  • 1. Data: 2010-07-14 12:34:27
    Temat: Radeon HD5570 pasywny i taktowanie
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Dwa linki:

    Jeden do Radka 5570 z wiatrakiem
    http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=8m2LvE1x5FUoCj
    tU

    I drugi z chlodzeniem pasywnym
    http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=NgyhGji4qX6FpF
    iO

    czekalem z zakupem az sie pojawia te karty wlasnie z chlodzeniem pasywnym,
    poniewaz nie toleruje halasu z obudowy. Ale zobaczcie prosze
    specyfikacje kart - chodzi o rodzaj pamieci i taktowanie.

    Niby i to i to to radek 5570, ale....

    Pytanie - o ile wolniejszy bedzie ten z pasywnycm chlodzeniem?
    Bo w takim ukladzie zastanawiam sie, czy warto go kupowac.

  • 2. Data: 2010-07-14 12:46:38
    Temat: Re: Radeon HD5570 pasywny i taktowanie
    Od: wuwuzela <w...@a...pl>

    Użytkownik Pan Peresada napisał:
    > Dwa linki:

> [...]

    mam 4650 z pasywnym i nie polecam - chcesz pograc - zaczyna sie to to
    grzac i trzeba dmuchac na to innym wiatrakiem, bo inaczej padaka... ;)

    wiec kolejna karta juz nei bedzie z pasywnym, tylko z cichym,
    regulowanym temperatura, wiatrakiem

  • 3. Data: 2010-07-14 12:52:08
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    wuwuzela <w...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    >grzac i trzeba dmuchac na to innym wiatrakiem, bo inaczej padaka... ;)
    >
    >wiec kolejna karta juz nei bedzie z pasywnym, tylko z cichym,

    Ale pasywka z 4650 musi odprowadzic wiecej ciepla, ten 5570 to max 45 watt
    wg specyfikacji ati (10watt w iddle), wiec jest szansa na dzialanie. Zreszta - duzo
    zalezy
    tez od rozwiazan tego pasywnego chlodzenia (czy sa pipe'y czy nie itd)

    Tak czy siak - zadnych wiatrakow nie toleruje.

  • 4. Data: 2010-07-14 13:24:21
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@U...pl>

    On Wed, 14 Jul 2010 14:52:08 +0200, Pan Peresada wrote:
> [...]
    > tez od rozwiazan tego pasywnego chlodzenia (czy sa pipe'y czy nie itd)
    >
    > Tak czy siak - zadnych wiatrakow nie toleruje.

    Z własnych doświadczeń z Radeon'em 4850(z "super wentylem") i serwisem
    ASUSa odradzam z czystym sumieniem grafę ASUSa. Chłodzenie które
    ci ignoranci montują to wydajnościowo pasuje do chłodzenia telefonu
    komórkowego. Serwis i tamtejsi ,,fachowcy-specjalnej-troski" to
    porażka. Long-story-short - grafa sie przegrzewała bo w specyficznych
    warunkach wentyl się zacierał, grafa sięgała 115 st C. powodowała
    zwiechy i takie tam okoliczności. Serwis powiedział że wszystko
    w porzadku - zajeło im ustalenie tego że wszystko w porządku
    prawie 3 tygodnie. Wymieniłem chłodzenie na grafie, temperatura
    w idlu i stresie spadla o 20-30 stopni. I żadnych problemów już
    nie ma. Za "brak problemów" wydałem troche ponad stówę...
    Warto nadmienić że wentyl boxowy działał jak kosiarka do trawy,
    przecierająca sie kosiarka do trawy z lat 80-tych, teraz mam tylko
    delikatny szum. Spodziewam się że ASUS umie nawet dać dupy z pasywnym
    chłodzeniem, i będzie warczało :-D ;-).

    Szczerze, lepiej kupić grafę Bakoma albo Danone.. ;-).

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz 'Maly' Ostrowski. http://l3v.pl/

  • 5. Data: 2010-07-14 13:24:48
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Pytanie - o ile wolniejszy bedzie ten z pasywnycm chlodzeniem?
    > Bo w takim ukladzie zastanawiam sie, czy warto go kupowac.

    Pamieci DDR2 na szynie 128bit to najbardziej ordynarny sposób obnizania
    wydajnosci karty :/
    IMHO nie warto sie w to pakowac, jesli karta ma nawet tylko sporadycznie
    sluzyc do grania

  • 6. Data: 2010-07-14 13:36:34
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-07-14 14:34, Pan Peresada pisze:
> [...]
    >
    > Pytanie - o ile wolniejszy bedzie ten z pasywnycm chlodzeniem?
    > Bo w takim ukladzie zastanawiam sie, czy warto go kupowac.

    Nie warto, raz, ze pamieci ddr2 sa duzo wolniejsze niz ddr3, dwa, ze te
    pasywne karty wymagaja i tak przewiewu w obudowie.

  • 7. Data: 2010-07-14 16:00:01
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Łukasz 'Maly' Ostrowski"

> [...]
    > chłodzeniem, i będzie warczało :-D ;-).
    >
    > Szczerze, lepiej kupić grafę Bakoma albo Danone.. ;-).

    Zgadzam się, z tym, że u mnie zwieszał się przy 109 C, a teraz spadło o
    prawie 40. Ale ja przy swoim 4850 asusa zacząłem od dupy strony (wiatraki,
    panele a dopiero potem alternatywne chłodzenie karty graf) i mnie to
    kosztowało razem rok i ponad 600 zł, ale nie żałuję, bo bawiłem się świetnie
    i mam podstawy aby się doktoryzować z termodynamiki ;)
    Mam teraz obudowę w której siedzi 9 wiatraków (a był czas, że i 10) ale dwa
    tylko sporadycznie, a właściwie już raczej wcale) a cisza niemal kompletna.
    W związku z tym stwierdzam autorytarywnie - pełna pasywność to nie jest
    dobre rozwiązanie na dzień dzisiejszy.

    --
    LeP

  • 8. Data: 2010-07-14 16:28:01
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "wuwuzela" <w...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > grzac i trzeba dmuchac na to innym wiatrakiem, bo inaczej padaka... ;)
    >
    > wiec kolejna karta juz nei bedzie z pasywnym, tylko z cichym, regulowanym

    Mam 4670, do ktorego dolozylem pasywne chlodzenie Accelero S2 i gram caly
    dzien bez problemu, zazwyczaj z podkrecona o kilka % FSB i sama karta.
    Obudowa bez zadnych dodatkowych wentylatorow.

    Pozdrawiam
    Kamil