  • 1. Data: 2013-03-08 16:08:54
    Temat: Przeróbka statywu - pytanie do majsterkowiczów
    Od: Marek <p...@s...com>

    Mam kilka świetnych statywów z dawnych czasów - chciałbym je przerobić.
    Podjąłem właśnie decyzję co do sposobu przeróbki. Nie chcę wyważać
    otwartych drzwi i w związku z tym chciałbym zapytać się czy istnieje
    standardowy patent na umocowanie końcówki na statywie oświetleniowym?
    Będzie to śruba 3/8 - bo takie podejście wydaje mi się uniwersalne. Mogę
    wtedy zainstalować zarówno głowicę do aparatu jak i trzpień z gwintem
    1/4 lub bez itp do innych akcesoriów.

    Przeróbkę wyobrażam sobie jako zatkanie rury korkiem i w tym korku
    osadzenie śruby. Mógłbym tą śrubę osadzić za pomocą np pianki takiej jak
    do montażu okien ale wydaje mi się to kiepskim pomysłem. Może istnieją
    jakieś plastikowe korki używane do takich celów? Rura ma średnicę
    wewnętrzną 23mm, zewnętrzną 25mm. A może inne pomysły?

    Marek

  • 2. Data: 2013-03-08 19:24:26
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

> [...]
    > plastikowe korki używane do takich celów? Rura ma średnicę wewnętrzną 23mm,

    Gumowy korek z otworem na śrubę .Śruba z podkładkami i nakrętkami ściska ten
    korek
    który zaklinuje się w rurze.

  • 3. Data: 2013-03-08 23:17:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-08 19:24, tyg pisze:

    > Gumowy korek z otworem na śrubę .Śruba z podkładkami i nakrętkami ściska
    > ten korek
    > który zaklinuje się w rurze.

    Świetny pomysł. Właśnie wytropiłem stożkowe korki do butelek 20/24mm.
    Sądzę, że to rozwiązuje temat. Dzięki :-)

    Marek

  • 4. Data: 2013-03-08 23:40:39
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Świetny pomysł. Właśnie wytropiłem stożkowe korki do butelek 20/24mm.
    > Sądzę, że to rozwiązuje temat. Dzięki :-)

    O ile konstrukcja z gumowym korkiem będzie wystarczająco sztywna, jeżeli
    założysz ciężki sprzęt. Ja bym może jeszcze poeksperymentował z
    drewnianym kołkiem wbitym do rury.

    Piotr

  • 5. Data: 2013-03-09 00:13:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-08 23:40, Uncle Pete pisze:

    > O ile konstrukcja z gumowym korkiem będzie wystarczająco sztywna, jeżeli
    > założysz ciężki sprzęt. Ja bym może jeszcze poeksperymentował z
    > drewnianym kołkiem wbitym do rury.

    W zasadzie może masz rację. Mam śruby 40mm. Musi być nakrętka i pozostać
    trochę gwintu więc korek nie może mieć więcej niż 20-25mm. Guma raczej
    będzie sztywna - duża podkładka zadba o to.

    Znalazłem jeszcze coś takiego:
    http://allegro.pl/korek-25mm-wciskany-zaslepka-zakon
    czenie-i3029104842.html

    Śrubę mógłbym umieścić wewnątrz i zalać żywicą:

    http://allegro.pl/kotwa-klej-zywica-chemiczna-ncf-30
    0-aprobata-eta-i3060021864.html

    Wtedy powinno to być sztywne jak beton.

    Marek

  • 6. Data: 2013-03-09 09:26:17
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    Na samym gumowym korku raczej nie będzie stabilne.Dlatego
    warto dać korek głebiej a na krawędzi rury drugie usztywnienie(drugi punkt
    podparcia )
    i będzie ok.

  • 7. Data: 2013-03-10 12:58:11
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-09 09:26, tyg pisze:

    > Na samym gumowym korku raczej nie będzie stabilne.Dlatego
    > warto dać korek głebiej a na krawędzi rury drugie usztywnienie(drugi
    > punkt podparcia )
    > i będzie ok.

    Znalazłem rozwiązanie. Otóż jest nim walec aluminiowy 22mm (średnica
    wewnętrzna rury statywu 23mm). Nawiercę otwór pośrodku, nagwintuję,
    wkręcę śrubę 3/8 łbem do dołu tak aby wystawała z krążka na 1cm - 1.5cm.
    A'propos - jakiej długości gwint zostawić tak aby nie był w żadnym
    przypadku ani za długi ani za krótki?

    Być może kropla kleju pod łeb aby nie miała ochoty odkręcić się kiedyś.
    Walec zostałby przykręcony śrubą (lub 3ma) z boku.

    Marek

  • 8. Data: 2013-03-10 18:08:13
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Sunday, March 10, 2013 7:58:11 AM UTC-4, Marek wrote:

> [...]
    >
    > wkręcę śrubę 3/8 łbem do dołu tak aby wystawała z krążka na 1cm - 1.5cm.
    >
    > A'propos - jakiej długości gwint zostawić tak aby nie był w żadnym

    Takiej dlugosci, jakia jest srednica gwintu.

    Slon

  • 9. Data: 2013-03-10 18:24:26
    Od: arTii <t...@m...adres.email>

    W dniu 2013-03-10 18:08, Slon pisze:

    > Takiej dlugosci, jakia jest srednica gwintu.

    Dużo lepiej byłoby dać dłuższe o 1,5x grubość kontrnakrętki.

    Jeśli nie da kontrnakrętki, to może zdarzyć się, że po dokręceniu będzie
    miał urządzenie obrócone w stosunku do pożądanego kierunku

    --
    ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211
    _ _ | . . | ---->>> http://www.abc-service.com.pl <<<----

  • 10. Data: 2013-03-11 00:04:22
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-10 18:08, Slon pisze:

    > Takiej dlugosci, jakia jest srednica gwintu.

    Czyli około 1 cm gwint nie okaże się zbyt krótki lub zbyt długi dla
    różnych akcesoriów?

    Marek