  • 351. Data: 2009-07-23 14:37:49
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-23 15:57:23 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:

    > ależ nie odbieraj tego jako przytyku a raczej poparcie teorii ;)

    A jakoś tak to zabrzmiało jak podwarzenie mojej tezy, a jest to
    doskonałe jej poparcie ;-)

    > choć niektóry materiał wejściowy mnie zaskoczył.

    Czym?

    de Fresz

  • 352. Data: 2009-07-23 15:04:38
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-23 14:21:28 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Taką że rozmawiamy postępie i wygodzie jaką ten postęp niesie.
    > Uzasadnij mi dlaczego miałbym dziś używać slajdu w studio zamiast np.
    > 500D.

    Jakiego slajdu?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 353. Data: 2009-07-23 15:05:58
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-23 14:26:07 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Poza tym na pl.rec.foto prosiłem o linki do portfolio z materiałem ze
    > studia wykonane na slajdzie. Zerowy odzew. Ludzie wstydzą sie pokazać
    > miażdżąca jakości slajdu?

    Ciekawe kto to napisał?
    Pokazywać w necie slajdy, to tak jak porównywać zdjęcia w gazetce ala tesco.
    Może nie dokładnie, ale sens zachowany.

  • 354. Data: 2009-07-23 15:25:29
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    de Fresz pisze:

    > Czym?

    Wydawał się po prostu mało dopracowany ;) no ale jak widać cuda się
    dzieją ;). Zresztą ten pan pisze że jest tylko retuszerem i że nie można
    zapominać o całym zespole który pracuje nad projektem.
    Tu można uzyskać więcej informacji http://www.thefstopmag.com/?p=170

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 355. Data: 2009-07-23 15:36:33
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    JA pisze:

    > Ciekawe kto to napisał?
    > Pokazywać w necie slajdy, to tak jak porównywać zdjęcia w gazetce ala
    > tesco.
    > Może nie dokładnie, ale sens zachowany.

    Ilu wielkich fotografów wydaje swoje prace w postaci slajdów? Widziałeś
    kiedyś slajdy Helmut Newton albo Sam Abell i innych? Zmierzam do tego że
    nawet po odniesieniu sukcesu komercyjnego i artystycznego współczesna
    cyfra śmiało sprosta potrzebą druku offsetowego, czy to ekskluzywnego
    albumu czy okładki poczytnego magazynu, a nawet jak ktoś się uprze to te
    15mln czy więcej sobie naświetli na slajd i 90% gospodyń z Gdańska nie
    zauważy różnicy ;).
    Po proszę Cię jeszcze o przykłady zdjęć które diametralnie tracą na sile
    wyrazu przez medium na którym są publikowane, bo dobre foto obroni się
    samo. Ja rozumie że pstrokaty i infantylny widoczek potrzebuje 3 metrów
    po długim boku by robić wrażenie ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 356. Data: 2009-07-23 15:44:00
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    JA pisze:

    > Jakiego slajdu?

    Cały czas upierasz się że slajd jest idealnym materiałem dziś to studia,
    wręcz się upierasz że go technologicznie przewyższa i to w takich
    dziedzinach jak fotografowanie np. polerowanego aluminium, kontroli
    kątów odbłysku bezpośredniogo, stosowania zastawek przy źródle światła i
    innych technik które są dość trudne do przewidzenia szczególnie dla
    kogoś z mniejszym doświadczeniem. Jednym słowem namawiasz mnie żebym
    wypstrykał rolkę wysłał ją kurierem do Ciebie gdzie ją wywołasz i
    zeskanujesz, po czym znów kurier i wtedy mogę wprowadzić dopiero korekty
    , itd. a co jak mi się zmieni koncepcja? Mam wszystko powtarzać od nowa
    a co w przypadku gdy dziele z kimś studio i nie mama go do dyspozycji 24h.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 357. Data: 2009-07-23 15:47:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-23 14:26:07 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Poza tym na pl.rec.foto prosiłem o linki do portfolio z materiałem ze
    > studia wykonane na slajdzie. Zerowy odzew. Ludzie wstydzą sie pokazać
    > miażdżąca jakości slajdu?

    Weź jakikolwiek album z lat 90-tych czy początku 2000, jakąkolwiek
    kolorową gazetę (ilstracje do artykułów i reklamy) czy lepszy kalendarz
    - 95% fotografii profesjonalnej z tych działek leciało na slajdach.

    de Fresz

  • 358. Data: 2009-07-23 15:55:13
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    de Fresz pisze:

    > Weź jakikolwiek album z lat 90-tych czy początku 2000, jakąkolwiek
    > kolorową gazetę (ilstracje do artykułów i reklamy) czy lepszy kalendarz
    > - 95% fotografii profesjonalnej z tych działek leciało na slajdach.

    ehhhh kiedyś to nie mógłbym sobie pogadać w takiej formie jak to teraz
    robimy. Ale postęp technologiczny wiele zmienił. Zmienił to że na
    pl.rec.foto ani jedna osoba nie pokazała aktualnych prac ze studia
    wykonywanych na slajdzie. A piję do tego że na slajdzie obecnie działają
    ludzie zajmujący się krajobrazem, dziedziną która dla mnie została
    doszczętnie wyeksploatowana, ale fakt faktem że infantylny zachód słońca
    nad klifami nabiera mocy rzucony na ścianę.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 359. Data: 2009-07-23 16:13:20
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

    > Poza tym na pl.rec.foto prosiłem o linki do portfolio z materiałem ze
    > studia wykonane na slajdzie. Zerowy odzew. Ludzie wstydzą sie pokazać
    > miażdżąca jakości slajdu?
    >[...]

    Tu akurat powód może być trochę inny - nie bardzo widzę, jak można pokazać
    jakość slajdu na stronie www - choćby ze względu na ograniczenia
    rozdzielczosci i jakość najczęściej nieskalibrowanych monitorów na których
    ludzie będą tę stronę oglądali. Do tego jeszcze trzeba mieć możliwość
    właściwego zeskanowania tych slajdów - to też dla niektórych może być
    problemem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 360. Data: 2009-07-23 16:42:48
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > ludzie będą tę stronę oglądali. Do tego jeszcze trzeba mieć możliwość
    > właściwego zeskanowania tych slajdów - to też dla niektórych może być

    No cóż ja nie chcę porównywać jakości, chcę zobaczyć skany dla samego
    faktu przekonania się że ktoś używa jeszcze slajdu w studio dlatego
    pytam wśród amatorów, bo komercyjnie to już się slajdu nie uświadczy,
    nie te budżety. Cały czas zmierzam do tego że w tym wyścigu zbrojeń
    zapominamy o medium w jakim będziemy publikować, to takie strzelanie do
    muchy z armaty. Szczególnie śmieszne wydają się teksty typu:

    > Zapomnij o cyfrze. Ciesz sie tym co masz i rob zdjecia.
    > Cyfra to badziewie - szczegolnie w wersji "alfa ze spacerzomem".
    > Jak wydasz duuuzo kasy to bedzie tylko troche lepiej...

    A sam przyznasz że wartość artystyczna i techniczna twoich
    makrofotografii jakoś nie podupadła mimo zrezygnowania z tachania
    dodatkowego body na film. Poza tym opowiedz o sile rażenia slajdów z
    kompakta ;). Pomijam jak by wypadło ich porównanie z analogowymi, chodzi
    o to jak dużą rolę odgrywa warsztat i oddanie się tematowi, co przecież
    miało ogromny wpływ na odbiór tychże slajdów :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.