls only. This means that it will
    not be possible to open traffic for +CC1 116X calls from abroad.

    Więc gdy jakiś kraj tego nie wdroży, to jakie to ma znaczenie?

    Przemek

  • 40. Data: 2010-09-17 23:00:30
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-09-18 00:53, Przemysław Kowalik pisze:

> [...]
    > not be possible to open traffic for +CC1 116X calls from abroad.
    >
    > Więc gdy jakiś kraj tego nie wdroży, to jakie to ma znaczenie?

    Ma o tyle, że numery mają być znane wszem i wobec. Czyli jak Duńczyk
    będzie chciał zadzwonić w Grecji na numer ds zagubionych dzieci, ma
    zadzwonić 116000, chociaż o konieczności obsługi numerów HESC w językach
    obcych nikt jeszcze oficjalnie nie pomyślał.