  • 11. Data: 2013-10-13 12:07:18
    Temat: Re: Radeon HD 5750 i 3 monitory
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Michal" <q...@d...mailexpire.com> wrote in message
    news:l3d1b0$4d6$1@mx1.internetia.pl...

    > To tylko teoretycznie jest proste. ....... itd itd>
    > --

    Tak sie przyglądam dyskusji kolegów i zbliżam sie do określenia wlasnej
    pointy tego tematu.

    Jak widac marketing bryluje i to na najwyższych obrotach - Eyefinity wg
    niego to coś fenomenlanego , arcywygodnego , przełomowego itp dalsze
    pier....lety.
    Jednak gdy przychodzi z tego skorzystać to nagle marketing znika absolutnie
    a w jego miejsce pojawiają sie arcy- ale problemy. Nagle się okazuje , że
    aby to uruchomić to:

    - trzeba wyłaczyć cos innego
    - trzeba przejściowkę
    - trzeba tworzyć jakies karkołomne konfiguracje połączen o ile te zadzialają
    - i wogóle jakos wszystko nie działa tak jak marketing wszystkich zapewniał.

    Swego czasu chcialem sie pobawić (dobrze że tylko tyle) technologią AVIVO w
    Radeonach. I znowu zapewnienia , że np video skodujemy 10x szybciej niz na
    CPU itd.
    Okazało sie , że nagle potrzebne np. oprogramowanie (oczywiscie nie od ATI /
    AMD i nie darmowe ot np. Mainconcept , Cyberlinki wszelakie) choć jak
    poszukamy sporadycznych testów to wychodzi , że czas kodowania spadł o ...3%
    i tłumaczono to niedopracowaną wersją sterowników itd itd itd. O darmowych
    narzedziach tego typu szkoda słów - prędkość tak samo żadna a plik wynikowy
    albo skaczący albo ziarnowaty albo/i ogromnego rozmiaru.

    Zresztą tak jest prawie u każdego : dyski hybrydowe z malutkim ssd rzedu
    4-8GB , Lucid Virtu ledwo co dające, AI Suite Asusa i podobne innych
    producentów toolsy do płyt głównych co to mają oszczędzać energie a tylko
    tworzą problemy ze stabilnością.

    Na tym to teraz ma wszystko polegać? Wciskanie tzw hołocie , że coś gówno
    wartego jest tym co jest dla nich najlepsze ? No chyba takie czasy bo gdzie
    nie spojrzeć to wygląda podobnie.

  • 12. Data: 2013-10-13 13:18:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-13 12:07, ggs pisze:

    > Na tym to teraz ma wszystko polegać? Wciskanie tzw hołocie , że coś
    > gówno wartego jest tym co jest dla nich najlepsze ? No chyba takie czasy
    > bo gdzie nie spojrzeć to wygląda podobnie.

    Jak widzisz - zainteresowanie tematem jest prawie zerowe. 3 lub więcej
    monitorów - to rzadka potrzeba, stąd na pewno nie można mówić o
    wciskaniu chłamu - jak to nazwałeś - hołocie.

    Problem wg mnie leży gdzie indziej: na bardzo enigmatycznym opisie tej
    technologii i (jak to marketing ma w zwyczaju) nie opisywaniu wprost wad
    oraz nadmiernym wychwalaniu zalet.

    Moje "badania" tematu wykazały, że:
    - dowolne wyjścia poza DP pozwalają na uzyskanie max dwóch ekranów;
    - jedno DP pozwala na 2-4 ekrany (z odpowiednią przejściówką DP > multi
    DP) lub jeden z monitorem DP;
    - jeśli mamy użyć co najmniej 3 ekrany - przejściówka DP musi być
    aktywna (np. DP > HDMI, DP > DVI);
    -aktywne przejściówki nie muszą posiadać kabla zasilającego, ale
    narzucają wtedy jakieś ograniczenia rozdzielczości.

    --
    MN

  • 13. Data: 2013-10-13 18:27:18
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w
    o...
    :
    : (...) dołożysz dla świętego spokoju najprostszego Radeona z
    : segmentu low-end i przestaniesz się pierdaczyć z przejściówkami.
    :

    To chyba najlepsze rozwiązanie. A tak na marginesie, to nawet najbardziej
    nafaszerowany PC - zawsze w czymś okaże się "za krótki". A w dodatku jego
    stabilność pozostawiać może wiele do życzenia, bo w takich super wypasionych
    kombajnach zawsze coś się z czymś pogryzie...

