-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: PeJot <P...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Pulsacje momentu hamulca
Date: Mon, 26 Mar 2012 07:08:17 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 27
Message-ID: <jkotk3$h4j$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: red.zelmer.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1332738499 17555 62.29.176.18 (26 Mar 2012 05:08:19 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Mar 2012 05:08:19 +0000 (UTC)
X-User: grupy_dyskusyjne1
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0) Gecko/20110922 Thunderbird/7.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:30549
[ ukryj nagłówki ]Czołem.
Przy wyznaczaniu charakterystyki zewnętrznej n(M), silnik elektryczny
poprzez sprzęgło napędza regulowany hamulec proszkowy. Sprzęgło wygląda
mniej więcej tak jak na drugiej grafice:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przegub_dwukrzy%C5%BCak
owy
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Carda
n-joint_spline-shaft_topview_transparent_animated.gi
f&filetimestamp=20080717195219
W pewnym zakresie momentów obciążenia i obrotów są problemy z
utrzymaniem *stałego* momentu obrotowego. PID sterujący hamulcem nie
jest w stanie wygasić oscylacji momentu. Początkowo sądziłem że chodzi o
oscylacje samego hamulca, ale przypadkowo, po zmianie sprzęgła inne (o
zbliżonej konstrukcji ) zauważyłem że oscylacje występują w innym
zakresie momentu i obrotów. Zadanie polega na skutecznym wygaszeniu
tychże oscylacji. Na upartego mógłbym zaprojektować całkowicie sztywne
sprzęgło, ale nie mogę zagwarantować współosiowości wałów silnika i
hamulca. Zastanawiam się nad wykonaniem lub przekonstruowaniem sprzęgła
tak aby miało większą masę, by oscylacje występowały poza roboczym
zakresem momentów i prędkości. Dobrze kombinuję ?
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Następne wpisy z tego wątku
- 26.03.12 11:25 WM
- 26.03.12 11:52 PeJot
- 26.03.12 12:35 J.F
- 26.03.12 13:37 PeJot
- 26.03.12 13:47 WM
- 26.03.12 14:05 J.F
- 26.03.12 14:16 PeJot
- 26.03.12 16:35 PL(N)umber_One
- 26.03.12 21:19 PeJot
- 26.03.12 21:53 PL(N)umber_One
- 27.03.12 00:53 J.F.
- 27.03.12 06:42 PeJot
- 27.03.12 10:02 J.F
- 27.03.12 14:04 PeJot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
- Działanie naczynia wyrównawczego
- Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=