  • 11. Data: 2015-06-10 01:15:07
    Temat: Re: Przechowywanie starego sprzętu mobilnego
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Na przekór tym źródłom od wielu lat przechowuje lipole/liony naładowane
    > do pełna, używając je 2-3 razy w roku. Po 4 latach nie zauważyłem jakiś
    > specjalnych utrat pojemności.

    Domyślam się że nie mierzyłeś ich pojemności oraz Rwe na początku i
    teraz, stąd wrażenie że nie tracą parametrów. Problem litówek jest w tym
    że umierają niezależnie czy są używane czy nie, w niskiej temperaturze
    procesy są spowolnione.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 12. Data: 2015-06-14 18:37:55
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 07 Jun 2015 18:47:29 +0200 Atlantis <m...@w...pl>
    napisał:

    >Sprzęt jest sprawny i dobrze zachowany, więc nie chcę go oddawać do
    >utylizacji. A nóż jeszcze się przyda...

    To w komplecie z tym laptopem był nóż? Jakiś Toughbook w wersji
    wojskowej? ;-)

    >Jak wygląda "procedura" przygotowania takiego laptopa do magazynowania,
    >które może potencjalnie trwać latami?

    Zdjąć pasy klinowe, wysmarować wszystko grubo towotem ;-)

    No dobra, już na poważnie.

    >Oczywiście powinienem wyjąć baterię, ale czy powinna być naładowana do
    >jakiejś konkretnej wartości?

    Czytałem gdzieś że akumulatory litowe powinno się do przechowywania
    naładować do ok. 70%

    >Co zrobić z bateryjką podtrzymującą BIOS/zegar? Może spokojnie zostać w
    >środku?

    Można na wszelki wypadek wyjąć, chociaż one raczej nie wylewają.