-
111. Data: 2010-07-13 23:12:25
Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "elmer radi radisson"
<r...@s...spam.wireland.or
g> napisał w wiadomości
news:i1hrfo$gvq$1@inews.gazeta.pl...
> On 2010-07-13 00:06, Yogi(n) wrote:
>
>> Manualna jest w porządku, trzeba tylko opanować jej obsługę - ja
>> najpierw ustawiam na maksa, potem na połowę, a po ok 10-15 miutach na
>> minimum. Czasem przekręcam też drugie pokrętło, czyli kierunek nawiewu -
>> z nóg na twarz i nogi.
>
> A po co klima na same nogi?
A gdzie przeczytałeś słowo "same"?
-
112. Data: 2010-07-13 23:17:46
Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2010-07-13 21:56, 'Tom N' wrote:
> Czy ja coś o jeżdżeniu pisałem?
A do czego sluza samochody, do siedzenia w nich pod blokiem? ;) Chyba
wiadomo ze mowa o uzywaniu klimatyzacji w przecietnych warunkach jej
pracy, a zwyczajowymi warunkami uzywania klimatyzacji sa: pojazd
w ruchu i z zazwyczaj zamknietymi oknami aby nie bylo glosno i nie
wyciagac na zewnatrz na sile powietrza tak pracowicie schlodzonego
przez klimmatyzacje, tylko przez jakis czas utrzymac je wewnatrz
pojazdu.
Natomiast samo schlodzenie po postoju wymaga otwartych okien,
ale to wiadomo ze trudno siedziec w zamknietej puszce i czekac
az AC zacznie mieszac zimnym powietrzem, bo to daremne. A przy
otwartych oknach normalnym bedzie, ze ped powietrza najkrotsza
droga od podszybia wyjdzie sobie na zewnatrz.
Ale generalnie watek zgodnie z pytaniem jego tworcy traktuje o tym jak
korzystac z manualnej klimy podczas jazdy, a nie 'jak najskuteczniej
wywietrzyc pojazd po postoju'.
--
memento lorem ipsum
-
113. Data: 2010-07-13 23:18:48
Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2010-07-13 23:12, Cavallino wrote:
>>> Manualna jest w porządku, trzeba tylko opanować jej obsługę - ja
>>> najpierw ustawiam na maksa, potem na połowę, a po ok 10-15 miutach na
>>> minimum. Czasem przekręcam też drugie pokrętło, czyli kierunek nawiewu -
>>> z nóg na twarz i nogi.
>>
>> A po co klima na same nogi?
>
> A gdzie przeczytałeś słowo "same"?
Niech pomysle, w slowach "z nóg na twarz i nogi" ?
--
memento lorem ipsum
-
114. Data: 2010-07-13 23:23:28
Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "elmer radi radisson"
<r...@s...spam.wireland.or
g> napisał w wiadomości
news:i1il7o$f7m$2@inews.gazeta.pl...
> On 2010-07-13 23:12, Cavallino wrote:
>
>>>> Manualna jest w porządku, trzeba tylko opanować jej obsługę - ja
>>>> najpierw ustawiam na maksa, potem na połowę, a po ok 10-15 miutach na
>>>> minimum. Czasem przekręcam też drugie pokrętło, czyli kierunek
>>>> nawiewu -
>>>> z nóg na twarz i nogi.
>>>
>>> A po co klima na same nogi?
>>
>> A gdzie przeczytałeś słowo "same"?
>
> Niech pomysle, w slowach "z nóg na twarz i nogi" ?
Czyli nie na same nogi, tylko na twarz i nogi, wyraźnie co innego napisał
niż przeczytałeś.
Osobiście tak (niestety) obecnie najczęściej ustawiam - twarz z okazji
chłodzenia się schowka w tej pozycji, a na nogi z okazji chłodzenia się
pasażerów z tyłu - wylotami pod fotelami.
-
115. Data: 2010-07-13 23:40:27
Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Od: PB <p...@b...pl>
Tue, 13 Jul 2010 20:57:22 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody, Michał
napisał(a):
>>> -obieg wewnętrzny włącza sam (czasami na chwilę włącza) czujnikami
>>> czystości powietrza ? jak w Vel Satis ?
>>
>> nie - klimatronik nie steruje obiegiem zamknietym. Jest tak jak w
>> jedynce.
>
> Steruje sam na 100% i to często, tylko nie obczaiłem czy dlatego że nie
> wyrabia czy że powietrze brudne, bardzo często jak stoi na chwile włączy
> zamknięty. - Wersja Alizee
U mnie w Initiale nie - jak jest otwarty to otwarty i już. W Versalce
masz dodatkowa diode na guziku obiegów aby potwierdzić czy jest auto
czy nie. W Safrane tego nie ma. Jeżeli Ci przełącza obieg na zamknięty
to może dlatego że włączasz nawiew na przednią szybę ręcznie? Druga
możliwość to taka że masz Safrane młodszą od mojej i może dali już
wypas z Versalki - czyli czujniki powietrza. Nie mam pojęcia...
