  • 21. Data: 2012-04-21 12:10:15
    Temat: Re: Przed i po iPhone/iPad
    Od: TGor <t...@g...peel>

    On 2012-04-20 15:27, Krenauer wrote:
    > http://img819.imageshack.us/img819/1300/3aluc.jpg

    To już było tu wiele razy, są też fotki telefonów, które różni tylko 2-3
    klawisze od iP.

    Przemole i inni wyznawcy uznaliby, że dodanie jednego koła więcej do
    roweru albo stworzenie trójkołowego samochodu jako "rewolucję",
    kompletnie na przekór logice i faktom.

    Bo tak to wyglądało: wsadzono jeden klawisz na przód zamiast kilku i
    drogi ekran.

    Taka "różnica"

    Do tego konkurencja dogoniła ich w rok, zamiast 5 lat (a tak Stefek
    Burczymucha zapowiadał). Przy czym nawigacja offline/turn-by-turn była
    kolejnym "wynalazkiem", zgodnie z zapowiedzią kilka lat od konkurencji,
    ale nie w przód, a do tyłu.

    Ni emówiąc o BT itp.

    --
    Pozdr., TG
    "Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

  • 22. Data: 2012-04-21 12:22:37
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 21 Apr 2012 12:10:15 +0200, TGor napisał(a):

> [...]
    > Burczymucha zapowiadał). Przy czym nawigacja offline/turn-by-turn była
    > kolejnym "wynalazkiem", zgodnie z zapowiedzią kilka lat od konkurencji,

    Zapomniałeś o "Edge&Wifi ought to be enough for anybody"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PC sa nikomu do niczego nie potrzbne tak jak dzisiaj nikt nie potrzebuje

  • 23. Data: 2012-04-21 14:22:50
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-04-19 17:23, TGor pisze:

    > http://www.mgsm.pl/pl/aktualnosci/2160/Microsoft-wym
    yslil-smartfon!.html

    > :-D

    Nie wiem kto wypisuj takie brednie?

    "Niestety, zarządowi koncernu z Redmond zabrakło wówczas odrobiny
    wizjonerstwa czy skłonności do ryzyka i cały projekt trafił do szuflady.
    Na lata. A mógł zrewolucjonizować rynek!"

    Kolejny przykład ahistorycznego myślenia...

    Microsoft wiedział co robi. Czasem nie opłaca się na upartego być tym
    pierwszym. Przekonał się o tym Xerox, ponosząc spektakularną porażkę ze
    swoim Alto i Star. Parę lat później Apple i Microsoft odnieśli sukces ze
    swoimi systemami opartymi na GUI.

    Nieco później Apple wypuściło Newtona. PDA faktycznie wyprzedzało swoje
    czasy. Co z tego, skoro rynek nie był jeszcze na to gotów. Palm
    zaproponował coś znacznie skromniejszego i to on został zwycięzcą
    (przynajmniej na jakiś czas).

    Jestem ciekaw jak obliczyli cenę na 500-1000$. Pewnie wzięli pod uwagę
    koszt części potrzebnych do złożenia czegoś takiego. Doliczmy jednak
    koszty badań, projektu, licencji itp. i wyszłaby nam pewnie kila razy
    wyższa kwota...

    Poza tym autor artykułu nie zdaje sobie sprawy, że źródłem postępu w
    technice są badania fizyków i prace inżynierów. To, że ktoś spróbowałby
    sklecić smartfona ze scalaków dostępnych na rynku w 1991 roku nie
    znaczy, że dzisiaj mieszkalibyśmy na Marsie. ;)

  • 24. Data: 2012-04-21 14:27:46
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-04-19 21:56, TGor pisze:

    > inna sprawa, że do iP takich telefonów używali normalni ludzie, którzy

    Co? Zabolało cię w 2007, gdy przestałeś się czuć kimś wyjątkowym? Gdy
    nagle dookoła coraz więcej ludzi zaczęło używać smartfonów i z dnia na
    dzień coraz rzadziej ktoś dziwił się widząc twoje urządzenie z dotykowym
    ekranem?

    Jak ja nienawidzę takiej postawy... Jeśli ja mam dostęp do jakiegoś
    urządzenia - wszystko ok. Byle tylko sąsiad tego nie kupił. Bo jak to
    będzie wyglądało? Zupełnie, jakbyśmy byli równi! PRZECIEŻ ON TEGO NIE
    POTRZEBUJE!

  • 25. Data: 2012-04-21 14:36:01
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-04-19 22:14, atm pisze:

    > Wiele spraw poprawilo sie w wyniku rozwoju techniki, www na Palmie to
    > bylo juz niezly hardore.

