  • 41. Data: 2019-10-30 20:32:22
    Temat: Re: Pudło
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prawdopodobieństwo że nikomu nic się nie stanie było tak małe że gdyby się nie stało
    można uznać że wynosiło zero. W zasadzie jest niemozliwe spotkanie się z dokladnoscia
    do milisekund w trójwymiarowej przestrzeni czynników które spowodowały wypadek. Nie
    było by zdarzenia gdyby 10 minut wcześniej dziecko wyrzuciło coś z wózka. A może
    dlatego się zdarzyło że wyrzuciło. To samo z kierowcami. Niepozorne i nic nie
    znaczące zdarzenia sprzed kilku godzin mogły wypadek spowodować albo nie spowodować.
    Każdy wypadek który zaistniał to ciag wielu często nie powiązanych ze sobą zdarzeń. I
    jeśli z łańcucha zdarzeń wypadnie jedno ogniwo to do wypadku nie dojdzie.

  • 42. Data: 2019-10-30 20:51:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Oct 2019 20:27:54 +0100, Shrek napisał(a):

    > Tak - przypadkiem mu się wyciągnęło ponad stówka w mieście i przejście
    > mu wybudowali zaledwie 15 minut wcześniej. Celowo zapierdalał i się
    > doigrał. Niestety nie sam.

    A Ty jak jedziesz, to sie wpatrujesz w jezdnie, w chodnik,
    czy w predkosciomierz ?

    Wiec przekroczyc niechcacy predkosc mozna ... ale przeciez nie 130 ...
    o ile z tym 130 to prawda.

    A ile tam sie u was w Warszawie "normalnie" po Sokratesa jezdzi, to ja
    nie wiem :-)

  • 43. Data: 2019-10-30 21:09:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2019 o 20:51, J.F. pisze:

    > A Ty jak jedziesz, to sie wpatrujesz w jezdnie, w chodnik,
    > czy w predkosciomierz ?

    A to jakieś podchwytliwe pytanie?

    > Wiec przekroczyc niechcacy predkosc mozna ... ale przeciez nie 130 ...
    > o ile z tym 130 to prawda.

    Generalnie - jak masz wątpliwości, to można jechać wolniej. Mi rysiek
    pika jak jadę +20. Co do 130 to pewnie przesada, natomiast stówka to
    raczej napewno. I to raczej plus. Tak czy inaczej 100@50 to też raczej
    nie da się niechcący zrobić.

    > A ile tam sie u was w Warszawie "normalnie" po Sokratesa jezdzi, to ja
    > nie wiem :-)

    70. Wiem z pierszej ręki. Jak 60 to cię wyprzedzają, jak 80 to zwykle ty
    wyprzedzasz. Obecnie się jeździ wolniej. Raz że ludzie pamiętają, dwa że
    suszą.

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2019-10-30 21:37:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Oct 2019 21:09:16 +0100, Shrek napisał(a):

    > A to jakieś podchwytliwe pytanie?

    Tez :-)

    > Generalnie - jak masz wątpliwości, to można jechać wolniej. Mi rysiek
    > pika jak jadę +20.

    No widzisz, +20, a nie +0.
    Jestes zabojcą z zamiarem ewentualnym, bo 50 pieszy przezywa, a 70 juz
    nie ...

    I 100@50 zaczyna byc blisko "niechcacy" :-)

    J.

  • 45. Data: 2019-10-30 21:48:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2019 o 21:37, J.F. pisze:

    > Tez :-)

    A jak skręcasz w lewo to patrzysz na wprost czy z naprzeciwka coś
    jedzie, w lewo czy masz gdzie jechać czy w lusterko czy nikt cię nie
    wyprzedza? :P

    > No widzisz, +20, a nie +0.

    Zwykle nie pisaka. Ale nie rozmawiamy nawet o +20 a o +50/+80

    > Jestes zabojcą z zamiarem ewentualnym, bo 50 pieszy przezywa, a 70 juz
    > nie ...

    Jak proskurator zdecyduje mi się takie zarzuty postawić, to będę z nim
    dyskutował. Natomiast nie sądzę, żeby przytrafiło mi się trzepnięcie
    pieszego na przejścu. Pechowi zwykle trzeba nieco pomóc, a ja staram się
    mu utrudnić. Nie mowię, że nie ma takiej możliwości ale jest bardzo mało
    prawdodopodobna, a jeszcze mniej prawdopodobna, żeby prokurator chciał
    mi taki zarzut postawić.

    > I 100@50 zaczyna byc blisko "niechcacy" :-)

    Nie no to 70 to już jest "niechcący":P Tamto 100 to też było raczej 100+

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2019-10-30 21:50:21
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-30 19:27, Kviat wrote:

    > Niechcący rażąco naruszył przepisy. On w ogóle nie chciał zapierdalać,
    > samo tak jakoś głupi wyszło.

    > A dużo więcej przegrywa. Jak ktoś gra w lotto, to prawdopodobieństwo
    > przegranej jest bardzo duże. Koleś zagrał i przegrał.
    > Prawdopodobieństwo, że wygra i nikogo nie zabije było bardzo małe. Jak
    > to w lotto.

    Nie zrozumiałeś bo tutaj "wygrana" był wypadek.

    Co zresztą potwierdza jednak statystyka - podobnie jak w lotto. Zresztą
    nawet statystyka tego gościa. Bo gdyby było tak jak chcą zaklinać
    rzeczywistość co poniektórzy to musiałby mieć taki wypadek pewnie
    każdego dnia. A jednak nie miał. No i to mówi samo za siebie.

