  • 11. Data: 2012-05-08 11:51:10
    Temat: Re: Pytanie o Nikon D3100
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-05-04 19:56, Tomek pisze:

    > Myślałem jednak że takie oprogamowanie jest razem z aparatem
    > a nie do dodatkowego kupienia.

    PS Elements +/- 350zł. Ja nie widzę w cenie problemu, najgłupsze
    akcesorium kosztuje tyle.

  • 12. Data: 2012-05-08 12:48:38
    Od: mt <f...@i...pl>

    Tomek pisze:

    > Myślałem jednak że takie oprogamowanie jest razem z aparatem
    > a nie do dodatkowego kupienia.

    Bo jest. Z Nikonem dostajesz ViewNX 2, który do podstawowej obsługi
    NEFów w zupełności wystarczy. Ponadto są jeszcze darmowe wołarki jak
    chociażby RawTherapee.

    --
    marcin

  • 13. Data: 2012-05-11 20:11:25
    Od: "Rafał" <s...@i...pl>

    > BARDZO dziękuję za te informacje.
    > Logicznie rozumując aparat któy ma szybko wykonywać zdjęcia
    > (i szybko je zapisywać) z konieczności musi mieć uproszczone
    > oprogramowanie do wywołania zdjęcia w jpg. Więc automatycznie
    > są i straty po całości, gdyż trudno porównać złozoności oprogramowania
    > aparatu z oprogramowaniem na PC.
    > Myślałem jednak że takie oprogamowanie jest razem z aparatem
    > a nie do dodatkowego kupienia.
    > A jak porównujesz D3100 do EOS350??

    EOS 350 miałem tylko kilka chwil w rękach. Kolega go ma. Tak jak ja jestem w
    stanie wykonać satysfakcjonujące mnie zdjęcia tak i on wykonuje ciekawe i
    ładne foty swoim EOS'em. D3100 ma raczej trochę lepszą matrycę (niższe
    szumy - to na pewno, być może nieco większy zakres tonalny itp.). Ale wydaje
    mi się, że biorąc pod uwagę np. D3100 + 18-105 oraz EOS 350 + 18-135 to
    ciężko powiedzieć jednoznacznie, który jest "lepszy". Raczej warto sobie
    "pomacać" jeden i drugi i brać ten, którego ergonomia lepiej pasuje.

    I dość istotna kwestia: D3100 można jeszcze nowy kupić a EOS350 oczywiście
    tylko używany.

    Chyba, że inni mają jakieś głębsze przemyślenia ? :)

    pozdrawiam !