>> Niestety mam podobnie - jak czuję że mi za gorąco to ręcznie podbijam
>> dmuchawę, albo zmieniam kierunek nawiewu. Zauważyłem że latem jak
>> działa klima to lubi na paszcze wiać. Zimą zaś starannie unika
>> dmuchania ciepłym powietrzem po kierowcy bezpośrednio.
> A to słoneczko czy wiatraczki (guzik) to od czego ? tylko podbicie wiania ?
słoneczko to szybkie schładzanie wnętrza. Jak fura postała na słońcu
to nadepnij tego guziczka;-)
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)
-
116. Data: 2010-07-13 23:49:09
Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Użytkownik "elmer radi radisson"
<r...@s...spam.wireland.or
g> napisał w wiadomości
news:i1ik5o$cj4$1@inews.gazeta.pl...
> No i bomba, ale nawiewajac zimnym powietrzem od strony szyby i odbijajacym
> sie i opadajacym od dachu ochodzi sie skutecznie w koncu
> wieksza czesc pojazdu przestrzeni pasazerskiej i kierowca wciaz nie
> bedzie narzekal. W koncu to tez sie przeklada w efekcie na
> bezpieczenstwo malych pasazerow - wciaz mam na mysli dobre samopoczucie
> kierowcy.
Można go też, np. okładać lodem. Albo polewać wodą. Tylko po co, skoro jest
skuteczna metoda, zwana wietrzeniem. Szybsza, skuteczniejsza i
sensowniejsza. Wspomagana nawiewem na nogi. A na szybę nie lubię, jeśli nie
jest zaparowana, to praktycznie nie używam nawiewuuna szybę. Dlaczego? Bo na
twarz jest skuteczniej i szybciej. Zaraz po tym, jak na nogi.
>> Poza tym, nawiew na nogi to bardzo skuteczny sposób na szybkie względne
>> ochłodzenie, dla kogoś, kto po nadmuchu na twarz choruje na zatoki, w
>> zasadzie jedyne rozsądne rozwiązanie.
>
> Ale ja nie mowie o nadmuchu na twarz, tylko na szybe. A jak i od niej
> ciagnie za chlodnym to wystarczy o oczko zmniejszyc nadmuch albo dodac z
> czerwonej kreski :).
Jak mówiłem, można tez okładać lodem. Tylko po co?
--
Yogi(n)
-
117. Data: 2010-07-14 09:37:58
Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
> Najgorsze to były Vivo czy jakoś tak czy D164 (te co w 1999 do sc dawali
> na montaż) ;) jak tylko trochę pomoczyło asfalt to jeździło się
> Srajczentem jak po lodzie ;)
ja latalem na passio
2 kompletach.... pomylka czy zla partia wykluczona.
jezdze sobie na fuldach ecocontrol i bardzo bardzo chwale. niedawno kupilem
drugi komplet do drugiego samochodu. zdecydowanie doskonaly stosunek
mozliwosci do ceny
-
118. Data: 2010-07-14 10:01:27
Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2010-07-13 23:23, Cavallino wrote:
> Czyli nie na same nogi, tylko na twarz i nogi, wyraźnie co innego
> napisał niż przeczytałeś.
Nie, bo potwierdzil to kolejnym wpisem.
--
memento lorem ipsum
-
119. Data: 2010-07-14 10:04:40
Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2010-07-13 23:49, Yogi(n) wrote:
> Można go też, np. okładać lodem. Albo polewać wodą. Tylko po co, skoro
> jest skuteczna metoda, zwana wietrzeniem. Szybsza, skuteczniejsza i
> sensowniejsza. Wspomagana nawiewem na nogi. A na szybę nie lubię, jeśli
> nie jest zaparowana, to praktycznie nie używam nawiewuuna szybę.
> Dlaczego? Bo na twarz jest skuteczniej i szybciej. Zaraz po tym, jak na
> nogi.
Oczywiscie. Tylko gdzie w pierwszym poscie napisales cos o wietrzeniu?
Nie ma slowa o przynajmniej uchylonych oknach. A przy zamknietych to
przeciez zadne wietrzenie, jak i sam nawiew na nogi nic nie da wlasnie
dlatego ze zimne powietrze bardzo niechetnie utrzymuje sie w gorze.
Szczegolnie jesli jest tam powietrze cieple, spod nagrzanego dachu.
--
memento lorem ipsum
-
120. Data: 2010-07-14 10:19:54
Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Od: "m" <...@n...pq>
Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <ogest@toya_usunto.net.pl> napisał w
wiadomości news:4c3b834f$0$17085$65785112@news.neostrada.pl...
> A nie masz zaturbionego samochodu z chłodnicą miedzy stopniową chłodzoną
> powietrzem. Wiesz jak sprawność tego cuda spada przy tych temperaturach.
> Silnik dostaje zdecydowani mnij tlenu
To by się zgadzało
Klima może nie mieć na to tak istotnego wpływu, Włączanie i wyłączanie jej
klawiszem nie daje zauważalnych zmian. O ile ten klawisz cokolwiek
mocożerrnego wyłącza