  • 41. Data: 2024-07-26 14:53:23
    Temat: Re: RadioStop - ojejkujejku, ukradli
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 14:36, J.F pisze:
    > On Fri, 26 Jul 2024 13:52:38 +0200, heby wrote:
    > Jedne urządzenia są jak rozumiem radiowe.
    > To dostęp nie jest problemem, natomiast szyfrowanie tak :-)
    >
    > Inne sieci biegną pewnie wzdłuż torów.
    > Wiele kilometrów kabli bez ochrony :-)

    I jeszcze tory są bez ochrony nie mówiąc o podkładach :-)

  • 42. Data: 2024-07-26 14:55:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 14:36, io wrote:
    > Normalny rekonesans.

    To przypomina rozpczęcie kopania tunelu do skarbca banku na wycieraczce
    dzwi wejściowych. "Nikt nie zuważy".

    > Zbierasz informacje o przedmiocie ataku by tego
    > ataku skutecznie dokonać.

    Informacje zostały zebrane już dawno, skoro skutecznie ukradli coś w
    biały dzień.

    Aż strach pomysleć co to dokładnie było i czy miało może jakąś
    kryptografię na pokładzie (z kluczami).

    > Nie, to jest normalne. Socjotechnika. Potem np. zadzwoniłby do kogoś
    > innego, że mu jeden z adresów szwankuje co jakiś czas i chciałby
    > zdiagnozować co jest powodem więc 'jak wejść na router' i ktoś mógłby
    > uwierzyć w to.

    Dalej: i co to niby da. Masz adres. Pewnie byś go i tak wyczaił gapiąc
    się w tcpdumpa, będąc w środku. No ale jak się dostaniesz do miejsca,
    gdzie ten adres będzie użyteczny? Brakuje elementu układanki.

  • 43. Data: 2024-07-26 14:59:11
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 14:42, heby pisze:

    > Sieć nie jest szyfrowana, co najwyżej dostęp do niej jest. Warstwa IP
    > nic nie wie o szyfrowaniu pakietów. Transport może być zaszyfrowany,
    > samo IP nie.

    Błąd, to jest podejście laika :-)

> [...]
    > forsowaniu fizycznym 1) lub przełamaniu VPNa. Po prostu bedą dostępne
    > nawet na dzień dobry, jak VPN je przydzieli, a jak trzeba będzie w
    > środku sieci coś namierzyć, to nie ma problemu z przeskanowaniem, nawet
    > jakimś bardzo powolnym aby nie wzbudzać podejrzeń.
    >
    > Fakt, że ktoś robi aferę o "adresację" podpartą jakimiś dziwnymi
    > telefonami powoduje u mnie obawę, że mamy do czynienia z jakimś kiepskim
    > poziomem zabezpieczeń. I będzie jak z RadioStop: każdy zna tą melodyjkę,
    > ale wszyscy uważamy, że nikt nie powinien i rżniemy głupa.

    Może być, ale na razie rozmawiają laicy :-)

> [...]
    > tyle samo danych na start.
    >
    > Przykładowo struktury FAT i NTFS są doskonale znane. Mimo to
    > zaszyfrowane dyski za pomocą Veracrypt czy Bitlockera są nie do
    > ruszenia. Ba, często znajdziesz na nich terabajt danych identycznych z
    > danymi obok na dysku niezaszyfrowanym (OS, pornole, etc).
    >
    > [1] Z jakieś 10 lat temu był opis włamania, gdzieś wyczytany w necie,
    > kiedy do porządnie pozabezpiecznaej firmy włamano się wbijajac szpilki w
    > kabel od kamery monitoringu zewnętrznego. Była w tym samym LANie, z
    > powodu lenistwa. O ile pamiętam miesiącami był dostęp.

    Pierdoły, poczytaj sobie o MACsec nim coś znowu popiszesz :-)

  • 44. Data: 2024-07-26 15:00:36
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 14:50, heby pisze:

    > Jeszcze nie podpiąłeś się do sieci. A jak się podepniesz, to i tak widać.
    >
    > ALBO: to jest właśnie jedyna rzecz jaka jest zabepieczeniem. Wolałbym
    > tak nie myśleć i jestem ciekaw, czy ktoś z grupy posiada wiedzę o co
    > chodzi.

