  • 41. Data: 2017-01-05 12:35:31
    Temat: Re: Przyciski dotykowe
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Implozji nadmiernie bać się nie należy. Ciśnienie atmosferyczne wcale
    > nie jest takie wielkie. Nadciśnienie w butelce napoju gazowanego jest
    > o wiele wyższe, zwłaszcza gdy stoi na słońcu. Tak samo w drugą stronę.
    > Zakorkowana butelka w morzu też nie imploduje. Choć jedna atmosfera,
    > to zaledwie niecałe dziesięć metrów głębokości.

    W sumie tak - w końcu to tylko 1 bar. Ale też temperatury bardzo wysokie,
    a szkło przez to bardziej plastyczne.

    Łuk elektryczny z trafo od mikrofalówki, z prądem pierwotnym ograniczonym
    trzema halogenami 400W, spokojnie potrafi stopić szkło żarówki -
    sprawdzone.

    Swoją drogą, jeśli zrobimy w naczyniu idealną próżnię, to podciśnienie
    w tym naczyniu wyniesie dokładnie tyle, ile wynosi akurat ciśnienie
    atmosferyczne (czyli ok. 1 bar)? Niewiele...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 42. Data: 2017-01-05 12:41:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

> [...]
    > w tym naczyniu wyniesie dokładnie tyle, ile wynosi akurat ciśnienie
    > atmosferyczne (czyli ok. 1 bar)? Niewiele...

    Szkło chętniej pęka na mrozie (sprawdzone!) niż w temeraturze, która
    sprawia, że staje się nieco bardziej plastyczne.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2017-01-05 12:53:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >ograniczonym
    >trzema halogenami 400W, spokojnie potrafi stopić szkło żarówki -

    Ale w jaki sposob ten luk zrobiony ?
    Luk ma temperature wysoka, ale rozmiar znikomy.

    Mikrofalowka jest ciekawa, bo potrafi dziury w takiej zarowce zrobic,
    ale czy to skutek plazmy wewnetrznej, zewnetrznej czy stratnosci
    szkla, to juz nie wiem.

    >Swoją drogą, jeśli zrobimy w naczyniu idealną próżnię, to
    >podciśnienie
    >w tym naczyniu wyniesie dokładnie tyle, ile wynosi akurat ciśnienie
    >atmosferyczne (czyli ok. 1 bar)? Niewiele...

    Niewiele jak niewiele. Przykrywka do sloika o srrednicy 15 cm daje juz
    180kG sily.
    A ekran 25" kineskopu musi przeniesc 4 tony ...

    J.

  • 44. Data: 2017-01-05 13:09:08
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > A ekran 25" kineskopu musi przeniesc 4 tony ...

    Ekran, to ekran... a dupa?

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 45. Data: 2017-01-05 13:14:30
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 20.12.2016 um 09:54 schrieb Atlantis:
> [...]
    >
    > Zastanawiają mnie przede wszystkim następujące kwestie:
    > 1) Jaki jest górny limit pojemności elektrody? Można w ten sposób
    > symulować tylko niewielkie przyciski, czy można równie dobrze utworzyć
    > większe pole czułe na dotyk.
    > 2) Rozumiem, że elektrodę można przykryć jakimś materiałem
    > nieprzewodzącym prądu (szkło, tworzywo sztuczne). Są jakieś specyficzne
    > wymagania co do właściwości tego materiału, czy istnieje duża dowolność
    > i można sobie spokojnie poradzić przy użyciu rzeczy, które mamy "pod ręką"?
    > 3) Jak wygląda kwestia opisywania takiego interfejsu? Pod szkło można

    https://store.ti.com/430BOOST-SENSE1-MSP430-Capaciti
    ve-Touch-BoosterPack-P2361.aspx

    Do tego potrzebny jest jeszcze moduł EXP430G2 i masz gotowe ustrojstwo.
    Z lampkami ;-)

    Waldek

  • 46. Data: 2017-01-05 14:07:13
    Od: "Vernon L. Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik Janusz_k napisał:

    > No pewnie że nie, przecież wtedy by się nie bawił z diodami i
    > kondesatorem HV, to co on pokazuje na mierniku to napięcie z autotrafo
    > które zasila trafo z mikrofali, potem ma mostek i kondesator,
    > czyli parę KV tam jest.

