  • 121. Data: 2010-07-14 14:34:32
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Brzezi" <b...@g...com> wrote in message
    news:slrn.pl.i3n4h5.29h.brzezi@brzezi.chello.pl...

    > w ASB nie da sie strzelic ze sprzegla

    Mój samochód piszczy oponami gdy strzelam z gazu...
    Honda Accord Coupe 2004, 4 cylindry 2,4 litra. Oczywiście ASB.
    To samo robi Acura TL-S 2007, 6 cylindrów 3,5 litra, też ASB.
    Trzeba drugiemu wyłączyć traction controll, inaczej nie wyjdzie.

  • 122. Data: 2010-07-14 14:35:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...

    > Ty tak serio?

    Tak serio bo mam dwa samochody i w obydwu z łatwością zapiszczę
    oponami przy ruszaniu mimo automatycznej skrzyni biegów... i co?

  • 123. Data: 2010-07-14 14:36:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " Michał" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > rozwiązanie problemu:
    > to na lewo dajesz inną na prawo inną i dmucha bardziej :)

    A... i klima walczy sama ze sobą? :-) Dobre. Nie pomyślałem o tym.

  • 124. Data: 2010-07-14 14:50:23
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 14 lip 2010 o 14:34 GMT, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > To samo robi Acura TL-S 2007, 6 cylindrów 3,5 litra, też ASB.
    > Trzeba drugiemu wyłączyć traction controll, inaczej nie wyjdzie.

    Oba samochody FWD o ile sie nie myle? wiec nic w tym trudnego

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 125. Data: 2010-07-14 15:10:49
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-14, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > Tak serio bo mam dwa samochody i w obydwu z łatwością zapiszczę
    > oponami przy ruszaniu mimo automatycznej skrzyni biegów... i co?

    LOL.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 126. Data: 2010-07-14 17:19:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Oba samochody FWD o ile sie nie myle? wiec nic w tym trudnego

    Tak, FWD.
    Więc pytam jeszcze raz: co ma ASB do piszczenia oponami?
    Jak masz dobre auto z odpowiednim silnikiem do masy pojazdu to
    możesz zerwać przyczepność z jezdnią niezależnie od typu skrzyni biegów.
    Ten Accord 2,4 litra, 4 cylindry ma 160 koni, moje wersja coupe waży 1380
    kg.
    Jeśli w Lepka aucie ważącym 1150kg ma tylko 86 koni to ja nie wiem jak
    on w ogóle może jeździć takimi marnymi taczkami... To musi być żałosne.

  • 127. Data: 2010-07-14 17:20:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "LEPEK" <n...@n...net> wrote in message

    > W automacie nie masz przecież możliwości dawkowania momentu przekazywanego
    > na koła przy jednoczesnym manipulowaniu obrotami.
    > Tam tylko wciskasz i jak mocy wystarczy, to zrywa przyczepność.
    > Gdyby w takim Dużym Fiacie był automat, to by ledwo ruszał. A dało
    > się i tym z piskiem ruszyć, tyle że trzeba było trochę wyczucia: obroty na
    > max, sprzęgło odpuścić zdecydowanie, ale tylko na 3/4 (nie za mało, żeby
    > go nie spalić i żeby przenieść odpowiednio dużo na koła, ale nie za dużo,
    > żeby nie zdusić silnika), a jak zerwie przyczepność to dalej puszczać
> [...]

    Które z tych dwu toczydeł ma tylko 86 koni przy 1150kg wagi? :-(

  • 128. Data: 2010-07-14 17:20:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...

    > LOL.

    Co w tym śmiesznego? Rozumiesz o co tu chodzi czy nie rozumiesz?
    Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy - raczej wątły silnik jest problemem.

  • 129. Data: 2010-07-14 17:35:45
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 14 lip 2010 o 17:19 GMT, Pszemol napisał(a):

    > Tak, FWD.
    > Więc pytam jeszcze raz: co ma ASB do piszczenia oponami?

    to ze w ASB przy ruszaniu nie rozkrecisz silnika do wiecej jak 2-2.5krpm, a
    to moga byc za male obroty do osiagniecia odpowiedniej mocy aby zerwac
    przyczepnosc, a manualu mozesz rozkrecic silnik do max mocy czyli np.
    4krpm, czy niech nawet 5krpm i strzelic ze sprzegla

    Sproboj w manulu taczac sie na jedynce wcisnac do oporu pedal gazu? zerwie
    przyczepnosc? na asfalcie nie, na jakims piasku pewnie da rade, ASB ma
    troche latwiej, bo jednak dzieki uslizgowi moze sie wkrecic na troche
    wieksze obroty i przekazac wiekszy moment w analogicznej sytuacji, ale i
    tak nie bedzie to na tyle jak przy strzale ze sprzegla..

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 130. Data: 2010-07-14 17:38:31
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 14 lip 2010 o 17:20 GMT, Pszemol napisał(a):

    > Co w tym śmiesznego? Rozumiesz o co tu chodzi czy nie rozumiesz?
    > Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy - raczej wątły silnik jest problemem.

    Ale Ty tez nie rozumiesz, ruszajac ASB bedziesz mial max powiedzmy 2.5krmp,
    jezeli silnik osiaga max 150KM, ale przy 5krpm, to przy 2.5krpm bedzie mial
    polowe tego albo i mniej, czyli 60-70KM to jednak moze byc troche za malo
    aby zerwac przyczepnosc bez uzywania sily kinetycznej w postaci strzalu ze
    sprzegla...

    Pozdrawiam
    Brzezi