  • 1. Data: 2009-11-23 14:45:25
    Temat: kilka pytan o technike w przenosnych komputerach
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    1. DYSK SYSTEMOWY SSD
    Czy dysk systemowy 4GiB (SSD) w netbookach nie jest za mały?
    Czy zapisany w 75% dysk nie zacznie się "dusić" wkrótce?
    System Win XP - czy tu coś jest dopisywane, nadpisywane w trakcie
    eksploatacji, i zacznie brakować miejsca?
    Czy można zmusić komputer (netbook), by jako dysku systemowego/ głównego
    używał większego dysku SSD, np. 8 lub 32 GiB, czy tylko z tym
    wbudowanym/wlutowanym "primary" może pracować/startować?

    2. KARTA PAMIĘCI JAKO DYSK
    Czy można używac kart pamięci jako dysków?
    Np. w czytniku kart czy można mieć microSD 16GB i tam zapisywać/czytać dane
    jak z normalnego dysku w komputerze? ma to sens?
    Jest to w mairę szybkie jako magazyn danych, czy raczej można iść zrobić
    sobie herbatę podczas zapisu? (np. kilkunastoarkuszowe pliki EXELa, otwieram
    kilka, 3-5 jednocześnie)

    3. BATERIE I ZASILACZE w ASUSach eee:
    Czy baterie w eee901 i w eee1000H są identyczne?
    zasilacze tak, ale baterie też?
    można je wymiennie stosować, zamieniać, są te same gabaryty i sanki?
    wg http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC#Specificati
    ons powinny być
    identyczne, ale może ktoś miał w rękach oba netbooki?

    4. ASUS EEE 901
    Może ktoś się podzielić wrażneniami z używtkowania eee901? Więcej radości
    czy więcej rozczarowań z użytkowania tego netbooka jako netbooka?

  • 2. Data: 2009-12-24 13:33:17
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    nikt nie odpisał, może sam odpowiem przynajmniej na część pytań, być może
    ktoś będzie szukał takich informacji:

    > 1. DYSK SYSTEMOWY SSD
    > Czy dysk systemowy 4GiB (SSD) w netbookach nie jest za mały?
    > Czy zapisany w 75% dysk nie zacznie się "dusić" wkrótce?

    po reinstalacji systemy z 4 GiB zajętych jest jedynie 2,1.
    nie wiem co będzie dlaje, jakie śmieci będą się zapisywać, ile zajmą np.
    punkty przywrtacania, ale na moment po instalacji systemu zajęte jest
    jedynie 2,1 z 4 GiB.

    > 3. BATERIE I ZASILACZE w ASUSach eee:
    > Czy baterie w eee901 i w eee1000H są identyczne?
    > zasilacze tak, ale baterie też?

    zasilacze są identyczne.
    baterie pasuję jna przemiennie do tych laptopów, i pracują z nimi, choć
    róznią się jednym szczegółem:
    1000h ma opisaną baterię jako 7,4V
    901 ma baterię opisaną jako 7,3V
    w niczym to nie przeszkadza, pracuje wszystko ze wszystkim (komp, bateria
    zasilacz) w dowolnej konfiguracji.

  • 3. Data: 2009-12-28 07:41:47
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > nie wiem co będzie dlaje, jakie śmieci będą się zapisywać, ile zajmą np.
    > punkty przywrtacania, ale na moment po instalacji systemu zajęte jest

    Pewnie sie powtarzam, ale:

    najpierw zaloz partycje czyms innym niz instalator XP
    http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.p
    hp?t=48309

    nastepnie, jesli starczy Ci czasu i samozaparcia, zdobadz(*)
    "czysty" XP Home i potraktuj go NLite'm...
    http://wiki.eeeuser.com/howto:nlitexp

    przeczytaj tez koniecznie
    http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=37047
    i powylaczaj zbedne uslugi

    a na sam koniec dodaj te pchelke:
    http://flashfire.org/xe/

    Na dysku systemowym zostaje circa 3 GiB miejsca
    a calosc smiga az milo popatrzec.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    a z przywracania systemu czesciej korzystaja
    wirusy niz uzytkownicy... ;)

    (*) Taaa... wiem.. ale przeciez ma licencje, nie?