  • 21. Data: 2009-12-15 20:21:09
    Temat: Re: QNAP NMP-1000 - prośba o szybkie opinie
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Jerzy Pastusiak pisze:

    > zalezy co uwazasz za jest cieche , bo dysk twardy
    > w nocy , na pewno nie jest cichy
    > nawet 2.5" , albo eko
    >
    > chyba , ze mieszkasz na ruchliwej ulicy , albo
    > masz wade sluchu
    >
    > sprawdza sie SSD , ale jest drogi i stosunkowo
    > maly : np. tani Transcend (32 GBy) , kosztuje
    > ~400 zl

    Głośność pracy dysku przy odtwarzaniu filmu zniósłbym bez problemu,
    szczególnie cichego Samsunga, ale te wentylatory mnie dobijają, mimo, że
    są niskoobrotowe.

  • 22. Data: 2009-12-15 20:39:28
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    > Nie miałem jeszcze w życiu dysku twardego USB, stąd nadzieja,
    > że film da się skopiować w 20 s. Szkoda wielka, że tak wolno
    > te dyski działają...

    co nazywasz "dyskiem twardym USB" ?
    i po co chcesz to skopiowac i gdzie ???

    zlacze USB i dysk w kieszeni , bez problemu obsluguja
    strumien HD (~30 Mbps, testowalem na DM800)
    mozesz miec problem z zasileniem - trzeba podlaczyc do drugiego
    USB , albo kieszen z zasilaczem

    z odczytem z pendrive (Kingston), strumienia HD tez
    nie mialem problemu
    bardzo zle z zapisem - ale to inna sprawa

    jezeli wstawisz duzy dysk pobierajacy ~15 W do NMT ,
    to bez wetylatora sie to ugotuje

    2.5" pobiera ~2,5 W , wiec moze byc tez cieplo
    SSD pobiera ~1,5 , bedzie OK

    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

    > że film da się skopiować w 20 s

    jaki film ???

    film - wyklad (flv) ~2h ; to okolo 200-300 MBy ; strumien marny
    okolo 300 kbps

    film - strumien ~3 Mbps+ ; to okolo 2-3 GBy

  • 23. Data: 2009-12-15 20:46:21
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Tue, 15 Dec 2009, Waldek Godel wrote:
    > Popcorn Hour daje idealną.

    Powiedz, czy A-110 ma jakis alternatywny SW, bo na
    podstawowym SW, nie widze formatow *.flv i RM - dla mnie
    istotnych.

    I jak sie zachowuje przy *.ts?
    Moze masz jakies doswiadczenie?

    Pzdr.J.P.

  • 24. Data: 2009-12-15 20:55:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 15 Dec 2009 21:46:21 +0100, Jerzy Pastusiak napisał(a):

    > Powiedz, czy A-110 ma jakis alternatywny SW, bo na
    > podstawowym SW, nie widze formatow *.flv i RM - dla mnie
    > istotnych.

    Nie wiem, nie odtwarzam od kilkunastu lat.

    > I jak sie zachowuje przy *.ts?
    > Moze masz jakies doswiadczenie?

    Po prostu odtwarza. Odtworzy również DVD podpięte po USB, pod warunkiem, że
    nie jest kodowane, więc np. płytkę z nagrywarki DVD.
    Jak chcesz dekodowanie kupnych, to już musisz C200 sobie sprawić - ten
    również Bluray potrafi

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 25. Data: 2009-12-15 21:07:43
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Tue, 15 Dec 2009, Leszek wrote:

    > Chciałem zgrać wszystko co mam i spokojnie oglądać bez
    > szumu 5 wentylatorów w komputerze

    Teoria, teorią a praktyka sobie.
    Ile praktycznie mozna przerzucic, to moze nam Waldek
    powiedziec.

    Ja w przypadku DM800 na NAS, w ciagu godziny moge przerzucic
    tylko ~8GBy na godzine (pliki ~2GBy). Procesor DM'a nie
    wyrabia.

    Jest to zaledwie ~20 Mbps, albo ~2 MBy/s.

    > bez szumu 5 wentylatorów w komputerze

    Dla mnie szum jest bardzo istotny, bo slucham podkastow
    w nocy. Dlatego wstawilem do DM dysk SSD.

    Wentylatory maja to do siebie, ze sie po pewnym czasie
    wyrabiaja lozyska ...

    Pzdr.J.P.

    ps
    Nie wiem czy slyszales jak startuja serwery blade HP ;)
    Jak odrzutowiec.