    Idź do pracy w jakiejś firmie kolejowej a nie narażasz swoimi pytaniami
    naszą polską kolej :-)

  • 45. Data: 2024-07-26 15:01:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 14:27, heby pisze:

    > Mam znajomą, nazywa się Ewelina Jacek.
    >
    > Od dzisiaj będe o niej mówił "on". Bo podpisuje się "Jacek", nawet w
    > dowodzie.

    No są takie przypadki, ale czy aby na pewno o to chodziło.

  • 46. Data: 2024-07-26 15:05:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 14:59, io wrote:
    > poczytaj sobie o MACsec

    Kilka lat temu z ciekawości szukałem choć jednego urządzenia embedded
    implemetujacego ten protokół. Znalazłem zero. Zakładając, że na kolei
    okres przyjmowania się nowych rozwiązań będzie nieco wiekszy, chętnie
    dowiem się jakie urządzenia w praktyce kolejowej implelentują
    szyfrowanie na tak niskim poziomie.

    Właśnie odpowiedź na to pytanie była by znakomitym zakonczeniem
    opowieści o artykuje.

  • 47. Data: 2024-07-26 15:05:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2024 o 14:29, Mirek pisze:

    > A ja mam to w d.. Jak ktoś ma męskie imię czy nick, to mam prawo uważać
    > go za mężczyznę, a jak ktoś jest kobietą i używa męskiego nicka to sama
    > szuka sobie problemu.

    No ale ... nazwisko 'Mirek' nie jest samo w sobie męskie :-) W istocie
    takie nazwiska są i jak kobieta takie nosi to przecież nie musi go
    ukrywać. To jest w ogóle problem płciowości, że zasadniczo nie powinno
    nas to w ogóle obchodzić w pewnych relacjach. No i też niekiedy nie
    obchodzi, zawody są męskie i nie ma obowiązku ich 'zniewieściania' choć
    taka moda ostatnio jest.

  • 48. Data: 2024-07-26 15:07:03
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.07.2024 14:43, heby wrote:

    > Twoja irytacja w tym temacie daje mi do myślenia.

    Nie mam z tym żadnego problemu. Jeszcze w wieku kilkunastu lat zdarzało
    się, że ktoś mnie wziął za dziewczynę, bo nosiłem dłuższe włosy.
    Nie obciąłem.

    Irytacja może brać się z tego, że jakiś margines potrafi narzucać całemu
    światu swoje nowe zasady.

    --
    Mirek

  • 49. Data: 2024-07-26 15:07:43
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-07-26 o 14:28, io pisze:
    > Ciekawe aczkolwiek ... mógł się z kimś telefonicznie (lub podobnie)
    > umówić na odbiór.

    Dane o przetargach jak i terminach realizacji są publiczne:)
    Specyfikacja pewnie też.
    Stykną dwa telefony do firmy realizującej przetarg.
    Pierwszy coby z grubsza zawęzić datę odbioru i drugi aby umówić się na
    odbiór.

    Ostatnio się zdziwiłem jak na stronie z przetargiem znalazłem kilka
    kompletnych projektów tj. gerbery, wiercenia i listę materiałową.

    Złożyłem se pobrane gerbery w całość, popatrzyłem jak inni projektują i
    tyle:)

  • 50. Data: 2024-07-26 15:08:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 15:00, io wrote:
    > Idź do pracy w jakiejś firmie kolejowej a nie narażasz swoimi pytaniami
    > naszą polską kolej :-)

    Mam uczulenie na olej kreozotowy. Niedaleko mnie jest szkoła "kolejowa".
    Jak tam wchodziłem, to zastanawiałem się czy przypadkiem ławek z tego
    nie zrobili, bo tak capiło. Ale nie, to tylko kilka urządzeń kolejowych
    w klasach.

    Z drugiejs trony można trafić do takiego Newagu, a potem prosto do
    pierdla po zakończeniu procesu.

    Ogólnie zawód wysokiego ryzyka. To nie dla mnie.