  • 81. Data: 2012-04-24 10:29:14
    Temat: Re: Przed i po iPhone/iPad
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 23.04.2012 Skrypëk <škrypëk@publiçenëmy.pl> napisał/a:

    > Ej, kakmar, ty się może po prostu weź i przyznaj: co ci w tym twoim
    > smartfone sprawiło taką ogromną trudność, że jak już "ogarnąłeś", to się
    > poczułeś aż taki masterhaker?
    > Ja tam naprawdę nie widzę nic skomplikowanego, więc jedynie żal i śmiech
    > mnie ogarnia, gdy widzę jak się nadymasz swoimi "osiągnięciami" w obsłudze
    > telefonu.

    Rozumiem że cierpisz bo ci SkyDrive przycięli, ale co to ma wspólnego
    ze zmianą w funkcjonalności smatrphonów, ze względu na skierowanie ich
    do innej znacznie liczniejszej grupy odbiorców?

    --
    kmaratgmaildotcom

  • 82. Data: 2012-04-24 14:42:14
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale ktorzy to sa normalni ?

    Na pewno tak jest w Playu, w Plusie ponoć też.

    > I tu jest wlasnie ta drobna roznica - urodziny organizujesz z
    > wyprzedzeniem, mozesz powiadomic wszystkich jednych emailem, zdaza
    > przeczytac.
    > A jak robisz akcje na szybko trzeba trzech ... albo grupowy sms :-)

    Na szybko to się dzwoni, żeby nie dawać ofiarom czasu do namysłu.

    > Nie popadeaj w paranoje - pisac do ludzi zamiast wygodnie zadzwonic i
    > porozmawiac? Ja rozumiem ze czasem SMS lepszy od dzwonienia, ale
    > czasem a nie zawsze :-)

    A czy ja mówię, że zawsze?

    Komunikatory są w powszechnym użyciu od 10-15 lat, a ty nadal nie zdążyłeś
    "ogarnąć".

  • 83. Data: 2012-04-24 14:57:39
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    kakmar <k...@g...com> wrote:

    > Rozumiem że cierpisz bo ci SkyDrive przycięli,

    Nie przycięli. A nawet gdyby przycięli, to bym z tego powodu nie cierpiał.
    Ja mam życie.

    Pierdy jakie tu emitujesz nie mają nic wspólnego z rozumieniem ani w ogóle
    rozumem.

    > ale co to ma wspólnego
    > ze zmianą w funkcjonalności smatrphonów, ze względu na skierowanie ich
    > do innej znacznie liczniejszej grupy odbiorców?

    Nie zmieniaj tematu tylko się przyznaj, jakiej funkcjonalności swojego
    telefonu tak się długo uczyłeś od gimnazjalistów na forach, że dało ci to
    złudne poczucie profesjonalizmu.

  • 84. Data: 2012-04-26 18:16:42
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-04-23 19:33, Skrypëk pisze:

    > A w lepszych systemach już jest zintegrowany i nie trza nic instalować.

    Jakie lepsze systemy masz na myśli? O czymś nie wiem?
    Co poza [martwym] WebOS-em zapewnia dostęp do Facebooka po wyjęciu z
    pudełka?

    Nie pamiętam już czy Maemo miało facebookowy chat zintegrowany w
    systemie czy nie (a jeśli tak, czy wspierało push). Niemniej podobało mi
    się w tym systemie to, że można było bezpośrednio w ustawieniach
    systemowych skonfigurować kilka kont IM lub VoIP, a potem obsługiwało
    się je jak normalną "systemową" telefonię albo wiadomości - tak samo jak
    GSM albo SMS. A u konkurencji jednak do wszystkiego musi być osobny
    program...

  • 85. Data: 2012-04-26 18:31:26
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 18:16:42 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Jakie lepsze systemy masz na myśli? O czymś nie wiem?
    > Co poza [martwym] WebOS-em zapewnia dostęp do Facebooka po wyjęciu z
    > pudełka?

    Windows Mobile z Sense - np. HD2
    No i niektóre tanie Szajsungi, choć w tamtym przypadku ciężko było mówić o
    systemie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

  • 86. Data: 2012-04-26 18:34:15
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-04-23 20:24, J.F pisze:

    > Tu nie chodzi o to lepsza czy gorsza, ale zeby zajac smarkacza przez
    > pare godzin w samochodzie

    No i właśnie - mono Palmem smarkacz się szybko znudzi.
    Na PSP odpalasz jakąś długą przygodówkę (czy co tam lubi) i masz spokój
    na długie godziny. :)

    > Za darmo, czy zachcialo sie smartfona, to trzeba placic za pakiet ? :-)

    Różnych smartfonów używałem już lata temu (gdzieś od początku 2008 roku,
    wcześniej były PDA bez modułu GSM sparowane z komórką). Wtedy jeszcze
    nie czułem potrzeby wykupienia pakietu, bo jak mówiłem - wśród znajomych
    tylko niewielka grupka miała podobny sprzęt. Po co miałbym więc cały
    czas utrzymywać aktywne połączenie licząc na wiadomości przychodzące
    przez push? Łączyłem się doraźnie, z czasem wykupiłem też jakiś maleńki
    pakiecik, kilkadziesiąt MB za parę zł. Wystarczało na obsługę maila,
    okazjonalne IM oraz sprawdzenie czegoś via mobilne www.

    Potem skończyła mi się umowa i przy przedłużeniu zaproponowano mi
    "darmowy" pakiet chyba bodajże 200 MB w abonamencie. Na starym
    smartfonie z WM to i tak było aż nadto. Za jakiś czas kupiłem Desire Z i
    dla świętego spokoju wziąłem pakiet, w którym po wyczerpaniu limitu po
    prostu spada prędkość. I tak wychodzę na tym o niebo lepiej niż
    niektórzy gorzej zorientowani w temacie na pakietach SMS. ;)

    Czyli krótko mówiąc przejście było stopniowe, łagodne. ;)

    > No chyba ze sie jakis upgrade wlaczy.

    Tylko po co? Z upgrade mogę poczekać, aż znajdę się w zasięgu domowego WiFi.

    > Co to za operator i taryfa ?

    Plus. Nazywało się to Non Stop czy jakoś tak.

    > Ale co - majac wiecej znajomych musze w trzech to samo pisac ?

    Na chwilę obecną niestety tak. Na szczęście generalnie każdy ma dzisiaj
    konto na Facebooku. ;)
    A obecność GMaila i GTalka jest także wygodna o tyle, że prawie
    natychmiast docierają do mnie wiadomości wysyłane z komputerów.

    > A to fakt - 20 lat minie, a przekierowan SMS nie ma ..

    Mnie najbardziej wkurza brak multilogowania w sieciach GSM. Wracam z
    pracy, chcę wyjść na rower i chcąc wziąć ze sobą komórkę muszę
    przekładać kartę z HTC do Solida...
    Jak dotąd tylko T-Mobile dale możliwość zrobienia legalnego klona
    (tandem) ale to i tak prawie niczego nie zmienia, bo jednocześnie w
    sieci może się zalogować tylko jedna karta. A gdybym chciał mieć jeszcze
    jedną w tablecie, aktywną równolegle, korzystającą z tego samego
    pakietu, rozliczaną w ramach tego samego rachunku? Ale nie, nie da się...

    > Da czy nie da ? Bo jest i wielozadaniowa java.

    Ale czy na zwykłej komórce zintegruje komunikację z systemem tak ładnie,
    jak pod Androidem, np. z zakresie wyświetlania notyfikacji? ;)
    Zresztą nie wiem jak to jest zrealizowane w Androidzie, ale wydaje mi
    się, że główny program nie musi być otwarty w tle, żeby wiadomości
    przychodziły. Chyba coś tam nasłuchuje i uruchamia go w razie potrzeby.
    Niech ktoś mnie poprawi, jeśli się mylę. ;)

  • 87. Data: 2012-04-26 18:39:33
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 18:34:15 +0200, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > jedną w tablecie, aktywną równolegle, korzystającą z tego samego
    > pakietu, rozliczaną w ramach tego samego rachunku? Ale nie, nie da się...

    Do tego nie trzeba multilogowania, wystarczy jakiś pakiet rodzinny, obecny
    w paru sieciach, teraz dokładnie nie pamiętam gdzie i jak. Chodzi o pakiet
    minut i danych na wszystkie karty podpięte pod usługę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 88. Data: 2012-04-26 21:39:33
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-04-26 18:39, Waldek Godel pisze:

    > Do tego nie trzeba multilogowania, wystarczy jakiś pakiet rodzinny, obecny
    > w paru sieciach, teraz dokładnie nie pamiętam gdzie i jak. Chodzi o pakiet
    > minut i danych na wszystkie karty podpięte pod usługę.

    Nic mi to nie daje. Każda karta ma przecież swój własny numer.
    A więc z mając ze sobą Solida na wycieczce rowerowej będę dostępny pod
    innym numerem telefonu niż w przypadku Desire Z w pracy. I co? Mam
    rozdawać wszystkim po kilka numerów z adnotacją "próbuj dzwonić do
    skutku"? ;)

  • 89. Data: 2012-04-26 21:43:31
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-04-26 18:31, Waldek Godel pisze:

    > Windows Mobile z Sense - np. HD2

    Moje związki z mobilnymi okienkami skończyły się na WM6.5. ;)
    Jak to tam wygląda? Masz po prostu preinstalowaną w systemie aplikację
    do przeglądania Facebooka czy integracja jest głębsza? Jest obsługa
    pusha dla wiadomości z messengera? Pojawiają się w formie systemowych
    notyfikacji?

    > No i niektóre tanie Szajsungi, choć w tamtym przypadku ciężko było mówić o
    > systemie.

    Eee tam... Takiego Facebooka to i ja mam w Solidzie. ;) Prosta aplikacja
    w Javie, niewielka funkcjonalność. CO z tego, że była zainstalowana już
    fabrycznie?

  • 90. Data: 2012-04-26 21:57:11
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 21:43:31 +0200, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > do przeglądania Facebooka czy integracja jest głębsza? Jest obsługa
    > pusha dla wiadomości z messengera? Pojawiają się w formie systemowych

    Jest aplikacja, ale jest też integracja z Sense - jeżeli pokażesz systemowi
    który kontakt z ksiązki to które konto na FB i Twitterze wtedy widzisz w
    kontakcie (i przy połączeniu) zdjęcie profilowe z FB, telefon przypomni o
    dacie urodzin z FB, pokaże ostatnie twity itp.

    Taka funkcjonalność jest do dziś niedościgniona, trochę tego jest w Sense
    do Androida.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Za jednym smartphonem z Androidem nie stloi zaden zysk dla google" - Paweł