    From: Bartosz <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: RAID 10
    Date: Tue, 24 Nov 2009 12:05:20 +0100

    Szukalem po googlach jakis informacji wiekszych niz szczatkowe o
    RAID10, ale tak nic w oczy nie wpadlo wiec zapytam.

    mam 3 dyski 250GB, chce dodac 3 kolejne dyski 500GB (niestety 250 juz
    nie ma i nie bedzie). Chcialbym na tym zrobic RAID10 i powiem, że nie
    jestem pewien ile będę miał miejsca :). Jak to policzyć?

    Czy to bedzie:
    RAID1 - 250-250 |
    RAID1 - 250-250 > RAID 0 750GB
    RAID1 - 250-250 |
    Czyli bedzie RAID10 750GB

    Czy też
    RAID1 - 250-250-250 \
    RAID1 - 250-250-250 > RAID 0 500GB
    Czyli bedzie RAID10 500GB

    Czy też inaczej?
    Jeśli oba sa poprawne to które bardziej wydajne biarac pod uwage ilosc
    operacju dyskowych na sekunde? (tak na oko wydaje sie to pierwsze, ale
    wole sie upewnic).
    S.