    Jeśli dokupienie taniego "burka" z jakichś względów Ciebie nie zadowala, to
    może rozważ jeszcze inną opcję, bo... może _nie_wszystko_ musisz mieć na
    _jednym_ kompie? Może za trzeci ekran posłuży całkiem sprawnie - osobny
    komputer? Oczywiście podpięty przez LAN do tej Twojej maszyny głównej...
    Choć "usługi sieciowe" nie dają takich możliwości, jakie masz, gdy wszystko
    jest na tej samej maszynie, ale - coś tam może da się zrobić.

    Co do - niezwykle wygodnej przecież - możliwości korzystania z 2
    (przynajmniej) monitorów, to się zastanawiam, czemu nie ma w laptopach
    (przynajmniej w tych niezbyt drogich), wszak podwójna karta graficzna nie
    jest znów taka kosztowna?
    Przy czym powinny zachodzić obie możliwości: 2 ekrany wyświetlają to
    samo, albo - każdy jest osobnym pulpitem. Wszak bywa i tak, że jakiś-tam
    "przedstawiciel handlowy" ma na swoim laptopie różne prezentacje, i będąc u
    klienta - zechce mu to pokazać. Wtedy podłączamy dodatkowy monitor, w który
    zerkać może klient... Oczywiście wiem, że w najtańszych nawet lap-ach są
    wyjścia na zewnętrzny monitor, ale wyświetla się na nim to samo, co na tym
    wbudowanym, a czasem człowiek chciałby mieć "drugi pulpit" i możliwość
    rozkładania na nim kolejnych programów...

    Ktoś wie może, na jakim poziome cenowym występują laptopy, które mają takie
    możliwości?

  • 14. Data: 2013-10-13 18:35:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-13 18:27, (c)RaSz pisze:

    > Ktoś wie może, na jakim poziome cenowym występują laptopy, które mają takie
    > możliwości?

    Mój kosztował 1380 zł.
    15 cali, procesor i3 2.2 GHz, 4 GB RAM, dysk 500 GB, ASUS, bez systemu.

    Ma wyjście HDMI i VGA. Na pewno umie na HDMI pokazywać inny obraz niż na
    ekranie własnym. VGA nie używałem.

    --
    MN

  • 15. Data: 2013-10-13 19:44:42
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-10-13 18:27, (c)RaSz pisze:

    [ciach]

> [...]
    > rozkładania na nim kolejnych programów...
    >
    > Ktoś wie może, na jakim poziome cenowym występują laptopy, które mają takie

    Wystarczy taki, który ma wbudowaną kartę ATI/AMD. Bardzo często na
    Intelu i Nvidii jest problem z wyświetlaniem obrazu video przy dwóch
    monitorach, na "radkach" działa to bez problemu, jak tylko się chce to
    ustawić.

  • 16. Data: 2013-10-13 21:40:54
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

> [...]
    > (przynajmniej) monitorów, to się zastanawiam, czemu nie ma w laptopach
    > (przynajmniej w tych niezbyt drogich), wszak podwójna karta graficzna nie

    No właśnie. W tych niezbyt drogich. Wiesz, zużycie prądu (czas pracy na
    baterii). 90% użytkowników tanich komputerów to niepotrzebne. Ba, sądzę,
    że nie podłączali nigdy zewnętrznego monitora/projektora. A te 10% albo
    musi się z tym pogodzić, albo szukać jakiegoś wypasionego sprzętu.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 17. Data: 2013-10-14 16:36:42
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krystek" napisał w
    :
    : No właśnie. W tych niezbyt drogich.

    Ale koszt karty dwumonitorowej wypadnie (chyba) raptem o jakieś 50% więcej,
    niż zwykłej, więc i w nienajdroższych lap-ach wpływ tego na koszt całości
    będzie znikomy.

    : Wiesz, zużycie prądu (czas pracy na baterii).

    Że co? Przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby "drugi obwód" takiej
    dualnej karty graficznej był "uśpiony", kiedy nie jest potrzebny. Dodatkowe
    zużycie prądu będzie bliskie zeru.

    : 90% użytkowników tanich komputerów to niepotrzebne. Ba, sądzę,
    : że nie podłączali nigdy zewnętrznego monitora/projektora.

