  • 1. Data: 2006-05-04 09:33:33
    Temat: Radiolinia Polska-Czechy
    Od: ip <i...@...o.s.p.a.m.tlen.pl>

    Witam

    Mieszkam niedaleko Ostrawy i mam zamiar sprawadzać dostęp do internetu z
    czech, a dokładnie od firmy GTS-Novera.
    Pewnie dostanę radiolinię od nich, i w związku z tym mam pytanie, czy
    będzie legalne korzystanie z tej radiolinii po stronie polskiej, bo
    zakładam, że po czeskiej tak.
    Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tego typu działalności i może się
    nimi podzielić.

    ip

  • 2. Data: 2006-05-04 12:03:32
    Temat: Re: Radiolinia Polska-Czechy
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    ip napisał(a):
> [...]
    > Pewnie dostanę radiolinię od nich, i w związku z tym mam pytanie, czy
    > będzie legalne korzystanie z tej radiolinii po stronie polskiej, bo

    Zdecydowanie nie.
    Raz - czeskie pozwolenie radiowe *NIE* jest ważne w Polsce.
    Dwa - usługi telekomunikacyjne w PL może świadczyć tylko *POLSKI*
    przedsiębiorca wpisany do rejestru.

    M.

  • 3. Data: 2006-05-04 15:31:47
    Od: DK <c...@W...infomark.com.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Dwa - usługi telekomunikacyjne w PL może świadczyć tylko *POLSKI*
    > przedsiębiorca wpisany do rejestru.

    A jesli jest polskim przedsiebiorca kupujacym jedynie lacze w Czechach?

    pozdr.

  • 4. Data: 2006-05-04 16:03:52
    Od: ip <i...@...o.s.p.a.m.tlen.pl>

    DK napisał(a):

    > A jesli jest polskim przedsiebiorca kupujacym jedynie lacze w Czechach?

    I tak dokładnie jest. Jestem polskim przedsiębiorcą zarejestrowanym w
    URTIP/UKE i chcę kupić łącze w Czechach. W końcu jesteśmy w Unii i
    trzeba to jakoś wykorzystać.

    ip

  • 5. Data: 2006-05-04 16:17:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    ip napisał(a):

    > I tak dokładnie jest. Jestem polskim przedsiębiorcą zarejestrowanym w
    > URTIP/UKE i chcę kupić łącze w Czechach. W końcu jesteśmy w Unii i
    > trzeba to jakoś wykorzystać.

    Ale z tego co widzę, jesteście zarejestrowani jako:

    Dostarczanie sieci telekomunikacyjnej / sieć transmisji danych

    świadczenie usług telekomunikacyjnych / usługa zapewniania dostępu do
    sieci Internet / świadczona we własnej sieci telekomunikacyjnej

    świadczenie usług telekomunikacyjnych / usługa zapewniania dostępu do
    sieci Internet / świadczona z wykorzystaniem sieci telekomunikacyjnej
    innego operatora

    świadczenie usług telekomunikacyjnych / usługa telekomunikacyjna
    sprzedawana we własnym imieniu i na własny rachunek, wykonywana przez
    innego dostawcę usług / transmisja danych

    świadczenie usług telekomunikacyjnych / usługa telekomunikacyjna
    sprzedawana we własnym imieniu i na własny rachunek, wykonywana przez
    innego dostawcę usług / zapewnianie dostępu do sieci Internet

    Nie ma tu działalności międzynarodowej. Chociaż tu sie poddaję - PT
    zdecydowanie milczy na ten temat ;-)
    Ale radia chyba się w łatwy sposób nie przeskoczy :-( Chociaż może jakiś
    precedens...

    M.

  • 6. Data: 2006-05-04 18:43:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    > Raz - czeskie pozwolenie radiowe *NIE* jest ważne w Polsce.
    > Dwa - usługi telekomunikacyjne w PL może świadczyć tylko *POLSKI*
    > przedsiębiorca wpisany do rejestru.

    Znaczy rozmowa w Slubicach przez komorke zalogowana do niemieckiego
    operatora jest nielegalna?

    MJ

  • 7. Data: 2006-05-04 19:44:57
    Od: ip <i...@...o.s.p.a.m.tlen.pl>

    > Ale z tego co widzę, jesteście zarejestrowani jako:

    Jeżeli szukałeś po IP to w ripe jest błędny wpis - poprzedni właściciel.

    Na pewno pasmo 5GHz jest też w czechach uwolnione, podobnie jak u nas
    http://www.gc-net.info/phpwebsite/index.php (opis pod grafiką GTS). To w
    ostateczności zrobię link na 5GHz.

    Tylko nurtuje mnie czy mogę legalnie sprowadzać internet z Czech. Czy
    nie będzie to potraktowane jaki "przemyt". Ale wydaje mi się, co nie
    jest zabronione (PT) jest dozwolone.

    ip

  • 8. Data: 2006-05-04 20:04:24
    Od: "Jarek Marciniak" <j...@s...pl>

    > Znaczy rozmowa w Slubicach przez komorke zalogowana do niemieckiego
    > operatora jest nielegalna?

    A jednokierunkowy (i rowniez dwukierunkowy) internet z satelity ktory "wisi"
    sobie gdzies nad Afryka?

    J.M.

  • 9. Data: 2006-05-04 20:51:01
    Od: "Adam Wołk-Jankowski" <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    > Tylko nurtuje mnie czy mogę legalnie sprowadzać internet z Czech. Czy nie
    > będzie to potraktowane jaki "przemyt". Ale wydaje mi się, co nie jest
    > zabronione (PT) jest dozwolone.

    Legalne pewnie jest - od dluzszego czasu nie ma w naszym pieknym kraju
    licencji na tego typu dzialnosc.
    Mozesz miec jedynie niezla zabawe z rozliczaniem VATu.
    Teoretycznie powinienes kupowac w cenie netto w Czechach, w Polsce placic
    VAT a potem go rozliczac. Tylko jak udowodnic, ze "towar" opuscil granice
    Czech? ;-)
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 10. Data: 2006-05-04 23:33:08
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Znaczy rozmowa w Slubicach przez komorke zalogowana do niemieckiego
    > operatora jest nielegalna?

    Nie. Art. 144 ust. 3 pkt. 3 a PT

    M.