  • 1. Data: 2010-09-13 09:28:50
    Temat: Upgrade starego złoma do starych gier
    Od: to <t...@a...xyz>

    Ten post chyba bardziej pasowałby na prgks, ale ta grupa wygląda na
    martwą, więc piszę tutaj. ;)

    Sprawa jest taka, ze mam starego złoma na którym mam kilka starych gier
    rajdowych i kierownicę z pedałami. Do niczego innego jak te kilka gier
    ten komputer nie służy. Ostatnio padła mi tam karta graficzna więc
    pomyślałem, że przy okazji trochę go "wzmocnię" i w związku z tym proszę
    o radę.

    Procesor który tam jest to Athlon XP 1800 na Slot1. Chce włożyć
    najszybszego Bartona jakiego znajdę. Chyba dobry pomysł, nie?

    Karta graficzna to był Radek 9550 na AGP x4. No i tutaj totalnie nie wiem
    na co zmienić bo nie ogarniam tych wszystkich symboli. Co najlepszego da
    się wcisnąć na tą płytę z Radeonów i GeForców?

    Tylko nie piszcie, że to nie ma sensu, bo jak wspomniałem jest to złomek
    do zabawy i nie ma sensu w niego już inwestować. Do normalnych zastosowań
    mam inne komputery. ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 2. Data: 2010-09-13 10:28:02
    Temat: Re: Upgrade starego złoma do starych gier
    Od: "luk" <d...@w...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > do zabawy i nie ma sensu w niego już inwestować. Do normalnych zastosowań

    Kilka tygodni temu zupgradowalem swoj dotychczasowy sprzet na I5 760 2.80
    ghz.
    Mialem Burtona 2500+ i Radeona 9800 PRO i 1GB Ram. Chodziło calkiem niezle
    jak na tak leciwy zestaw odpalalem np Dooma 3 czy Age of Mythology na full w
    1600x1200 i wszelkie emulatory mame czy 8 i 16 bitowe.:) Chyba ze myslisz o
    jeszcze starszych czasach 286?;) Zostalo mi troche rzeczy pod socket A
    jakbys potrzebowowal daj znac.

    Pozdrawiam
    Luk

  • 3. Data: 2010-09-13 11:44:54
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Procesor który tam jest to Athlon XP 1800 na Slot1. Chce włożyć
    > najszybszego Bartona jakiego znajdę. Chyba dobry pomysł, nie?

    A płyta obsługuje FSB 166/200?
    Tego XP1800 możesz podkręcić.

    > Karta graficzna to był Radek 9550 na AGP x4. No i tutaj totalnie nie wiem
    > na co zmienić bo nie ogarniam tych wszystkich symboli. Co najlepszego da
    > się wcisnąć na tą płytę z Radeonów i GeForców?

    R9800 / GF6600.
    Pytanie jeszcze jaki masz zasilacz (R9800 były dość prądożerne).

  • 4. Data: 2010-09-13 15:09:21
    Od: knrdz <p...@v...cy>

    to pisze:

    > Procesor który tam jest to Athlon XP 1800 na Slot1. Chce włożyć
    > najszybszego Bartona jakiego znajdę. Chyba dobry pomysł, nie?

    Socket A. Włóż najszybszy procesor, jaki ta płyta obsłuży (płyty z
    czasów premiery AXP 1600+, czyli np. na KT266 nie obsłużą ani wymaganych
    przez najszybsze Bartony magistrali 200MHz (
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_VIA_chipsets#Sl
    ot_A_and_Socket_A ),
    ani nie obsłużą ich "elektrycznie" (podstawka niby była przez 5 lat ta
    sama, ale tylko mechanicznie).

    > Karta graficzna to był Radek 9550 na AGP x4. No i tutaj totalnie nie wiem
    > na co zmienić bo nie ogarniam tych wszystkich symboli. Co najlepszego da
    > się wcisnąć na tą płytę z Radeonów i GeForców?

    Da się prawdziwe cuda na kiju (skoro płyta ma AGPx4 to i jakiegoś
    Radeona HD3850 tam wsadzisz), ale to chyba niezbyt opłacalne i raczej
    pozostań przy polecanych już Radeonie 9500/9700/9800(Pro) lub GeForce
    6600GT/7600GT.

  • 5. Data: 2010-09-13 15:15:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin maX

    > A płyta obsługuje FSB 166/200?
    > Tego XP1800 możesz podkręcić.

    Nie wiem czy obsługuje, generalnie mam kilka płyt ;) i większość z nich
    na pewno nie obsługuje, więc ta opcja raczej odpada bo chce mieć części
    zamienne do tego złoma. ;) Co do procesora to się łatwo nie kręci, a
    kombinować z chłodzeniem itp. mi się nie chce skoro mogę dołozyć 100 zł i
    kupić coś dużo lepszego.

    > R9800 / GF6600.
    > Pytanie jeszcze jaki masz zasilacz (R9800 były dość prądożerne).

    Zasilaczy też mam kilka, chyba żaden firmowy, ale jeden wydolił 4 dyski
    ATA więc jest chyba w miarę niezły. R9800 wciągał dużo więcej prądu niż
    R9550?

    --
    ignorance is bliss

  • 6. Data: 2010-09-13 15:37:23
    Od: knrdz <p...@v...cy>

    to pisze:

    > Zasilaczy też mam kilka, chyba żaden firmowy, ale jeden wydolił 4 dyski
    > ATA więc jest chyba w miarę niezły. R9800 wciągał dużo więcej prądu niż
    > R9550?

    Dużo i to ztcp głównie z linii +5V, więc współczesne ATX 2.x odpadają.

  • 7. Data: 2010-09-13 16:47:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin knrdz

    > Socket A.

    No tak. Ale się kopnąłem. Niestety do kilku lat nie jestem już na
    bieżąco, a pamięć zawodna jest. ;)

> [...]
    ot_A_and_Socket_A ),
    > ani nie obsłużą ich "elektrycznie" (podstawka niby była przez 5 lat ta

    Hm... płyty są znacznie nowsze niż procesor. Teraz mam tam jakiegoś
    Epoksa który w swoich czasach był bardzo dobrą płytą i drugą z kolei dla
    tego procesora. Mam jeszcze kilka ASRocków. ;)

    Sprawdziłem tego Epoksa i ma FSB 200 a także obsługuje AGPx8.

> [...]
    > Radeona HD3850 tam wsadzisz), ale to chyba niezbyt opłacalne i raczej
    > pozostań przy polecanych już Radeonie 9500/9700/9800(Pro) lub GeForce

    Nawet AGPx8 z tego co widzę też obsługuje. Mi generalnie chodzi o to,
    żeby to wszystko jakoś ze sobą współgrało. Zapomniałem dodać, ze mam tam
    jeszcze 1 GB DDR-400 i jakiś dysk ATA (tych też mam z 10 różnych,
    wszystkie były przyzwoite w swoich czasach ;>).

    --
    ignorance is bliss

  • 8. Data: 2010-09-13 19:51:00
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 10-09-13 18:47, to pisze:

    > Sprawdziłem tego Epoksa i ma FSB 200 a także obsługuje AGPx8.

    Jak masz Epoxa 8RDA+ i kupisz dobrego 2500+ to pocisniesz go jak ja
    swego czasu na 3200+, dorzuc do tego 9800Pro lub lepiej 9800XT (tylko
    szukajac obydwoch nie natnj sie na oszustwo, szukaj z szyna 256 a nie
    128!) a bedzie smigac grubo dlugi czas.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej