  • 61. Data: 2013-03-30 04:01:45
    Temat: Re: RAM czy SSD
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-28 08:13, Marek pisze:

    > Owszem - dostaję nowy dysk a na jakiej podstawie prawnej - szczerze
    > mówiąc guzik mnie to obchodzi. Gdyby sprzedawca odmówiłby przyjęcia
    > reklamacji, to wtedy bym się zainteresował kwestią prawną lub zleciłbym
    > temat prawnikowi po to aby nie grzebać się w przepisach, które i tak
    > maja dowolność interpretacji. Patrz Apple i ich iCośtam - oni dają rok
    > na składanie reklamacji (jak czytałem niedawno). UE burzyła się
    > przeciwko temu ale niczego nie wskórali.

    Dlatego warto rozróżniać tryby reklamacyjne i nie zdawać się na
    sprzedawców. Choćby po to by wiedzieć przy którejś z kolejnych
    reklamacji od samego początku, co jest dla CIEBIE najkorzystniejsze
    i jakie masz uprawnienia w którym trybie, a nie zdawać się na dobroć
    sprzedawcy. Nie wątpię że istnieją tacy, którzy wychodząc z założenia że
    zadowolony klient wróci, niezadowolony nie i jeszcze innych zniechęci,
    wybiorą najlepsze dla ciebie rozwiązanie, ale większość niestety
    wybierze najkorzystniejsze dla siebie - nie robimy tych zakupów przecież
    hurtowo by trzeba było się takiemu delikwentowi w pas kłaniać że raczy
    kupić coś raz na parę miesięcy.

    > Chyba??? Masz wątpliwości? Rozumiem, że na wybory poszedłeś z
    > przekonaniem, że wybierasz partię, która naopowiadała Ci jak fajnie w
    > tym kraju zrobi i jak bardzo zna się na tym? :-D
    > O święta naiwności...

    Politykę proszę zostawić - nie ta grupa ;)

    --
    /MB

  • 62. Data: 2013-03-30 04:32:59
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-29 09:37, Chris pisze:

    > A mnie się czepiali :)

    BTW tego co pisałem po wizycie w Euro nt: Cruciala M4 w

    Jedną ze spraw jest opakowanie (nie tylko tekturka i wydmuszka
    plastikowa i jej brak w cienkiej (ciemniejszej wersji), ale nawet
    naklejka na samym SSD utrzymana w starej kolorystyce - czy mi się
    wydaje, czy to jakiś "zezwłok" magazynowy - nie widziałem tak pakowanych
    Cruciali z takimi naklejkami już od paru lat.
    Cytuję:

    [...]
    Do tego ten dzisiejszy M4 którego miałem kupić w Euro (daruję sobie i
    kupię gdzieś, gdzie w cywilizowany sposób podchodzą do gwarancji) co
    prawda ma naklejkę dystrybucji ABC Data, ale pudełko z pierwszych serii
    Cruciali M4, jakich nie widziałem od lat - wygląda to tak:

    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://cdn.overcl
    ock.net/3/3b/3b3b0142_M4-1.jpeg&imgrefurl=http://www
    .overclock.net/t/1264933/crucial-m4-256gb&h=572&w=80
    0&sz=86&tbnid=gGx6qQuSWL2o6M:&tbnh=90&tbnw=126&zoom=
    1&usg=__7P8dsnozdZ1SdvyZ9hyDduMVPFs=&docid=83zDlzmtL
    pYm0M&hl=pl&sa=X&ei=3lpWUcmyKNDDtAa5g4DgBQ&ved=0CEEQ
    9QEwAw&dur=1893

    http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl&sa=N&biw=1920
    &bih=944&tbm=isch&tbnid=WEUiyNeUii8mNM:&imgrefurl=ht
    tp://allegro.pl/crucial-m4-128gb-box-gwarancja-jak-n
    owy-i3037222574.html&docid=ox9LG9ZN3RXiXM&imgurl=htt
    p://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/37/22/25/
    3037222574&w=1000&h=671&ei=71pWUZKdJ9DVsgbrzoGwDw&zo
    om=1&ved=1t:3588,r:11,s:0,i:114&iact=rc&dur=399&page
    =1&tbnh=182&tbnw=271&start=0&ndsp=31&tx=153&ty=84

    Wszystkie Cruciale, któe wcześniej kupowałem były w takich pudełkach jak
    poniżej, niezależnie czy to były wersje Laptop Replacement z kablem USB,
    Desktop Replacement czy gołe dyski bez niczego:

    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://blog.urani
    umbackup.us/wp-content/uploads/2012/01/Crucial_M4_bo
    x.jpg&imgrefurl=http://blog.uraniumbackup.us/crucial
    -m4-256gb-review/&h=803&w=1200&sz=153&tbnid=7xI1i01A
    D0aZnM:&tbnh=90&tbnw=134&zoom=1&usg=__p5AYlZZBE5959R
    n3KmugJQMnydY=&docid=0ECuUFv4RytjwM&hl=pl&sa=X&ei=3l
    pWUcmyKNDDtAa5g4DgBQ&ved=0CDsQ9QEwAQ&dur=3

    --
    /MB

  • 63. Data: 2013-03-30 08:58:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@d...mailexpire.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > To ta grupa gdzie udzielają się niespełnieni prawnicy, którzy w porywach
    > są w połowie studiów, ale zazwyczaj nie mają żadnego przygotowania i
    > snują swoje teorie do upadłego? Serio pytam, bo
    > jak się stamtąd wynosiłem parę lat temu nie była tam ani jednego
    > czynnego zawodowo adwokata ani radcy prawnego, nawet aplikantów
    > nie pamiętam. Jeśli to się nie zmieniło i dalej ludzie tworzą tam swoje
    > teorie to szkoda czasu. Wystarczy mi w robocie głupich teorii co
    > lepszych "geniuszy".