    No cóż, jednak kiedy się zobaczy jakie to ułatwienie, to już człowiek nie
    będzie chciał się z tym rozstawać. A w dodatku ten ciągły wzrost
    zainteresowania zostanie w końcu dostrzeżony i przez twórców softu, no bo tu
    jest pies pogrzebany! Bowiem przyjemność odpalenia kilku programów, gdzie
    każdy ma dla siebie cały monitor, to jedno, ale warto też, aby pojedynczy
    program był "wysoce-podzielny", bo... Bo niesłychanie mnie irytuje np. to,
    że wiele programów ignoruje możliwość rozłożenia pracy na 2 monitory, a więc
    nie wspiera rozwoju rynku użytkowników. Nie ma możliwości "odłączenia" paska
    zadań od podstawowego okna ekranu, i przeniesienia go na inny pulpit, a
    przecież zwiększyłoby to wolną przestrzeń dla zawartości głównego okna!
    Różnego rodzaju palety z narzędziami, paski zadań, rozszerzone menu, i co
    się tam jeszcze pałęta (wokół samej obrabianej treści - centralnego pola
    okna głównego) - wszystko to powinno dać się przenieść na inny ekran. A
    tymczasem to raczej jest przyklejone na stałe do paska menu w pojedynczym
    oknie ekranu, i nie da się tego ruszyć, a szkoda!
    No ale, jak mówiłem, będzie się to z czasem zmieniać, będzie wzrost jak w
    przypadku kuli toczącej się po śniegu. Im więcej będzie użytkowników, tym
    bardziej firmy od softu będą ich dostrzegać, a im więcej będzie z ich strony
    wsparcia dla takich rozwiązań, tym więcej uzerów będzie chciała skorzystać z
    takich rozszerzonych możliwości...

    : A te 10% albo
    : musi się z tym pogodzić, albo szukać jakiegoś wypasionego sprzętu.
    :

    Korzystam z opcji 2 monitorów, odkąd tylko pojawiła się, wraz z Windows '98,
    (czyli od poprzedniego... tysiąclecia!) i trudno mi sobie wyobrazić mojego
    stacjonarnego PCta bez tego. Oczywiście
    w przypadku lap-ów wymagania są nieco inne, no ale to ciągle ewoluuje...
    W przypadku stacjonarnego dodatkowe ekrany można mieć dość prosto i niezbyt
    drogo - no cóż, w przypadku lap-a na dziś sprawa jest już trudniejsza...

  • 18. Data: 2013-10-16 04:13:29
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 18:27:18 +0200, (c)RaSz napisał(a):

> [...]
    > stabilność pozostawiać może wiele do życzenia, bo w takich super wypasionych
    > kombajnach zawsze coś się z czymś pogryzie...

    O'rly? To dobrze, że mój o tym nie wie. Na obecne standardy może nie jest
    wypasiony pod względem procesora, płyty głównej czy ilości pamięci, niemniej
    jednak w kość mu daję od pięciu lat zdrowo, a i klamotów w obudowie ,,kilka"
    jest. :)

> [...]
    > Choć "usługi sieciowe" nie dają takich możliwości, jakie masz, gdy wszystko
    > jest na tej samej maszynie, ale - coś tam może da się zrobić.

    Nie ma tak dobrze. Gdy robię skład pod określone wytyczne, czy według
    źródłowego materiału, to na jednym z monitorów mam wyświetlany źródłowy
    materiał, drugi i trzeci zajmuje oprogramowanie do składu. Przełączanie się
    na zdalną maszynę, a potem ręczne klikanie, by wrócić na odpowiednią? Chyba
    bym się wściekł. :)

    U mnie problemem nie jest niemożność obsługi konfiguracji powyżej dwóch
    monitorów, co poroniona obsługa sygnału po DisplayPort. Przełączę monitor
    podpięty po DisplayPort na inne źródło sygnału (druga maszyna, do której
    jeszcze nie mam dostępu po RDP) - system radośnie stwierdza, że monitor
    został fizycznie rozłączony i robi rozpiździaj na pulpicie. Ten sam monitor
    podpięty po DVI, przełączam na drugie źródło sygnału - nic nie jest
    rozwalane. :-/

> [...]
    > (przynajmniej) monitorów, to się zastanawiam, czemu nie ma w laptopach
    > (przynajmniej w tych niezbyt drogich), wszak podwójna karta graficzna nie

    Czy ja wiem, czy tak nie ma? Mam do pchnięcia notebooka - MSI X370. Bez
    problemów radzi sobie z dwoma monitorami (wyświetlacz wbudowany plus
    zewnętrzny). Swojego Della D630 jeszcze na taką okoliczność nie testowałem.
    To po prostu maszyna na wyjazdy, ma co najwyżej służyć jako źródło
    sklonowanego obrazu do rzutnika. :D

> [...]
    > rozkładania na nim kolejnych programów...
    >
    > Ktoś wie może, na jakim poziome cenowym występują laptopy, które mają takie

    Ekhem. Chcesz lapcia za 1 kPLN, który to potrafi bez żadnego kombinowania?
    :D

    [ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. ]
    [ (Gary Jules "Mad World") ]