-
21. Data: 2009-10-10 15:45:44
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: The_EaGle <t...@d...com>
fv pisze:
> b) wtrysk jest mocno przeceniany i ostro przereklamowany. Jego jedyną
> przewagą techniczną nad gaźnikami jest chiptuning
Zaletą wtrysku jest przede wszystkim mniejsze spalanie. Po to właśnie
producenci muszą montować wtrysk aby zmniejszyć ilość niepożądanych
substancji w spalinach. Gaźnik nawet najbardziej skomplikowany nie jest
w stanie bez pętli zwrotnej czyli sondy lambda podać odpowiedniej ilości
paliwa - zawsze jest albo za dużo albo za mało. Po za tym wtrysk jest
bezobsługowy a gaźniki trzeba synchronizować, regulować, czyścić itp.
Pozdrawiam
Rafał
CBF'a
-
22. Data: 2009-10-10 15:51:04
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
"The_EaGle" <t...@d...com> wrote in message news:haqa79$drs$1@news.onet.pl...
> Zaletą wtrysku jest przede wszystkim mniejsze spalanie. Po to właśnie
> producenci muszą montować wtrysk aby zmniejszyć ilość niepożądanych
> substancji w spalinach.
To mniejsze spalanie, czy mniej niepozadanych substancji w spalinach? To nie
jest jedno i to samo.
> Po za tym wtrysk jest bezobsługowy a gaźniki trzeba synchronizować,
> regulować, czyścić itp.
A myslisz, ze dysz wtrysku nie trzeba wymieniac, albo czyscic wrazie "W"?
Troche racji masz - jak sie spierdoli to koniec, a gazniki zawsze idzie
podratowac;)
--
pzdr:
Ivam
-
23. Data: 2009-10-10 16:00:01
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: The_EaGle <t...@d...com>
Ivam pisze:
> "The_EaGle" <t...@d...com> wrote in message
> news:haqa79$drs$1@news.onet.pl...
>> Zaletą wtrysku jest przede wszystkim mniejsze spalanie. Po to właśnie
>> producenci muszą montować wtrysk aby zmniejszyć ilość niepożądanych
>> substancji w spalinach.
>
> To mniejsze spalanie, czy mniej niepozadanych substancji w spalinach? To
> nie jest jedno i to samo.
To praktycznie jest to samo. Ilość niepożądanych substancji to m.in
ilość CO2 a ta jest wprost proporcjonalnie zależna od ilości spalonego
paliwa.
>> Po za tym wtrysk jest bezobsługowy a gaźniki trzeba synchronizować,
>> regulować, czyścić itp.
>
> A myslisz, ze dysz wtrysku nie trzeba wymieniac, albo czyscic wrazie
> "W"? Troche racji masz - jak sie spierdoli to koniec, a gazniki zawsze
> idzie podratowac;)
Jak się nic nie spierniczy to jeździsz do śmierci silnika bez problemów.
Nie słyszałem/widziałem aby w instrukcji było napisane że wtryski należy
wymieniać co XX km. Czyścić tym bardziej - to się nie czyści - chyba że
chcesz sobie dolać V-Power to samo czyści wtryski.
Pozdrawiam
Rafał
CBF'a
-
24. Data: 2009-10-10 16:23:21
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: EM <e...@p...onet.pl>
>> To mniejsze spalanie, czy mniej niepozadanych substancji w spalinach?
>> To nie jest jedno i to samo.
>
> To praktycznie jest to samo. Ilość niepożądanych substancji to m.in
> ilość CO2 a ta jest wprost proporcjonalnie zależna od ilości spalonego
> paliwa.
>
Z tym bym się nie zgodził.
CO2 to normalna sprawa w silniku spalinowym i właśnie najwięcej go
powstaje przy prawidłowym spalaniu mieszanki stechiometrycznej.
Produkty szkodliwe to tlenek węgla CO, tlenki azotu NOx i węglowodory
oraz cząstki stałe.
Artykuł na ten temat
www.intercars.com.pl/pliki/PLK/wiadomosci28_dodatek.
pdf
Wbrew pozorom normy co do emisji mogą powodować większe zużycie paliwa
niż silnika zasilanego ubogą mieszanką z gaźnika. Tzn. nie wiem na ile
może się to odnosić do motocykli.
--
Pozdrawiam
Edim
-
25. Data: 2009-10-10 16:31:08
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
"The_EaGle" <t...@d...com> wrote in message news:haqb21$fu9$1@news.onet.pl...
> To praktycznie jest to samo. Ilość niepożądanych substancji to m.in ilość
> CO2 a ta jest wprost proporcjonalnie zależna od ilości spalonego paliwa.
Nie zgadzam sie. Ilosc CO2=ilosc spalonego paliwa. I to jest pozadany
produkt pracy silnika zasilanego paliwem w postaci weglowodorow. Jest
jeszcze para wodna. Cala reszta (NOx, siarczany, CO) to sa niepozadane
substancje, gdyz teoretycznie w ogole (gdyby spalac czyste weglowodory) nie
powinny powstawac (moze poza CO).
Czesto, gesto zdaza sie, ze silniki z wtryskiem wcale mniej od silnikow na
gazniku nie pala, a wrecz przeciwnie (hint pozamotocyklowy=>silniki renault
z serii F2N na gazniku, mono i multipunkcie).
> Nie słyszałem/widziałem aby w instrukcji było napisane że wtryski należy
> wymieniać co XX km.
A gazniki? Widziales gdzies w instrukcji, ze nalezy wymieniac dysze/dowolne
elementy/kompletne gazniki co XXkm?
