  • 41. Data: 2006-08-29 05:54:20
    Temat: Re: Quo vadis Noestrado ???
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:ecnlpq$115m$1@news2.ipartners.pl...

    > Jest mniejszość, bo nikomu(*) nie przyszło do głowy, żeby zbudować model
    > biznesowy do prowadzenia takiego interesu. Jeśli nie ma ofert na łącza,
    > które przy sensownym poziomie nadsubskrybcji(**) mozna sprzedać kilkuset
    > uzytkownikom, to potem mamy rzeźby w stylu kawałek symetryka plus dopalacz
    > do WWW na dslach.
    >

    > (*) Nikomu =! mnie. W 2 lata z haczykiem zbudowałem biznes bazujący między
    > innymi na bardzo dobrej ofercie dla klienta pod nazwą sieć osiedlowa. Po
    > półtora roku od startu zacząłem zarabiać.

    podstawowy problem sieci osiedlowych to sposób wykonania infrastruktury
    (skrętka wisząca po blokach) oraz poziom obsługi klienta ("tja no niema
    netu, jak tylko znajdę chwile czasu *mam sesję* to sie za to wezmę" "nie
    wiem czemu sie transfer zrywa co kilak minut, niedługo kupimy nową
    radiolinię" niedługo trwa rok "facet co sie tym zajmuje pojechał na
    wakacje, wróci za dwa tygodnie a ja to nawet haseł nie znam")

  • 42. Data: 2006-08-29 06:28:05
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Tue, 29 Aug 2006 07:54:20 +0200, użyszkodnik "Marek Dyjor"
    <m...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > radiolinię" niedługo trwa rok "facet co sie tym zajmuje pojechał na
    > wakacje, wróci za dwa tygodnie a ja to nawet haseł nie znam")

    i tu dochodzimy do sedna sprawy że tak naprawde to nie rodzaj łacza
    jest problemem (sporadycznie 30 klientów jest mi w stanie wysycić
    DSL1000) ale właśnie kontakt z klientem, jego obsługa.
    Owszem, fajnie by bylo żeby zamiast tej DSLki był jakiś symetryk
    ale... 80% nie zauważy różnicy za to mi łacze wygeneruje 80%
    kosztów...

    Nie raz pamiętam jak gdzieś wyjechałem i doszły mnie sygnały o jakiejś
    awarii to wisząc na telefonie w pociągu starałem się problem
    rozwiązać, albo przynajmiej dokładnie się zorientować co się stało i
    poprzepraszać co bardziej nerwowych klientów.

    na drugiej stronie bieguna są osiedlówki takie jak pewien urynanet z
    zielonego miasta (od kolorów ichnego MPK) którą miałem okazje przez
    pewien czas obsługiwac od strony providera dostarczającego łacze
    Totalne zero odpowiedzialności,nikt nic nie wie,nikt nie odbiera
    telefonów kontaktowych albo w ogóle powyłaczane czy nieaktualne.
    Takie sieci zdechną pierwsze.

  • 43. Data: 2006-08-29 12:19:39
    Od: Pink <P...@W...op.pl>

    Dnia 2006-08-28, o godzinie 22:55:29, użytkownik *spit* napisał(a) w
    wiadomości: <news:ecvl81$kdq$1@inews.gazeta.pl>

    > ..jak ktos z adminow nie wie jak zapanowac nad skype uzywajac iptables -p
    > udp -m lenght...plus znakowanie i nadanie odpowiednich priorytetow

    Z pustego to i salomon nie naleje (hint: niski upload w urynanetach).

    > lub wrzucenie na osobne lacze, to sie nie ma co dziwic.

    Osobne łącze kosztuje dodatkowe pieniądze.

    Pink

  • 44. Data: 2006-08-29 12:26:36
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Tue, 29 Aug 2006 14:19:39 +0200, użyszkodnik Pink
    <P...@W...op.pl> napisał:

    > Z pustego to i salomon nie naleje (hint: niski upload w urynanetach).
    > Osobne łącze kosztuje dodatkowe pieniądze.

    eeeeejjjj, to ilu ludzi trzeba władować na jedną DSLke żeby skype nie
    działało poprawnie ???

  • 45. Data: 2006-08-29 15:29:31
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Tomek Kruk wrote:

    > eeeeejjjj, to ilu ludzi trzeba władować na jedną DSLke żeby skype nie
    > działało poprawnie ???

    Jednego - bez regulacji ruchu i z zapędami do backupowania internetu :>

    --
    TOM
    AS33868 MAN

  • 46. Data: 2006-08-30 16:02:15
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

    > Jednego - bez regulacji ruchu i z zapędami do backupowania internetu :>

    Z z regulacją ruchu to tak ze 10 maniaków p2p.

    Lee

  • 47. Data: 2006-09-01 18:13:27
    Od: Borg <b...@b...lan>

    Tomek Kruk <f...@p...pl> wrote in

> [...]
    > Owszem, fajnie by bylo żeby zamiast tej DSLki był jakiś symetryk
    > ale... 80% nie zauważy różnicy za to mi łacze wygeneruje 80%

    No niezle... niezle... To ile ty im dajesz? 64/32Kbit lacze?
    W tym momencie faktycznie.. p2p to nie problem....
    Bo u mnie generalnie sprawdza sie zasada..
    20% lamerow generuje 80% ruchu.

  • 48. Data: 2006-09-01 19:04:34
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Fri, 1 Sep 2006 18:13:27 +0000 (UTC), użyszkodnik Borg
    <b...@b...lan> napisał:

    > No niezle... niezle... To ile ty im dajesz? 64/32Kbit lacze?

    256/64 ,sporadycznie się zdarza że 4 na raz ssa, z reguły jeden, dwóch

    wykres obciążenia łacza wygląda tak:
    http://aryjczyk.czarne.net/graphs/iface/wan/

    generalnie trzymam sie zasady ze klient chcacy ssać mógł ssać z pełną
    prędlkością o każdej porze dnia i nocy i miał te 256kbps i poki co to
    mi wychodzi

  • 49. Data: 2006-09-03 19:33:48
    Od: Borg <b...@b...lan>

    Tomek Kruk <f...@p...pl> wrote in

> [...]
    >
    > generalnie trzymam sie zasady ze klient chcacy ssać mógł ssać z pełną
    > prędlkością o każdej porze dnia i nocy i miał te 256kbps i poki co to

    No to pozazdroscic Klientow...
    http://cacti.benet.uu3.net/graph.php?local_graph_id=
    8&rra_id=all

  • 50. Data: 2006-09-03 20:56:42
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Sun, 3 Sep 2006 19:33:48 +0000 (UTC), użyszkodnik Borg
    <b...@b...lan> napisał:

    > No to pozazdroscic Klientow...
    > http://cacti.benet.uu3.net/graph.php?local_graph_id=
    8&rra_id=all

    jak masz symetryka i nie tniesz wychodzącego p2p to takie efekty nie
    trudno osiągnąć tyle że..... sponsorujesz wtedy sieci oparte na
    ADSLach gdzie jest wiecej ruchu przychodzącego p2p niż wychodzącego

    ja rozumiem ze fajnie jest dać ludziiom duży upload ale ponad 80%
    płacących i tak tego nawet nie zauważy,a nie wiem czy warto generować
    sobie 80% kosztów łącza żeby zadowolić garstke 20% klientów chyba
    że....
    ....mamy już megasieć i wprowadzamy do cennika opcje zwięszania
    uploadu za dopłatą.