  • 111. Data: 2009-10-15 08:55:20
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 15 Paź, 10:05, fv <f...@c...com> wrote:

    > Od września zeszłego roku zrobiłem 13tys km, z czego 3tys w zimie. Nie jest to może
    dużo, ale też
    > nie wokół komina.

    No to po cholerę straszysz ludzi, że bez ABS to nie da się jeździć a
    sam widzisz, że jednak się da?

    --
    Artur

  • 112. Data: 2009-10-15 09:10:28
    Od: fv <f...@c...com>

    Artur Zabroński wrote:

    > No to po cholerę straszysz ludzi, że bez ABS to nie da się jeździć a
    > sam widzisz, że jednak się da?

    Po mokrym jest duże ryzyko a po mokrym śniegu to już dramat. Da się jeździć, tylko po
    co tak
    ryzykować, skoro można 90% tych problemów rozwiązać kupując sprzęt z ABS.

    Ja jeżdżę bardzo ostrożnie w złą pogodę, ale zawsze mam z tyłu głowy że to jest za
    mało, że kiedyś
    nie wyda, że kiedyś nie zauważę oleju, że kiedyś zjazd z wiaduktu będzie oblodzony...

    Krótko mówiąc, bardzo żałuję że nie mam ABS.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 113. Data: 2009-10-15 09:12:22
    Od: fv <f...@c...com>

    zbigi wrote:
    > Efekt uboczny, nie bedacy glownym celem podczas prac nad ABS.

    Na tyle jednak istotny, że IMHO przeważył nad głównym zastosowaniem ABS. O ile w
    puszkach nie ma to
    większego znaczenia, to dla motocyklisty ten "efekt uboczny" może stanowić o
    uniknięciu wypadku
    który z założenia jest znacznie groźniejszy niż stłuczka dwóch aut.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 114. Data: 2009-10-15 09:16:20
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    fv pisze:

> [...]
    mało, że kiedyś
    > nie wyda, że kiedyś nie zauważę oleju, że kiedyś zjazd z wiaduktu będzie
    Eee... w takich warunkach abs ma Ci pomoc? chyba cudem :) a nie dzialaniem.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 115. Data: 2009-10-15 09:34:47
    Od: "Sowa" <mojmailsowa5@wirtualna_polskawdomenie.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Rogala" <a...@v...pl> napisał w wiadomości

    > na niektore silniki np z Audi RS6 to moce rzedu 100KM z litra sa juz
    > spokojnie przekraczane (ni chuja nie pamietam, czy to uturbiona jednostka)

    z tego co pamietam ma biturbo (twin?turbo) - w kazdym razie 2 turbiny;]
    580KM z 4991ccm

    pzdrw
    Piotr

  • 116. Data: 2009-10-15 09:35:58
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 15 Paź, 11:10, fv <f...@c...com> wrote:

> [...]
    mało, że kiedyś
    > nie wyda, że kiedyś nie zauważę oleju, że kiedyś zjazd z wiaduktu będzie

    Aha to zapierdalając i wjeżdzając na plamę oleju pomoże Ci ABS -
    dobrze rozumiem?
    > Krótko mówiąc, bardzo żałuję że nie mam ABS.

    Dziwne. Dajesz rady i opinie bedąc w pełni przekonany o swoich
    teoriach jeżdząc na sprzęcie bez ABS? Paranoja po prostu...

    A mnie się wydaje, że przeceniasz ABS myśląc, że to panaceum na
    wszelkie problemy z utratą przyczepności. Powiedz co Ci pomoże ABS jak
    odjedzie Ci koło na śliskim w zakręcie (bez hamowania) albo uśliźnie
    się tył przy hamowaniu silnikiem? Utrata przyczepności nie występuje
    tylko przy hamowaniu hamulcem zrozum to.

    --
    Artur

  • 117. Data: 2009-10-15 09:53:16
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    fv napisał(a):

    > Po mokrym jest duże ryzyko a po mokrym śniegu to już dramat. Da się jeździć, tylko
    po co tak
    > ryzykować, skoro można 90% tych problemów rozwiązać kupując sprzęt z ABS.

    Przesadzasz z tymi procentami.

> [...]
    oblodzony...
    > Krótko mówiąc, bardzo żałuję że nie mam ABS.

    Ale po co, skoro akurat do oblodzonego zjazdu, oleju na drodze i tym
    podobnych zdarzen, ABS ma sie nijak? Hamowanie awaryjne, przy ktorym
    przyda sie ABS to nikly procent wszystkich hamowan. Akurat jezdzac w
    trudnych warunkach najmniej obawiam sie hamowania - najwieksze przeleki
    mam w zwiazku z jazda po luku. A tam ABS nie ma nic do gadania :\

  • 118. Data: 2009-10-15 10:03:31
    Od: fv <f...@c...com>

    Artur Zabroński wrote:

    > Aha to zapierdalając i wjeżdzając na plamę oleju pomoże Ci ABS -
    > dobrze rozumiem?

