-
1. Data: 2010-09-06 16:55:28
Temat: Przepływomierz?
Od: Tata <k...@k...net.pl>
Passat B4 1.9 TDI. Stoję na światłach, zmiana na zielone, naciskam pedał
gazu, ruszam. Silnik na 1-2 sekundy traci moc, jakby chciał się
zatrzymać i po tych 1-2 sekundach "wchodzi" na obroty i wszystko jest
OK. Czasem, po dodaniu gazu, z rury wydechowej chwilowo pojawia się
niewielki dym. Mechanicy obstawiają przepływomierz lub lejące końcówki
wtryskiwaczy. Na komputerze jeszcze nie byłem. Co może być
najprawdopodobniejszą przyczyną opisywanych objawów?
Z poważaniem
MJ
-
2. Data: 2010-09-06 17:02:24
Temat: Re: Przepływomierz?
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
news:i62vcn$1q1$1@news.dialog.net.pl...
> Passat B4 1.9 TDI. Stoję na światłach, zmiana na zielone, naciskam pedał
> gazu, ruszam. Silnik na 1-2 sekundy traci moc, jakby chciał się zatrzymać
> i po tych 1-2 sekundach "wchodzi" na obroty i wszystko jest OK. Czasem, po
> dodaniu gazu, z rury wydechowej chwilowo pojawia się niewielki dym.
> Mechanicy obstawiają przepływomierz lub lejące końcówki wtryskiwaczy. Na
> komputerze jeszcze nie byłem. Co może być najprawdopodobniejszą przyczyną
> opisywanych objawów?
Może pzrepływomierz, może egr.
Podmień, sprawdź.
--
Irokez
-
3. Data: 2010-09-06 17:25:10
Temat: Re: Przepływomierz?
Od: gobo <g...@p...onet.pl>
Moja rada: odepnij wtyczke od przeplywomierza. Powinny zostac wczytane
jakies "defaultowe" mapy z komputera, a objawy powinny ustapic.
Jesli tak sie stanie, to masz winnego.
Jesli zmian nie bedzie, to raczej przyczyna tkwi gdzie indziej.
Piotr
-
4. Data: 2010-09-06 22:20:27
Temat: Re: Przepływomierz?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Mon, 6 Sep 2010 17:02:24 +0200, Irokez <n...@e...pl>
wrote:
>> komputerze jeszcze nie byłem. Co może być najprawdopodobniejszą przyczyną
>> opisywanych objawów?
>
> Może pzrepływomierz, może egr.
> Podmień, sprawdź.
Może niech zacznie od diagnostyki, zamiast zmieniać to i owo na
oślep.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
5. Data: 2010-09-06 22:39:10
Temat: Re: Przepływomierz?
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "gobo" napisał w wiadomości:
> Moja rada: odepnij wtyczke od przeplywomierza. Powinny zostac wczytane
> jakies "defaultowe" mapy z komputera, a objawy powinny ustapic.
Obajwy na pewno po odpięciu G70 nie ustapią..gdyby tak było to każdy by go
wywalił i nikt nie kupowałby nowego (sprawnego). Mogą się jedynie
nieznacznie polepszyć (choć nie zawsze).
Trzeba zrobić diagnostykę dynamiczną.
Jeśli dawka paliwa obliczana przez ECU za pośrednictwem MAFa mierzącego
"masę" zasysanego powietrza będzie niższa od wartość zadanej (to jest grupa
008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieństwo że to
przepływka lub może też być przetarty kabelek od niej...
Pozdr.
--
Bugatti
-
6. Data: 2010-09-06 22:51:25
Temat: Re: Przepływomierz?
Od: gobo <g...@p...onet.pl>
Oczywiscie zaczytane z komputera dane nie sa optymalne - auto zwykle
pali wiecej, ale np. znika problem falujacych obrotow. Ja u siebie dlugo
nie moglem zdiagnozowac przyczyny. Wymienilem przewody WN, swiece, filtr
powietrza, rozebralem i wyczyscilem przepustnice, wymienilem weze
podcisnienia wzbudzajace moje watpliwosci, a winnym okazal sie wlasnie
MAF. Po odpieciu wtyczki auto zaczelo sie w koncu normalnie zachowywac.
Pozdrawiam
Piotr
-
7. Data: 2010-09-07 21:22:02
Temat: Re: Przepływomierz?
Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>
Bugatti [s...@m...pl]
na: pl.misc.samochody napisal/la:
> Trzeba zrobić diagnostykę dynamiczną.
> Jeśli dawka paliwa obliczana przez ECU za pośrednictwem MAFa mierzącego
> "masę" zasysanego powietrza będzie niższa od wartość zadanej (to jest grupa
> 008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieństwo że to
> przepływka lub może też być przetarty kabelek od niej...
