  • Data: 2010-09-10 07:58:40
    Temat: Przesiadka z szosy na enduro - jakie moto kupić
    Od: rafał <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    grupę poczytuję od dłuższego czasu, choć dotąd mało się udzielałem.
    Na początku roku będąc w Azji wypożyczyłem na kilka dni XR250 i
    zachorowałem na enduraka ;)
    Jeździło się genialnie, choć momentami trochę brakowało mocy - raczej
    nie w terenie, tylko na szutrach i asfalcie oraz do stawiania na
    gumę ;). Moto lekki (chyba 115kg), ale jak się wywróciłem pod stromą
    (w mojej ocenie ;)) górkę czy zakopałem w piachu to lekko nie było,
    żeby ten sprzęt wyciągnąć albo go skulać na dół...

    Moje możliwości:
    - 24 lata, 78kg, 180cm
    - doświadczenie - od wielu lat ujeżdżam sprzęty szosowe (kolejno:
    ogar, wsk, cagiva 125, cb450s, transalp, obecnie vfr750f)
    - kasa - chętnie jak najmniej (np. 5-7 kzł), max 10 kzł

    Użycie moto i oczekiwania:
    - chcę móc wyjechał nim kilkanaście kilosów poza miasto, polatać
    kilka godzin i wrócić do domu - konieczna homologacja
    - użycie: posiadam moto szosowe, więc ten tylko do ujeżdżania w
    terenie (lasy, pagórki, od czasu do czasu może tor, może w przyszłości
    amatorskie zawody enduro), choć może zdarzyć się przejazd przez miasto
    lub krótka traska raz do roku.
    - będę śmigał powiedzmy 2-4 razy w miesiącu (przez cały rok :D)
    - możliwie duży zasięg (średnio mi się uśmiecha jeździć z kanistrem na
    plecach)
    - chętnie el. starter
    - niska waga
    - długie okresy międzyprzeglądowe: nie chcę co weekend zmieniać olej,
    czyścić filtry, ustawiać zawory i co tam jeszcze (chodzi tu bardziej o
    mój czas niż $)
    - moc - hmm... ok. 40 źrebiąt? - żeby mnie nie sponiewierał ;)
    - 2t vs. 4t - trochę poczytałem i nadal nie jestem zdecydowany

    Nad czym się zastanawiam:
    1) EXC 200 - super sprzęt, leciutki, moc ok. Boję się tylko kopajki i
    krókiego zasięgu
    2) DRZ 400 - chyba najlepszy dla mnie (rzadkie przeglądy), ale trochę
    ciężkawy i drogi.
    3) LC4 - podoba mi się, że można kupić starszą sztukę w dobrym stanie
    i niezłej cenie, też niestety ciężkawy, ale podobno niezniszczalny
    4) WR 250/400 - sprzęty wydają się bardzo ok. Serwis mnie nie zje?
    Warto?
    5) KLX 300 - niestety praktycznie niespotykany i stosunkowo drogi,
    choć wygląda ciekawie

    Niestety żadnego z tych sprzętów jeszcze nie dosiadałem. Proszę o
    rady.
    Może ktoś w Wawie lata na takich sprzętach i da się karnąć? Albo w
    Toruniu (spędzam tam 1-2 weekendy w miesiącu).

    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam,
    rafalmas