    Tak, po to jest. Odblokuje koło i się nie wywalę. A jak się nie wywalę, to mogę dalej
    hamować.

    > Dziwne. Dajesz rady i opinie bedąc w pełni przekonany o swoich
    > teoriach jeżdząc na sprzęcie bez ABS? Paranoja po prostu...

    Ale o so chozi? Mam ABS w samochodzie i wielokrotnie już uratował mi dupę, mimo że
    jest badziewny
    (10lat konstrukcji). Motocyklem jeżdżę dużo wolniej niż autem i dlatego na razie
    załapałem tylko
    kilka poślizgów przodu - na razie szczęśliwie.

    > A mnie się wydaje, że przeceniasz ABS myśląc, że to panaceum na
    > wszelkie problemy z utratą przyczepności. Powiedz co Ci pomoże ABS jak
    > odjedzie Ci koło na śliskim w zakręcie (bez hamowania)

    Nie pomoże. Ale to się rzadko zdarza przecież...

    > albo uśliźnie
    > się tył przy hamowaniu silnikiem?

    ABS odpuści wtedy tylny hamulec, co może odblokować koło. Zresztą zablokowany w ten
    sposób tył to na
    prawdę nie jest dramat i łatwo to wyczuć...

    > Utrata przyczepności nie występuje
    > tylko przy hamowaniu hamulcem zrozum to.

    Ale to głównie przy hamowaniu przednim hamulcem, jeśli zablokujesz koło możesz mieć
    na prawdę
    niebezpieczny wypadek. I to wypadek, którego z dałoby się uniknąć mając ABS.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 119. Data: 2009-10-15 10:07:08
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 15 Paź, 11:53, zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    wrote:
    > Akurat jezdzac w trudnych warunkach najmniej obawiam sie hamowania - najwieksze
    przeleki
    > mam w zwiazku z jazda po luku. A tam ABS nie ma nic do gadania :\

    Bo tu już _musisz_ mieć ASR i pińcet innych systemów które zrobią
    wszystko za Ciebie :-)

    --
    Artur

  • 120. Data: 2009-10-15 10:16:01
    Od: fv <f...@c...com>

    Grzegorz Rogala wrote:

    > Eee... w takich warunkach abs ma Ci pomoc? chyba cudem :) a nie dzialaniem.

    I oczywiście jesteś święcie przekonany, że twój post coś wniósł do dyskusji, tak? ;-)
    Wysoki wkład merytoryczny, bogate doświadczenie, przygotowanie teoretyczne i charyzma
    aż z niego
    biją... Gratuluję!

    Na autorytet trzeba sobie zapracować.

    Taki przykład tylko podam.. Jechałem dziś rano (autem) i zjazd z wiaduktu był
    oblodzony. Na liczniku
    120, auta przede mną zaczynają hamować, więc i ja. ABS się włączył, odbił ciśnienie i
    lecę na tego
    przede mną, a ten z tyłu też coraz bliżej mnie. Uciekłem na sąsiedni pas, unikając
    stłuczki i dając
    szanse temu z tyłu jakoś się zatrzymać.

    1. Quiz, jak ta sytuacja by wyglądałaby bez ABS:
    a) zarzuciłoby mi auto i poleciałbym gdzieś w bok, na przeciwny pas
    b) wjechałbym w kufer temu z przodu
    c) puściłbym po prostu hamulce, i zrobił to samo co zrobiłem.

    2. Quiz jak taka sytuacja wyglądałaby na motocyklu bez ABS:
    a) zanim bym się zorientował już bym leżał i leciał w kierunku podwozia auta przede
    mną, a mój
    własny motocykl jeszcze by mnie wbił pod auto
    b) odpuściłbym szybko hamulce, zmienił pas, dał na koło i się nie przejął sytuacją
    c) odpuściłbym szybko hamulce, zesrał się ze strachu, i próbując ominąć auto przede
    mną, wpadłbym na
    jego lusterko lub tył i poleciał jak długi - potencjalnie czekając aż ktoś mnie
    rozjedzie

    3. Quiz jak taka sytuacja wyglądałaby na motocyklu z ABS:
    a) odpuściłbym szybko hamulce, zmienił pas, dał na koło i się nie przejął sytuacją
    b) twoja wersja wydarzeń

    Zapraszam do konkursu.

    Moje odpowiedzi:
    1b, 2c, 3a