> Czyścić tym bardziej - to się nie czyści - chyba że chcesz sobie dolać
> V-Power to samo czyści wtryski.
Znowu niemotocyklowy przyklad (nie mialem motocykla na wtrysku:P) -
poczekaj, az Ci wadliwy (filtron) filtr paliwa przepusci syf, ktory pozatyka
wtryskiwacze, to zobaczysz, ze zadne V-Powery nic nie dadza. Inne dodatki
tez nie.
--
pzdr:
Ivam
-
26. Data: 2009-10-10 17:26:16
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Kuczu <q...@g...com>
The_EaGle pisze:
> Po za tym wtrysk jest bezobsługowy a gaźniki trzeba synchronizować, regulować,
czyścić itp.
Ja tam sie pewnie nie znam tak jak Ty ale wiem ze przepustnice wtrysku
tez sie powinno synchronizowac co jakis czas.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
27. Data: 2009-10-10 18:17:41
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: doktorski <d...@g...com>
On 10 Paź, 13:27, "Tytus z fabryki" <v...@o...pl> wrote:
> Siemka
>
> *** "smoq"
> Do Tytusa: spotkaj sie z uzytkownikami BMW, porozmawiaj, popytaj dowiesz sie
> ze wcale nie trzeba wymieniać wału co 25kkm,
>
> Powiedz to Doktorskiemu...
Skoro juz wolasz po imieniu to sie odezwe.
Tak, padla mi przekladnia. 24 kkm. Jak dla mnie to wada motocykla/
procedur serwisowych. I nie jestem jedyny z takim problemem. Nowa - 6
kzl.
> ***jak tego że serwis jest moze drozszy niz w kawasaki ale na pewno nie jest
> drozszy od serwisu suzuki,
>
> Chopie kazdy AS jest drogi ale w BMW jest to obligatoryjne - nie po to sie
> tworzy brand dla nielicznych zeby ich lekko traktowac.
OIDP serwis BMW (Inchape) bierze 320 zl za godzine. Powstrzymam sie od
komentarza co mysle o takiej stawce. Dodam tylko, ze serwis Yamahy
(MMP) bierze 180 zl.
> Ja swoja 11 letnia hondziawke moge oddac do ASO na okresowy przeglad bez
> obawy ze jego koszt przekroczy wartosc moto a w przypadku takiegoz BMW
> roznie moze byc...
Albo mozesz ja serwisowac sam, bo nie wymaga niczego poza normalnymi
narzedziami i podstawowa wiedza mechaniczna. W Bakeliten Motor Werke
juz nie bardzo. Komputery i te sprawy...
A teraz do meritum: latam co jakis czas CBF600SA, 2004. Powiem tak:
jest to zajebiscie przyjazny motocykl z fajnym silnikiem, rewelacyjna
skrzynia, dobrymi hamplami, skutecznym ABSem i dobra ochrona przed
wiatrem/deszczem dla osoby <185 cm. Najwieksza wada: skromne
zawiesznie w zupelnosci wystarczajace do codziennej jazdy oraz
turystyki za to beznadziejne jesli chodzi o zapedy sportowe. Ogolnie:
skopiuje tytul z SM - CBF = cos bardzo fajnego. Tylko, ze wtrysk
wlozyli IMO dopiero w 2007 roku.
pzdr, dr
K12S/525
-
28. Data: 2009-10-10 19:19:24
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>
Tytus pisze:
> Siemka
>
> *** "Monster"
> to sprzęt jeszcze na starej,sprawdzonej przekładni
>
> No nie wiadomo moze i tam zastosowali bakielit...:)
Nie,o tych nie słyszałem złych opinii,a zakladali je do wszystkiego
ponad 10 lat
> *** Źle nie jest,serwis tańszy od Harlejowskiego:-)
>
> aha to daj znac kiedy bedziesz od Fusa odbieral sprzeta do podjade zeby
> Cie kopia rachunku powachlowac jakbys zemdlal :)
A nie,dziękuję,ja tam tylko na oględziny zwłok,ale serwis na
poziomie-kosztorys robocizny miałem dostać meilem,jakoś nie dotarł:-\
Zresztą na forum BMW krążyła kiedyś opinia,że ten serwis jak
najbardziej,ale omijać,drogo i olewka.
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
-
29. Data: 2009-10-10 19:53:46
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>
doktorski pisze:
> OIDP serwis BMW (Inchape) bierze 320 zl za godzine. Powstrzymam sie od
> komentarza co mysle o takiej stawce. Dodam tylko, ze serwis Yamahy
> (MMP) bierze 180 zl.
Ceny części też wesołe-zamawiając w serwisie BMW w Niemczech niektóre
rzeczy miałem nawet 30% taniej.
> Albo mozesz ja serwisowac sam, bo nie wymaga niczego poza normalnymi
> narzedziami i podstawowa wiedza mechaniczna. W Bakeliten Motor Werke
> juz nie bardzo. Komputery i te sprawy...
Ze starszymi jest trochę prościej,większość da się zrobić w garażu,w
japonię trochę się bałem pchać łapy:-)
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
-
30. Data: 2009-10-11 00:07:30
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Seba <s...@g...pl>
Dnia Sat, 10 Oct 2009 11:17:41 -0700 (PDT), doktorski napisał(a):
> Tak, padla mi przekladnia. 24 kkm. Jak dla mnie to wada motocykla/
> procedur serwisowych. I nie jestem jedyny z takim problemem. Nowa - 6
> kzl.
Cena powala na kolana.
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
FZS 600