    Zajrzałem do książek. Widać tam naparowanie próżniowe do czego prądu
    nie trzeba, potrzebna jest za to wysoka próżnia i podgrzanie
    metalu do temp. topnienia.

    Dalej jest napylanie katodowe. Piszą tak: napięcie > 400V,
    I = 0,1-1mA/cm2, próżnia już niższa niż z naparowywania, wymagane
    podgrzanie metalu do temp. topnienia.

    Metoda z magnesem jest chyba nowa, nie znałem tego. Tu trza prądu
    100x większego na cm2 niż przy napylaniu katodowym (prąd na filmach się zgadza),
    może te 200V jednak wystarczy?

    Teraz pytanie za 100 pkt. czy kompresor lodówkowy zapewni wymaganą próżnię:)

  • 47. Data: 2017-03-12 20:42:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale w jaki sposob ten luk zrobiony ?
    > Luk ma temperature wysoka, ale rozmiar znikomy.

    W sposób taki, że bierzemy dwa druty, robimy łuk, odsuwamy przewody od
    siebie, powiększając łuk i kierujemy w to miejsce szkło żarówki, które
    pięknie się topi :)

    > Mikrofalowka jest ciekawa, bo potrafi dziury w takiej zarowce zrobic,
    > ale czy to skutek plazmy wewnetrznej, zewnetrznej czy stratnosci
    > szkla, to juz nie wiem.

    Ja robiłem próby z samym trafo, poza mikrofalówką.

    > Niewiele jak niewiele. Przykrywka do sloika o srrednicy 15 cm daje juz
    > 180kG sily.

    Hmm, więc pchając tam 8 bar ciśnienia (czyli 7 bar ponad atmosferyczne)
    przykrywka będzie musiała wytrzymać 1.26 tony?

    Bo, jak rozumiem, nie da się zrobić próżni mniejszej, niz 1 bar?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 48. Data: 2017-03-12 21:01:50
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 20:42, Adam Wysocki pisze:

    > Bo, jak rozumiem, nie da się zrobić próżni mniejszej, niz 1 bar?

    Zaraz, chwila, próżnia idealna ma 0 bar, 1 bar to przecież jest 1000hPa
    czyli mniej więcej 1 atmosfera.

    Jakub Rakus

  • 49. Data: 2017-03-13 00:53:19
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jakub Rakus <s...@o...pl> wrote:

    > Zaraz, chwila, próżnia idealna ma 0 bar, 1 bar to przecież jest 1000hPa
    > czyli mniej więcej 1 atmosfera.

    Kwestia tego, czy mierzymy wzglednie czy bezwzglednie. Jak moj manometr
    pokazuje 1.5 bara, to jest to 1.5 bara ponad atmosferyczne, czyli 2.5
    wzgledem prozni :) dlatego mowiac -1 bar (czyli proznia 1 bar) mam na
    mysli "1 bar ponizej atmosferycznego"...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 50. Data: 2017-03-13 08:54:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Mar 2017 19:42:43 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Hmm, więc pchając tam 8 bar ciśnienia (czyli 7 bar ponad atmosferyczne)
    > przykrywka będzie musiała wytrzymać 1.26 tony?
    > Bo, jak rozumiem, nie da się zrobić próżni mniejszej, niz 1 bar?

    Prozni nie, ale ujemnych cisnieniach absolutnych w cieczach sie mowi i
    pisze.
    I to calkiem sporych - sekwoje maja ponad 100m wysokosci.

    J.