Bzdura.
MAF mierzy masę powietrza i dostarcza taką informację do ECU - kanał na
VAG`u 3. Na tej podstawie ECU pobiera dane z mapy zadymienia i albo
podlewa albo ujmuje paliwa i to w skrócie zobaczysz na 8 kanale.
Przy EDC15 po odpięciu przepływki ECU ustawia maksymalną wartość
zasysanego powietrza, dlatego też przy odpiętej przepływce auto idzie
ogniem u góry a na dole dymi jak cholera.
W poprzednim poście ktoś napisał, że każdy jeździłby z odpiętą
przepływką - nie do końca, gdyż sterowanie doładowaniem odbywałoby się
tylko na podstawie MAP (ciśnienia doładowania) a przy seryjnym
oprogramowaniu taka jazda wiązała by się często z awarią sprężarki.
Oczywiście można to wysterować odpowiednio tylko na podstawie MAP
sensora i normalnie będzie można eksploatować auto, jednak nie robi się
tego z uwagi na 'zaawansowaną' wiedzę użytkownika.
Do autora postu - skąd jesteś - podrzucę dobry namiar na sprawdzonego
człowieka.
Pozdrawiam,
Rafal Lorenc
--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:s...@u...sie.pl mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl
-
8. Data: 2010-09-08 10:44:16
Temat: Re: Przepływomierz?
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Rafal Lorenc" napisał w wiadomości:
> Bugatti [s...@m...pl]
> na: pl.misc.samochody napisal/la:
>
>> Trzeba zrobić diagnostykę dynamiczną.
>> Jeśli dawka paliwa obliczana przez ECU za pośrednictwem MAFa mierzącego
>> "masę" zasysanego powietrza będzie niższa od wartość zadanej (to jest
>> grupa
>> 008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieństwo że to
>> przepływka lub może też być przetarty kabelek od niej...
>
> Bzdura.
> MAF mierzy masę powietrza i dostarcza taką informację do ECU - kanał na
> VAG`u 3. Na tej podstawie ECU pobiera dane z mapy zadymienia i albo
> podlewa albo ujmuje paliwa i to w skrócie zobaczysz na 8 kanale.
No właśnie tak napisałem, więc czemu piszesz że bzdura. (nie do końca
doczytałeś ;-))
Jeśli przepływka jest padnięta to w 008 komp ogranicza dawkę (do wartości
zastępczej) którą odczytujemy w kolumnie via MAF
http://vaglog.rtnet.pl/poised_6278.html
Jeśli ta jest niższa od wartość zadanej przez producenta (a tą znamy z
dokumentacji i "doświadczenia", znajomości danego silnika.) to winą należy
obarczyć przepływkę. Nie należy stwierdzać zgon G70 tylko po grupie 003 bo
jeśli nawet będzie nieznacznie poniżej 850 mg/suw to i tak należy spojrzeć
na dawkę paliwa.
> Pozdrawiam,
> Rafal Lorenc
Pozdr.
--
Bugatti
-
9. Data: 2010-09-08 11:08:01
Temat: Re: Przepływomierz?
Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>
Bugatti [s...@m...pl]
na: pl.misc.samochody napisal/la:
> No właśnie tak napisałem, więc czemu piszesz że bzdura. (nie do końca
> doczytałeś ;-))
Racja - przyczepiłem się jednego słowa ;-)
> Jeśli przepływka jest padnięta to w 008 komp ogranicza dawkę (do wartości
> zastępczej) którą odczytujemy w kolumnie via MAF
> http://vaglog.rtnet.pl/poised_6278.html
Ogranicza to za dużo napisane.
Jeżeli nie ma MAF`a albo MAF jest padnięty to wkracza paliwo z mapy
doładowania turbo co jest znowu korelacją sensoru MAP z korelacją
maksymalnej zczytywanej wartości 850mg powietrza z MAF.
> Jeśli ta jest niższa od wartość zadanej przez producenta (a tą znamy z
> dokumentacji i "doświadczenia", znajomości danego silnika.) to winą należy
> obarczyć przepływkę. Nie należy stwierdzać zgon G70 tylko po grupie 003 bo
> jeśli nawet będzie nieznacznie poniżej 850 mg/suw to i tak należy spojrzeć
> na dawkę paliwa.
To prawda, grupa 3 z grupą 8 zawsze idzie w parze.
Trudno to wyjaśnić nie będąc teoretykiem - najlepiej spojrzeć na mapy
ECU i wszystko widać jak na dłoni co z czym ma relacje ;-)
Pozdrawiam,
Rafal Lorenc
--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:s...@u...sie.pl mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl