  • 21. Data: 2009-06-21 07:30:51
    Temat: Re: Przednie oswietlenie sceny
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    wyglada jakby lampa byla na manualu i walila na maxa, a nie np TTL

    --

    Sebastian

  • 22. Data: 2009-06-21 18:01:40
    Od: robertar <r...@w...pl>

    Miałeś włączony pomiar matrycowy i prawdopodobnie aparat źle ocenił
    scenę. Dałbym tu pomiar skoncentrowany. Ja w takich przypadkach
    kieruję centralne pole autofokusa na element sceny, który ma wyjść
    prawidłowo oświetlony, a następnie przekadrowuję blokując parametry
    ekspozycji. Moim zdaniem warunki oświetleniowe były wystarczające do
    fotografowania bez lampy.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 23. Data: 2009-06-22 08:39:37
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    basti78 pisze:

    Hej

    > wyglada jakby lampa byla na manualu i walila na maxa, a nie np TTL

    Miał użytego -> Flash Mode: Built-in, i-TTL-BL
    W tym przypadku powinien wyłączyć tryb BL (ballanced fill flash), który
    usiłuje naświetlić całą scenę poprawnie.

    Przeskoczyć na pomiar światła punktowy, lampa w zwykłym iTTL, ISO 1600 +
    ISO Auto z min czasem 1/100s, tryb M i max otwarta przysłona. Jak
    dzieciaki przestaną biegać to progresywnie schodzić w czasem dla
    obniżenia Auto ISO, wszystko w M.

    Mam nadzieję że w D5000 też się da :)
    --
    Pozdro