  • 1. Data: 2012-09-04 19:22:56
    Temat: Radio samoch. z nagrywaniem mp3 - jak to zrobili?
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Mam takiego grajka LCF600URU się zwie. Kupiłem z dwóch powodów - dużego
    czytelnego wyświetlacza, na którym jest prezentowany radiotekst
    (rzadkość w radiach samochodowych) i nagrywanie na pendrive do mp3. No i
    zastanawia mnie, jakiego scalaka użyto w tym modelu do kompresowania
    dźwięku. Znam układ VS1053, ale to ogg, nie mp3.
    Jest spora szansa, że to układ produkowany na zamówienie, ale może się mylę.
    Michał

  • 2. Data: 2012-09-05 00:47:27
    Temat: Re: Radio samoch. z nagrywaniem mp3 - jak to zrobili?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-09-04 19:22, Michał Lankosz pisze:
> [...]
    > dźwięku. Znam układ VS1053, ale to ogg, nie mp3.
    > Jest spora szansa, że to układ produkowany na zamówienie, ale może się

    A softwarowo się nie da? W epoce telefonów komórkowych z dwurdzeniowymi
    procesorami 1GHz+ co to za problem wsadzić w radyjko jakiegoś ARM-a z
    programem kompresującym w czasie rzeczywistym.

  • 3. Data: 2012-09-05 08:31:30
    Od: Wojciech Waga <a...@o...pl>

    On 05/09/12 00:47, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > A softwarowo się nie da? W epoce telefonów komórkowych z dwurdzeniowymi
    > procesorami 1GHz+ co to za problem wsadzić w radyjko jakiegoś ARM-a z
    > programem kompresującym w czasie rzeczywistym.

    Scalaki też muszą do tego być. Creative Zen Nano z 2006 miał nagrywanie
    line-in->mp3.

    pozdr.
    w.

  • 4. Data: 2012-09-05 10:43:28
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 05.09.2012 08:31, schrieb Wojciech Waga:

    > Scalaki też muszą do tego być. Creative Zen Nano z 2006 miał nagrywanie
    > line-in->mp3.
    Nie muszą, ale są. Tylko w dzisiejszych czasach nie potrzeba specjalnych
    ICków, wystarczy kodek softwareowy. Np LAME projekt jest już lepszy od
    oryginału wynalazców MP3 i pasuje do większości procków.

    Waldek

  • 5. Data: 2012-09-05 11:01:13
    Od: Wojciech Waga <a...@o...pl>

    On 05/09/12 10:43, Waldemar Krzok wrote:

    > Nie muszą, ale są. Tylko w dzisiejszych czasach nie potrzeba specjalnych
    > ICków, wystarczy kodek softwareowy. Np LAME projekt jest już lepszy od
    > oryginału wynalazców MP3 i pasuje do większości procków.

    Ok, ale wydaje mi się, że w sprzęcie z 2003 działającym na 1xAAA bez
    dedykowanego scalaka by się nie obeszło.

    W moim Zenku jest SoC STMP3520, który ma "MP3 encode".

    pozdr.
    w.

  • 6. Data: 2012-09-05 22:36:22
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > A softwarowo się nie da? W epoce telefonów komórkowych z dwurdzeniowymi
    > procesorami 1GHz+ co to za problem wsadzić w radyjko jakiegoś ARM-a z
    > programem kompresującym w czasie rzeczywistym.

    Nie sądzę, aby z tego powodu pchali w radio tak potężny procesor tylko
    po to, aby kodować MP3. Reszta funkcji radia byle jaki tani uC się
    wyrobi, oprócz odtwarzania mp3, ale to już jest dużo prostsze.

    Michał

  • 7. Data: 2012-09-05 22:54:47
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-09-05 10:43, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > ICków, wystarczy kodek softwareowy. Np LAME projekt jest już lepszy od
    > oryginału wynalazców MP3 i pasuje do większości procków.

    OK, ale do kompresji potrzeba sporo zasobów pamięci RAM i dużo więcej
    obliczeń niż przy dekodowaniu. Cortex-M3 nie wyrobi. To raczej zadanie
    dla DSP, sporo szybszego procesora lub ASICa

    Michał