    PalmOS generalnie zbyt długo nie był rozwijany. Jak dla mnie system miał
    potencjał, żeby stać się znaczącym graczem na rynku smartfonów. Gdyby
    tylko w końcu dodać mu obsługę unicode i normalnych czcionek, poprawić
    menu (żeby nie wyglądało jak podkolorowana wersja czegoś z lat
    dziewięćdziesiątych) i stworzyć dobrą przeglądarkę www... A tak poza tym
    to był przecież naprawdę szybki i stabilny OS na urządzenia mobilne.
    Niestety, firma zaspała...

    Mnie z perspektywy czasu najbardziej śmieszy postawa użytkowników Palmów
    czy Pocketów w czasach, gdy pojawiał się iOS i Android. Za wszelką cenę
    starali się ignorować istnienie funkcji multimedialnych i internetowych,
    podkreślając wygodę korzystania z PIM-a. W czasach, gdy każda komórka
    miała kalendarz i kontakty... ;)

    A tak poza tym jakby nie patrzeć, to dopiero pojawienie się iPhone'a
    sprawiło, że na Windows Mobile wyszły przeglądarki www, na których jako
    tako dało się oglądać "desktopowe" strony.

  • 26. Data: 2012-04-21 14:41:34
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-04-19 00:24, Pszemol pisze:

    > http://www.redmondpie.com/tablets-and-smartphones-be
    fore-and-after-the-iphone-and-ipad-images/

    ROTF! U góry tablety PC, na dole tablety.
    Zupełnie różne klasy urządzeń. ;)

  • 27. Data: 2012-04-21 14:50:24
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Atlantis <N...@w...pl> wrote:

> [...]
    > urządzenia - wszystko ok. Byle tylko sąsiad tego nie kupił. Bo jak to
    > będzie wyglądało? Zupełnie, jakbyśmy byli równi! PRZECIEŻ ON TEGO NIE

    I on się nie zna i nie ogarnia! Pewnie robi fotki, gra w gry i nawet nie
    korzysta z przesyłania plików przez bluetooth! Hańba!

  • 28. Data: 2012-04-21 14:54:02
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 21 Apr 2012 14:36:01 +0200, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > dziewięćdziesiątych) i stworzyć dobrą przeglądarkę www... A tak poza tym
    > to był przecież naprawdę szybki i stabilny OS na urządzenia mobilne.

    Bzdura, Palm OS był rozwijany, tylko w złym kierunku. Pozazdrościli Windows
    Mobile i chcieli zrobić z Palm OS drugi Windows Mobile, tylko Palm OS.
    Jak każda podróbka sprzedawała się słabo - po co kupować podróbkę, jak
    można oryginał, w dodatku o wiekszych możliwościach.
    Palm zapomniał skąd się wywodzi i co było ich największym atutem (przypomnę
    - u źródła Palma był pomysł na organizer, który miał pomieścić wszystkie
    kontakty właściciela, kalendarz i listę zadań, miał mieścić się w kieszeni
    koszuli i wytrzymać miesiąc na jednej baterii).
    Tą drogą którą powinien pójść Palm poszedł RIM - i odniósł spektakularny
    sukces. Bo Palm wymyślił dobrą drogę rozwoju, tylko sporo za wcześnie i nie
    zrobił tego zbyt dobrze (Palm VII). Pierwsze Blackberry nawet grafiką
    ekranową przypominały w wielu miejscach Palm OS.

    Ironią historii jest to, że RIM popełnił dokładnie ten sam błąd co Palm.
    Zapomniał skąd się wywodzi i kim jest. Zamiast ulepszyć to co było, poszli
    w kierunku graficznego onanizmu rodem z ajfonów. I wylądowali tam gdzie
    wylądowali - na śmietniku. Wygląda, że już niestety stamtąd nie wrócą - a
    szkoda.

    Ten błąd jest zresztą bardzo popularny ostatnio, dokładnie to samo zrobili
    Microsoft i Nokia. Wygląda, że skutek również będzie dokładnie taki sam.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

  • 29. Data: 2012-04-21 15:03:18
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Atlantis <N...@w...pl> wrote:
> [...]
    > i internetowych, podkreślając wygodę korzystania z PIM-a. W czasach,
    > gdy każda komórka miała kalendarz i kontakty... ;)

    Ale im to nie przeszło, oni nadal tak mają. Niektórzy już przeszkoczyli z
    elektronicznych organizerów z ryskiem na telefony z androidem, ale wciąż
    kultywują ten sam obłęd nienawiści do nowszych, ładniejszych i
    wygodniejszych rozwiązań.

  • 30. Data: 2012-04-21 16:45:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Apr 2012 14:41:34 +0200, Atlantis napisał(a):
    fore-and-after-the-iphone-and-ipad-images/

    > ROTF! U góry tablety PC, na dole tablety.
    > Zupełnie różne klasy urządzeń. ;)

    Ale nie ma sie co smiac - MS probowal wprowadzic tablety, nie udalo sie,
    ale ci co probowali fantazje rozwineli ... az przyszedl Apple, zrobil
    tableta, i w dodatku dosc minimalistycznego w designie, i co ?
    I wszyscy robia tablety ...

    J.