  • 41. Data: 2021-08-26 14:08:35
    Temat: Re: Przeciwmgielne w deszczu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 11:36, J.F pisze:

    > Ba - jak jade w Niemczech w czasie deszczu, to widac nawet ze prawie
    > wszystkie daja rade i przy 150 :-(

    Bo dopóki nie trzeba robić testu łosia albo sprawdzenia absu to nie jest
    to jakaś nadzwyczajna sztuka. Dlatego warto, żeby przeszkody było widać.
    A z samochodami w deszczu problem jest taki, że je widać słabiej niż
    resztę bo mają aktywne maskowanie.

    Dokładnie...

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2021-08-26 14:12:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 11:08, Pete pisze:

    > No ale po co Ci w dzień przeciwmgielne? Skoro widzisz przed sobą ścianę
    > wody, to znaczy że bezpośrednio przed nią jedzie auto.

    No właśnie problem w tym że niekoniecznie, bo przed ścianą wody
    podnoszoną z jezdni przez auto jest bezpośrednio... auto. Właśnie na tym
    polega problem że widzisz pół kilometra dalej wiadukt i drogę a 200
    metrów od ciebie jest auto którego nie widzisz, bo widzisz scianę wody
    nie różniącą się od deszczu.

    > No i przepis zakazuje ich używania jeśli widoczność jest większa niż
    > 50m. W przód :P

    Wiem;)

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2021-08-26 14:13:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 11:15, K pisze:

    > Meczy oczy i jedzie sie nieprzyjemnie za kims takim kto wlacza je bez
    > powodu. Przednie to co innego bo sa nisko i swieca na droge.

    To jedź tak żeby cię nie męczyło - to w deszczu i tak za blisko:P

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2021-08-26 14:16:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Aug 2021 09:02:00 +0100, w <sg7hpo$iij$1$horizn@news.chmurka.net>, K
    <n...@e...com> napisał(-a):

    > A jak widzisz jedno to nie wiesz co to moze byc i jedziesz dalej bo
    > powinny byc dwa?

    Czyli efekt jest taki, że hamuje się gdy widzi się tylko jaśniejsze światło.
    Bo nie wiadomo czy to jedno to przeciwmgielne czy zesputy stop.

  • 45. Data: 2021-08-26 14:17:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Aug 2021 14:08:35 +0200, w <61278443$0$512$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Bo dopóki nie trzeba robić testu łosia albo sprawdzenia absu to nie jest
    > to jakaś nadzwyczajna sztuka. Dlatego warto, żeby przeszkody było widać.

    Jak ktoś nie widzi twoich świateł tylnych normalnych, to znaczy że i innych
    przeszkód też nie widzi.

  • 46. Data: 2021-08-26 14:34:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 14:17, r...@k...pl pisze:

    > Jak ktoś nie widzi twoich świateł tylnych normalnych, to znaczy że i innych
    > przeszkód też nie widzi.

    Jeszcze raz - samochody podnoszą wodę z jezdni, co sprawia że mimo że
    widać co dalej, to samochodów bliżej nie widać - widać wodę z jezdni w
    wodzie z deszczu.

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2021-08-26 18:46:59
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/08/2021 13:13, Shrek wrote:

    > To jedź tak żeby cię nie męczyło - to w deszczu i tak za blisko:P

    Pisalem o sytuacji gdy ktos je wlacza bez powodu albo np zapomnial
    wylaczyc co sie dosc czesto przytrafia.

  • 48. Data: 2021-08-26 19:11:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 18:46, K pisze:

    > Pisalem o sytuacji gdy ktos je wlacza bez powodu albo np zapomnial
    > wylaczyc co sie dosc czesto przytrafia.

    No jak nie wyłączył po deszczu to sytuacja oczywista. Ale jak w deszczu
    widać na 100 metrów to teoretycznie nie wolno, ale IMHO na autostradzie
    należy. Jeśli kogoś rażą to znaczy że jedzie za blisko;)

    --
    Shrek

  • 49. Data: 2021-08-26 23:22:18
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/08/2021 18:11, Shrek wrote:

    > No jak nie wyłączył po deszczu to sytuacja oczywista. Ale jak w deszczu
    > widać na 100 metrów to teoretycznie nie wolno, ale IMHO na autostradzie
    > należy. Jeśli kogoś rażą to znaczy że jedzie za blisko;)

    kiedys jadac do polski w niemczech kawalek przed polska granica byla
    mgla, taka dosyc gesta, wlaczylem przednie i tylne. kawalek za
    kolbaskowem mgla sie skonczyla, a ja dalej jechalem z wlaczonymi.
    zatrzymal mnie patrol polsko-niemieckiej policji i mi o 1 w nocy robili
    wyklad na ten temat. byli na tyle uprzejmi, ze dostalem opcje
    sprawdzenia w internecie kiedy mozna podrozowac z wlaczonymi, jak
    odpowiem to obedzie sie bez mandatu. wtedy sie dowiedzialem, ze mozna
    uzywac przciwmgielnych w normalnych warunkach na kretej drodze :)

  • 50. Data: 2021-08-27 07:58:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 23:22, K pisze:

> [...]
    > odpowiem to obedzie sie bez mandatu. wtedy sie dowiedzialem, ze mozna
    > uzywac przciwmgielnych w normalnych warunkach na kretej drodze :)

    Ale tylko przednich:P

    No dobra - ale my rozmawiamy czy należy ich używać w ulewnym deszczu na
    autostradzie a nie czy należy o nich zapominać:P

    --
    Shrek