  • 26. Data: 2009-12-15 21:30:16
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Tue, 15 Dec 2009, Waldek Godel wrote:

    | Jak chcesz dekodowanie kupnych, to już musisz C200 sobie sprawić - ten
    | również Bluray potrafi

    spora maszyna, prawie 4kg

    http://www.humanmedia.pl/C200.html

    i podane szybkosci transmisji, co sie rzadko zdarza:

    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
    -=-=-=-=-
    Pomiary wykonane dla C200 podłączonego do sieci 1GBit i komputera PC z kartą
    1GBit. W trakcie testów odtwarzacz nie wykonywał żadnych dodatkowych prac,
    wygaszacz ekranu był wyłączony.
    FTP: zapis dużego pliku na C200: 14MB/s (112Mbps)
    FTP: odczyt dużego pliku z C200: 10MB/s (80Mbps)
    SMB: zapis dużego pliku na C200: 3.5MB/s (28Mbps) (!!!*)
    SMB: odczyt dużego pliku z C200: 12MB/s (96Mbps)

    *Pomiary wykonane był dla C200 z oprogramowaniem (firmware)
    02-01-090904-19-POP-408, którego osiągi są jeszcze poprawiane przez producenta.
    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
    -=-=-=-=-

    nawet mamy info:
    Wyświetlacz LCD - Regulowane podświetlenie z możliwością całkowietego
    wyłączenia.

    ciekawe

  • 27. Data: 2009-12-15 21:31:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chciałem zgrać wszystko co mam i spokojnie oglądać bez szumu 5
    > wentylatorów w komputerze,

    Może lepiej na kompem popracować?
    Mój htpc jest budżetowy, więc ma ze dwa wenty, ale za diabła ich nie słychać
    podczas oglądania filmu z 3m.
    A za cenę tego pudełka to pewnie nawet wodne chłodzenie możesz sobie
    sprawić.
    I problem z kopiowaniem odpada.

  • 28. Data: 2009-12-15 21:48:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 15 Dec 2009 22:30:16 +0100, Jerzy Pastusiak napisał(a):

    > spora maszyna, prawie 4kg

    ??? aż sprawdziłem czy to nie jest grupa o telefonach albo PDA...
    Ma rozmiary idealne do wieży - A110 wygląda przy reszcie sprzętu nieco
    żałośnie, dlatego też planuję przesiadkę na C200 w przyszłym roku.

    > Pomiary wykonane dla C200 podłączonego do sieci 1GBit i komputera PC z kartą
    > 1GBit. W trakcie testów odtwarzacz nie wykonywał żadnych dodatkowych prac,
    > wygaszacz ekranu był wyłączony.

    Ale transmisja do/z tego urządzenia odbywa się sporadycznie. Tzn u mnie
    odbywa się często, bo jest on również moim dyskiem sieciowym, ale skoro on
    sam ściąga i sam odtwarza, to pozostaje jednynie od czasu do czasu tylko
    coś rozpakowac i wrzucić napisy.
    Wrzucenie swojej kolekcji.. zawsze można odpalić Total commandera i iść na
    obiad. Albo spacer. To się robi tylko raz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 29. Data: 2009-12-15 21:59:16
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

> [...]

    | Ma rozmiary idealne do wieży - A110 wygląda przy reszcie sprzętu nieco
    | żałośnie, dlatego też planuję przesiadkę na C200 w przyszłym roku.

    Wyglada niezle.

    Na razie nie ma FLV:
    http://www.digitalreviews.net/syabas-goes-blu-popcor
    n-hour-c-200-reviewed.html

    "While the odd file from a supported format might not play, the only format
    that we have encountered that simply refused to play at all are Flash Video
    (FLV files). While this is true of all Popcorn Hour units tested thus far,
    there's a fairly good chance this will change in a coming firmware update.
    Maybe."

    Ale ma podobno byc:
    http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid
    =31208

    "Robg is in the beta firmware so those flv videos and streams
    may be playable very soon.

    jp

  • 30. Data: 2009-12-15 22:21:26
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Tue, 15 Dec 2009, Cavallino wrote:
    | Mój htpc jest budżetowy, więc ma ze dwa wenty, ale za diabła ich nie słychać
    | podczas oglądania filmu z 3m.

    Poruszyles ciekawy temat, alternatywnego PC.

    Ja aktualnie w domu uzywam Asusa b202, wentylatora na razie
    nie slychac (26dB), pobiera 36W.

    Jest juz w sprzedazy wersja "EeeBox PC B206":
    http://asus.com.pl/product.aspx?P_ID=sVTIfejvD5rFDGn

    Nie jest to komputer do gier, ale ma DHMI, kartę graficzną
    wykorzystującą dekoder sprzętowy. Pelnego HD (~30 Mbps) sie
    tez nie uruchomi.

    Pilot, klawiatura bezprzewodowa.

    Zasilacz 12Vdc, 3A, 36W
    Waga 1kg
    LAN 10/100/1000 Mbps
    Łączność bezprzewodowa 802.11 b/g/n

    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    Obsługa formatów Eee Cinema
    Formaty fotografii: .jpg, png, .bmp
    Formaty muzyki: mp3, .wav, .wma
    Formaty wideo: ASF, AVI, DivX, DVR-MS, M2TS, MPG, MPEG, MPEG-2 TS, MPEG-2 PS,
    WMV, WMV-HD, H.264, MPEG-2, WMV9, VOB, VC-1
    -------
    Niektóre formaty działają z niższą ilością bitów
    1. MPEG-2 ilość bitów <45Mbps
    2. MPEG-4 AVC (H.264) ilość bitów <15Mbps
    3. VC1 ilość bitów <25Mbps
    --------
    Wszystko za ~1,5 kzl.

    Mozna umocowac z tylu telewizora.