    --
    mk4

  • 47. Data: 2019-10-30 21:55:38
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > A jak skręcasz w lewo to patrzysz na wprost czy z naprzeciwka coś
    > jedzie, w lewo czy masz gdzie jechać czy w lusterko czy nikt cię nie
    > wyprzedza? :P

    Skoro potrzebujesz - synu kretyna - szkolenia w zakresie poruszania się po
    drogach pojazdami samochodowymi, to zapisz sie na kurs PJ.

    --
    'Tom N'

  • 48. Data: 2019-10-30 22:00:07
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-30 20:27, Shrek wrote:

    > Tak - przypadkiem mu się wyciągnęło ponad stówka w mieście i przejście
    > mu wybudowali zaledwie 15 minut wcześniej. Celowo zapierdalał i się
    > doigrał. Niestety nie sam.

    Co to ma do rzeczy? Nie zmienia faktu, że mordować nikogo nie planował i
    nie chciał. Nie było żadnego zamiaru - nawet najbardziej ewentualnego -
    czy jak oni to ujmują. Próba wtłoczenia innej kwalifikacji jest tym o
    czym pisałem wcześniej - bezprawna i przerażającą grą na rzecz
    zadowolenia mas. Nic innego jak igrzyska.

    Jak wyżej.

    --
    mk4

  • 49. Data: 2019-10-30 22:15:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Oct 2019 21:48:15 +0100, Shrek napisał(a):

    > A jak skręcasz w lewo to patrzysz na wprost czy z naprzeciwka coś
    > jedzie, w lewo czy masz gdzie jechać czy w lusterko czy nikt cię nie
    > wyprzedza? :P

    Ale chodnika nie wymieniles, a moze tam pieszy wlasnie wchodzi i
    wejdzie Ci przed maske :-P

    > Zwykle nie pisaka.

    A u mnie na odwrot :-P

    >Ale nie rozmawiamy nawet o +20 a o +50/+80

    > Jak proskurator zdecyduje mi się takie zarzuty postawić, to będę z nim
    > dyskutował.

    A o czym ? On stawia zarzuty i nie musi o nich z toba dyskutowac :-P

    Ale jednak masz +20, a nie +0 ...

> [...]
    > mu utrudnić. Nie mowię, że nie ma takiej możliwości ale jest bardzo mało
    > prawdodopodobna, a jeszcze mniej prawdopodobna, żeby prokurator chciał

    Ile to ostatnio wystarczylo - 61/50 ...

    >>> 70. Wiem z pierszej ręki. Jak 60 to cię wyprzedzają, jak 80 to zwykle ty

    > Nie no to 70 to już jest "niechcący":P Tamto 100 to też było raczej 100+

    70 to jest "normalnie". Chwila zagapienia i zrobi sie 90 :-P

    J.

  • 50. Data: 2019-10-30 22:24:10
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-30 21:09, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > 70. Wiem z pierszej ręki. Jak 60 to cię wyprzedzają, jak 80 to zwykle ty
    > wyprzedzasz. Obecnie się jeździ wolniej. Raz że ludzie pamiętają, dwa że

    Nie koloryzuj Shrek bo tak nie do końca jest jest. Zakładając, ze można
    jechać (czyli nie ma korka). Może na tych co mają 50 tak jest - albo
    blisko tego. Choć w normalnych niekorkowych warunkach dałbym tam ze
    jednak przy 70 się niekoniecznie zwykle wyprzedza - raczej się jedzie.
    No i to mówimy o 70 na GPS nie na liczniku.

    Jest sporo dróg z podniesioną prędkością - do 60 czy 70. No i tutaj
    raczej jeździ się 85-100 (jedziesz wtedy w tłumie). Ale na tych drogach
    z kolei zazwyczaj nie ma przejść bez świateł.

    Wbrew tego co zakrzykną niektórzy - ta jazda jest zupełnie płynna i
    spokojna. Nie skacze ci ciśnienie. Nie ma powodów do niepokoju.

    Ale może to jest specyfika stolicy, gdzie jednak drogi są szersze i
    jakoś uporządkowane. Ostatnio bylem w stolicy Dolnego Ślaska i tam to w
    mojej ocenie jest dramat. Jeździ się po prostu nieprzyjemnie z poczuciem
    stłoczenia. Podsumowując - to przyjemniej w Warszawie się stoi w korku
    (który toczy się z przerwami może ze 20 km/h) niż tam jedzie...

    Na gownouliczkach przekroczenia jeśli w ogóle są - to są nieznaczne.

    A jak się ma do tego krotki odcinek Sokratesa? Nijak do tego
    zestawienia. Bo wygląda na tą pierwszą kategorię co ja wymieniłem.
    Tylko, że aby tak było nie może być przejść bez świateł a i wyjazdy z
    garaży powinny być z pasami rozbiegowymi. Ale tylko wygląda - bo nie
    jest. W rzeczywistości jest zamaskowaną gownouliczką - która stwarza
    pozory, że jest względnie bezpieczna. No a nie jest. Ta ulica to
    ewidentna abominacja i błąd. Takie coś po prostu nie powinno istnieć.
    Zapewne tacy roszczeniowi pajace jak ci, którzy postulują niektóre
    zmiany są autorami tego rozwiązania - i zasadniczo to oni ponoszą
    moralna odpowiedzialność za wypadki tam. Bo zrobili coś co z natury
    rzeczy te wypadki prowokuje.

    Ale tak to jest jak się myśli życzeniowo, że zrobimy coś (zamiast
    dobrze) po czym damy listę przepisów (nakazów/zakazów) i będzie dobrze.

    --
    mk4