  • 11. Data: 2010-08-09 10:22:12
    Temat: Re: Rano jade do pracy, czy przezyje?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Kris wrote:
    > kazdego dnia na drodze z REDY do PUCKA
    > inaczej mowiac droga na plw helski walcze o przyzycie
    >
    > szwerokie pobacza zachecaja do wymuszen,
    > po modernizacji zakolejnej waskiej drogi stalo sie bardziej
    > niebezpiecznie niz bylo wczesniej
    > nie ma tygodnia by pogotowie kogos zdrapywalo
    > z zawsze sie zdazy jakis kmiotek ( i tutaj roznnie bo zdaza sie jakis

    Prawda jest taka, że jak droga lepsza to i gaz cisniemy, bo można :) Im lepsza
    droga, tym więcej wypadków (paradoks).

    Pytanie z innej beczki. Jak się zachowujecie, gdy faktycznie jest bardzo szeroki
    pas po prawej dla pieszych i rowerzystów i wszyscy zjeżdzają na ten pas, tym,
    którzy lecą środkiem na trzeciego. Jedziecie po prawej, tym "dodatkowym" pasem,
    czy walicie normalnym pasem i blokujecie tych cisnących środkiem.

    Ja przyznam, że tak jak inni kierowcy zjeżdzam, pytanie tylko czy dobrze robię?
    Sobie, innym ...

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 12. Data: 2010-08-09 10:31:39
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Pytanie z innej beczki. Jak się zachowujecie, gdy faktycznie jest bardzo
    > szeroki
    > pas po prawej dla pieszych i rowerzystów i wszyscy zjeżdzają na ten pas,
    > tym,

    Nazwa pasa wskazuje jego przeznaczenie, czy jakoś tak.

    > którzy lecą środkiem na trzeciego. Jedziecie po prawej, tym "dodatkowym"
    > pasem, czy walicie normalnym pasem i blokujecie tych cisnących środkiem.

    Jeżeli tam można wyprzedzać to jeszcze to rozumiem ale jak jest zakaz
    wyprzedzania to już nie.

  • 13. Data: 2010-08-09 10:33:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Prawda jest taka, że jak droga lepsza to i gaz cisniemy, bo można :) Im
    > lepsza droga, tym więcej wypadków (paradoks).

    Kłamstwo, manipulacja.
    Jednojezdniowa droga krajowa nie łapie się do kategorii "lepsza droga".
    Lepsza droga to taka z dwoma jezdniami i bezkolizyjnymi skrzyżowaniami.
    I bezpieczeństwo na takiej rośnie drastycznie, a spada ilość ofiar.

    Więc budowanie czegoś innego i na tej podstawie wyciąganie durnych wniosków
    to sabotaż w czystej postaci.

  • 14. Data: 2010-08-09 10:33:51
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 9 Aug 2010 10:22:12 +0200, Katanka napisał(a):

> [...]
    > którzy lecą środkiem na trzeciego. Jedziecie po prawej, tym "dodatkowym" pasem,
    > czy walicie normalnym pasem i blokujecie tych cisnących środkiem.

    Ja jadę pasem dla rowerzystów. O ile jadę na rowerze oczywiście.
    Gdy jadę samochodem - pobocze i droga dla rowerów to nie jest miejsce
    dla mnie, zjeżdżam tylko w wyjątkowych sytuacjach (np. jakiś pojazd
    uprzywilejowany albo defekt mojego samochodu).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 15. Data: 2010-08-09 10:34:59
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Katanka wrote:

> [...]
    > pasem i blokujecie tych cisnących środkiem.
    >
    > Ja przyznam, że tak jak inni kierowcy zjeżdzam, pytanie tylko czy

    A jak sobie odpowiesz na to pytanie jak kogoś zgarniesz z pobocza
    ustępując komuś jadącemu "na trzeciego"?

    Jak ktoś chce wyprzedzać to niech to zrobi tak, żeby nie utrudniać
    życia innym. Ja zjeżdżam do prawej krawędzi, ale nie przekraczam linii.
    Ten za mną jadąc normalnie środkiem pasa swobodnie widzi jak sytuacja
    jest przede mną i jak będzie miał mozliwość to sobie wyprzedzi.

  • 16. Data: 2010-08-09 10:39:44
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    BaX wrote:

    > Nazwa pasa wskazuje jego przeznaczenie, czy jakoś tak.

    Racja, niby oczywiste, ale wiesz, jak wszyscy jadą tym pasem dla rowerów, to
    cżłowiek głupieje i sobie myśli, że jak on będzie jechał normalnie, zgodnie z
    przepisami, to go inni będą otrąbiac i przeklinac, bo ruch będzie tamował.
    Dlatego pytam o odczucia, nie o przepisy.

  • 17. Data: 2010-08-09 10:40:14
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > droga". Lepsza droga to taka z dwoma jezdniami i bezkolizyjnymi
    > skrzyżowaniami. I bezpieczeństwo na takiej rośnie drastycznie, a spada ilość

    Pełna zgoda :) ale wczoraj w TVN mówili, że im lepsza droga, tym więcej wypadków
    ;P

  • 18. Data: 2010-08-09 10:42:27
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    jahi wrote:

    > A jak sobie odpowiesz na to pytanie jak kogoś zgarniesz z pobocza
    > ustępując komuś jadącemu "na trzeciego"?

    Dlatego jazda taka drogą mnie okropnie męczy, bo cały czas trzeba byc
    skoncentrowanym w 100%. Jak nie z boku, to z tyłu lub z przodu. Jest okropnie
    niebezpiecznie. staram się uważać i tyle ...

  • 19. Data: 2010-08-09 10:45:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Pełna zgoda :) ale wczoraj w TVN mówili, że im lepsza droga, tym więcej
    > wypadków ;P

    I właśnie takie teksty to kłamstwo czystej wody, wiem przecież że sam tego
    nie wymyśliłeś.

  • 20. Data: 2010-08-09 10:56:51
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > to cżłowiek głupieje i sobie myśli, że jak on będzie jechał normalnie,
    > zgodnie z przepisami, to go inni będą otrąbiac i przeklinac, bo ruch

    Wiesz kiedy powstanie problem jak ktoś skosi 'wycieczke' na rowerze albo
    kilku pieszych, tłumaczenie wtedy że wszyscy tak jadą nic nie pomogą. A w
    drugą stronę sprytni drogowcy wpadają na pomysły typu oddzielanie tego pasa
    np. takimi plastikowymi odblaskowymi liniami zamiast malowania ich na
    asfalcie. Efekt jest taki że jak jest mokro rozbić sobie pysk na tych
    liniach na rowerze jest bardzo łatwo, a na takim oderwanym odblasku
    uciekając na pobocze skasować zderzak/chłodnice równie prosto.
    Hardcorem był odcinek ścieżki rowerowej oddzielonej od jezdni krawężnikiem
    ale z przerwami, - - - - -, co za idiota to wymyślił nie mam pojęcia.