-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!
xlned.com!feeder3.xlned.com!feeder.news-service.com!feeder2.cambriumusenet.nl!f
eeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.n
ewshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.c
om!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostra
da.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
From: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>
Subject: Re: Przepływomierz?
References: <i62vcn$1q1$1@news.dialog.net.pl> <i6311m$ps6$1@news.onet.pl>
<i63jh3$pii$1@news.net.icm.edu.pl>
Organization: USMIECHA SIE PL -=http://usmiecha.sie.pl=-
Reply-To: s...@u...sie.pl
User-Agent: slrn/pre0.9.9-111 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@u...sie.pl>
Date: 07 Sep 2010 19:22:02 GMT
Lines: 35
NNTP-Posting-Host: 83.18.48.190
X-Trace: 1283887322 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22805 83.18.48.190:33592
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2309060
[ ukryj nagłówki ]Bugatti [s...@m...pl]
na: pl.misc.samochody napisal/la:
> Trzeba zrobić diagnostykę dynamiczną.
> Jeśli dawka paliwa obliczana przez ECU za pośrednictwem MAFa mierzącego
> "masę" zasysanego powietrza będzie niższa od wartość zadanej (to jest grupa
> 008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieństwo że to
> przepływka lub może też być przetarty kabelek od niej...
Bzdura.
MAF mierzy masę powietrza i dostarcza taką informację do ECU - kanał na
VAG`u 3. Na tej podstawie ECU pobiera dane z mapy zadymienia i albo
podlewa albo ujmuje paliwa i to w skrócie zobaczysz na 8 kanale.
Przy EDC15 po odpięciu przepływki ECU ustawia maksymalną wartość
zasysanego powietrza, dlatego też przy odpiętej przepływce auto idzie
ogniem u góry a na dole dymi jak cholera.
W poprzednim poście ktoś napisał, że każdy jeździłby z odpiętą
przepływką - nie do końca, gdyż sterowanie doładowaniem odbywałoby się
tylko na podstawie MAP (ciśnienia doładowania) a przy seryjnym
oprogramowaniu taka jazda wiązała by się często z awarią sprężarki.
Oczywiście można to wysterować odpowiednio tylko na podstawie MAP
sensora i normalnie będzie można eksploatować auto, jednak nie robi się
tego z uwagi na 'zaawansowaną' wiedzę użytkownika.
Do autora postu - skąd jesteś - podrzucę dobry namiar na sprawdzonego
człowieka.
Pozdrawiam,
Rafal Lorenc
--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:s...@u...sie.pl mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 08.09.10 10:44 Bugatti
- 08.09.10 11:08 Rafal Lorenc
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=