    Chcesz powiedzieć, że prawo dotyczące reklamacji jest tak skomplikowane, że
    nie prawnik nie jest w stanie go zrozumiec?
    To w takim razie można zapytać jakiegoś prawnika w urzędzie konsumentów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 64. Data: 2013-03-30 19:37:24
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-30 04:01, Michal pisze:

    > Dlatego warto rozróżniać tryby reklamacyjne i nie zdawać się na
    > sprzedawców.

    Warto również znać KPC, ustawę VAT, przepisy imigracyjne USA, mechanikę
    pojazdów a także ustawę o świadczeniach emerytalnych. Tylko nie mów, że
    w którymś z tematów biegły nie jesteś? :-D

    Marek

  • 65. Data: 2013-03-31 08:38:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-03-28 22:34, Gupik pisze:

    > zamiast GG 7... - 10... używam Kadu [ www.kadu.im ] , w chwili pisania
    > tej odpowiedzi zajmuje 18 MM

    Jeszcze lepszy jest PIDGIN. W tej chwili zajmuje 8 MB. Umie zastąpić
    chyba wszystkie popularne komunikatory JEDNOCZEŚNIE.

    --
    MN

  • 66. Data: 2013-03-31 13:23:51
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-30, Marek <p...@s...com> wrote:

    > Warto również znać KPC, ustawę VAT, przepisy imigracyjne USA, mechanikę
    > pojazdów a także ustawę o świadczeniach emerytalnych. Tylko nie mów, że
    > w którymś z tematów biegły nie jesteś? :-D

    Tyle że przy postępowaniu reklamacyjnym sprzedawca jest de facto Twoim
    oponentem (bo Twój sukces to jego strata). Dlatego trzeba być naprawdę
    okrutnie naiwnym życiowo, żeby liczyć, że sprzedawca będzie pomagał
    w takich sprawach klientom "za darmo".

    Oczywiście nie warto robić wszystkiego samodzielnie, ale trzeba
    pamiętać, kto jest w sporach "po naszej stronie", kto występuje
    przeciw nam (ew. my przeciw niemu), a kto jest organem niezależnym.
    Czyli po prostu trzeba wiedzień, na kogo można liczyć. Na sprzedawcę
    i producenta nie można. Można na adwokatów, urzędy, organizacje
    konsumenckie i tak dalej.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 67. Data: 2013-03-31 13:30:27
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-31, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
    > Jeszcze lepszy jest PIDGIN. W tej chwili zajmuje 8 MB. Umie zastąpić
    > chyba wszystkie popularne komunikatory JEDNOCZEŚNIE.

    Och tak. 8 zamiast 18 MB. To rzeczywiście przepaść w epoce 2-4 GB
    w standardzie :D. Jak ktoś naprawdę ma problem z RAM (bo serwer,
    bo maszyna wirtualna itp), to są komunikatory tekstowe zajmujące
    jeszcze mniej (np. finch, czyli Pidgin bez interfejsu graficznego).

    Ogólnie sprawa jest bardzo prosta. Na rynku jest sporo komunikatorów
    napisanych tak, żeby być możliwie dobrymi i wygodnymi: Pidgin i Miranda
    wypadają najlepiej, ale np. wciąż nie mają cywilizowanej obsługi Skype.

    Podstawowy komunikator GG nie jest pisany po to, żeby być dobrym
    komunikatorem. Jest napisany "byle jak" z założeniem, że większość
    klientów nie będzie umiała / chciała poszukać alternatywy.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 68. Data: 2013-03-31 14:02:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Kosu" napisał w wiadomości grup
    e...
    > Och tak. 8 zamiast 18 MB. To rzeczywiście przepaść w epoce 2-4 GB
    > w standardzie :D.

    Umiesz czytać ze zrozumieniem? Autor wątku ma 1 GiB ramu, z czego 600 MiB
    zabiera GG.
    Można wgrać ekg na router, tylko po co?

  • 69. Data: 2013-03-31 15:58:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail q...@p...fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Umiesz czytać ze zrozumieniem? Autor wątku ma 1 GiB ramu, z czego 600
    > MiB zabiera GG.
    > Można wgrać ekg na router, tylko po co?

    Autor wątku ma w starym kompie 2 GB a w nowym z 1GB zrobił już 4 :)
    Co nie zmienia faktu, że wypróbuje któryś z proponowanyc przez was
    komunikatorów i ozbacze czy rzeczywiście są takie przyjemne i lekkie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 70. Data: 2013-03-31 15:58:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail K...@n...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > oponentem (bo Twój sukces to jego strata). Dlatego trzeba być naprawdę
    > okrutnie naiwnym życiowo, żeby liczyć, że sprzedawca będzie pomagał

    Hmm, chyba tylko krótkowzroczny sprzedawca.
    Po pierwsze wydawało mi się, że sprzedawca jest tylko pośrednikiem, a
    finalnym odbiorcą gwarancji jest producent, tudzież np. hurtownik.

    Po drugie ja np. kilkukrotnie byłem bardzo pozytywnie załatwiony
    reklamacyjnie w LEroy Merlin - do tego stopnia, że od jakiegoś czasu
    sklepem pierwszego wyboru przy wszystkich potrzebach naprawczo remontowych
    jest własnie Leroy. Warto? Każdy sprzedawca zapewne musi odpowiedzieć sobie
    sam.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle