eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 41. Data: 2018-11-21 16:03:52
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2018 o 11:00, T. pisze:
    > W dniu 2018-11-21 o 07:49, Shrek pisze:
    >> W dniu 20.11.2018 o 17:07, T. pisze:
    >>
    >>> Elektroliza jest najprostsza, przy wykorzystaniu fotowoltaiki -
    >>> niemal darmowa.

    > Sama inwestycja nie jest darmowa

    Czyli nie jest darmowa. Nawet niemal.

    Shrek


  • 42. Data: 2018-11-21 16:08:43
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Nov 2018 13:48:38 +0100, J.F.

    > Wodor ma cieplo spalania 160MJ/kg jesli dobrze pamietam,
    > czyli ok 44kWh/kg.
    > Ogniwa paliwowe maja tak mierna sprawnosc, te samochody maja silniki
    > spalinowe,

    No właśnie, ogniwa wodorowe mają maks. 40% sprawności. Jak już pisałem
    końcowa sprawność z wodoru jest bardzo mizerna.

    > czy trzeba doliczyc 10kW na klime :-)

    Klima jako pompa ciepła bardzo mało zjada.
    Grzałka w zimie sporo żre.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 43. Data: 2018-11-21 16:31:12
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pt3rm5$525$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 21-11-2018 o 15:38, J.F. pisze:
    >>>> Poza tym to zrodlo raczej nie jest odnawialne, i jak zarzuca, to
    >>>> sie chyba szybko wyczerpie ...
    >>> Jasne......
    >>> Oni tam to chyba mają odwrotny problem......
    >
    >> To tylko rozgrzana masa. Zacznie sie chlodzic, to wystygnie ..

    >Ta jasne.
    >A ocean co z nią niby robi od milionów lat?
    >I patrz - jakoś nie wystygła....

    Piszesz o Islandii czy calej Ziemii ? Czy paru gejzerach/wulkanach ?

    Ziemia duza, izolacja termiczna kiepskiej jakosci, ale za to gruba -
    wiec szybko nie stygnie.
    Cos tam mowia o reakcjach nuklearnych w jadrze Ziemii, ale nie wiem
    czy az takie potrzebne.

    Czyli energii mamy pelno ... ale zbyt gleboko na oplacalne
    korzystanie.

    A w paru miejscach, gdzie jest plytko, to ilosci znacznie mniejsze ...

    W ogrodku masz gejzer ? No prosze, zdazyl wystygnac.

    W Zakopanym byly kiedys dwa baseny termalne, Jaszczurowka i Antalowka.
    Jaszczurowki juz nie ma, choc zdaje sie z bledu ludzkiego, a nie
    wychlodzenia.

    No i Szwajcarzy probowali geotermii, az im przyszlo trzesienie ziemii,
    nie bardzo wiadomo dlaczego, ale na wszelki wypadek przestali.

    J.



  • 44. Data: 2018-11-21 16:40:27
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2018 16:08:43 +0100, Myjk napisał(a):

    >> Wodor ma cieplo spalania 160MJ/kg jesli dobrze pamietam,
    >> czyli ok 44kWh/kg.
    >> Ogniwa paliwowe maja tak mierna sprawnosc, te samochody maja silniki
    >> spalinowe,
    >
    > No właśnie, ogniwa wodorowe mają maks. 40% sprawności. Jak już pisałem
    > końcowa sprawność z wodoru jest bardzo mizerna.

    Nie bardzo wiadomo co uważasz za "końcową sprawność z wodoru". Ale
    teoretyczna sprawność ogniw paliwowych wynosi więcej niż 80% i technika
    nie powiedziała tu ostatniego słowa (w przeciwieństwie do silników
    cieplnych). A poza tym w tej zabawie wcale nie chodzi o oszczędność czy
    sprawność, o czym sobie zapominasz. Chodzi o nieemitowanie CO2. System
    transportu z wytwarzaniem prądu bez spalania węgla jest możliwy,
    konieczny i wdrażany bez względu na skamlenia dot. zasięgu, klimy, cen,
    sprawności, inwestycji itp. Powód jest jeden - nieemitowanie CO2.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 45. Data: 2018-11-21 17:42:37
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Nov 2018 16:40:27 +0100, Jacek Maciejewski

    > Nie bardzo wiadomo co uważasz za "końcową sprawność z wodoru".

    Mówię o "sprawności" począwszy od wyprodukowania urządzenia potrafiącego
    łapać słońce, przez sprawność tego urządzenia i każdego innego urządzenia
    występującego w międzyczasie, po to co się uzyska na drodze.

    > Ale teoretyczna sprawność ogniw paliwowych wynosi
    > więcej niż 80% i technika nie powiedziała
    > tu ostatniego słowa

    To tak jak przy akumulatorach. Teoretycznie można, technicznie nie bardzo
    wychodzi. Więc rozmawiajmy o tym co jest.

    > (w przeciwieństwie do silników cieplnych).

    Wiadomo że jest to technologia skończona. :P

    > A poza tym w tej zabawie wcale nie chodzi o oszczędność czy
    > sprawność, o czym sobie zapominasz. Chodzi o nieemitowanie CO2.

    Póki co wszystko emituje, nawet fotowoltaika.

    > System transportu z wytwarzaniem prądu bez spalania węgla jest możliwy,
    > konieczny i wdrażany bez względu na skamlenia dot. zasięgu, klimy, cen,
    > sprawności, inwestycji itp. Powód jest jeden - nieemitowanie CO2.

    Jeśli chodzi o zestawienie ICE to nie tylko CO2. Jest wiele pilniejszych
    rzeczy, patrząc z punktu społecznego.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 46. Data: 2018-11-21 17:44:06
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uwazasz ze jak wahadlowiec startuje to w jednym zbiorniku ma skroplony wodor a w
    drugim skroplone powietrze a nie skroplony tlen? Durna V2 wykorzystywala do spalania
    tlen a nie powietrze. Ciekawe po co ten tlen zamiast powietrza.


  • 47. Data: 2018-11-21 18:07:21
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:90609380-5442-48af-b709-d22c875912b5@go
    oglegroups.com...
    >Uwazasz ze jak wahadlowiec startuje to w jednym zbiorniku ma
    >skroplony wodor a w drugim skroplone powietrze a nie skroplony tlen?
    >Durna V2 wykorzystywala do spalania tlen a nie powietrze. Ciekawe po
    >co ten tlen zamiast powietrza.

    Jesli Wostok startowal na nafcie i cieklym tlenie, to myslisz, ze
    nafta w powietrzu sie nie pali ?
    A silnik diesla wymaga czystego tlenu ?

    J.


  • 48. Data: 2018-11-21 18:30:51
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rewl87noxoz6$.cirycpidb2j7$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Wed, 21 Nov 2018 16:08:43 +0100, Myjk napisał(a):
    >> No właśnie, ogniwa wodorowe mają maks. 40% sprawności. Jak już
    >> pisałem
    >> końcowa sprawność z wodoru jest bardzo mizerna.

    >Nie bardzo wiadomo co uważasz za "końcową sprawność z wodoru". Ale
    >teoretyczna sprawność ogniw paliwowych wynosi więcej niż 80% i
    >technika
    >nie powiedziała tu ostatniego słowa (w przeciwieństwie do silników
    >cieplnych). A poza tym w tej zabawie wcale nie chodzi o oszczędność
    >czy
    >sprawność, o czym sobie zapominasz. Chodzi o nieemitowanie CO2.
    >System
    >transportu z wytwarzaniem prądu bez spalania węgla jest możliwy,
    >konieczny i wdrażany bez względu na skamlenia dot. zasięgu, klimy,
    >cen,
    >sprawności, inwestycji itp. Powód jest jeden - nieemitowanie CO2.

    Cele sa dwa:
    -nieemitowanie szkodliwych spalin, dla zdrowia szkodliwych,
    -nieemitowanie CO2.

    I nie wiadomo ktory wazniejszy.

    Tyle, ze jak prad do ladowania ma pochodzic z elektrowni
    weglowych/ropnych/gazowych, to CO2 bedzie nadal emitowane.

    A nawet jak bedzie pochodzil z fotoogniw i wiatrakow, to mamy CO2
    wyemitowane przy ich produkcji.
    I tu sie sprawnosc liczy, bo moze trzeba ich wiecej lub mniej i
    nakladow na budowe wiecej lub mniej.

    J.


  • 49. Data: 2018-11-21 18:35:19
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2018 08:44:06 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Uwazasz ze jak wahadlowiec startuje to w jednym zbiorniku ma skroplony wodor a w
    drugim skroplone powietrze a nie skroplony tlen? Durna V2 wykorzystywala do spalania
    tlen a nie powietrze. Ciekawe po co ten tlen zamiast powietrza.

    Zenek, weź trochę pomyśl. Wcale mi nie sprawia frajdy punktowanie
    podobnych głupot, a ty brniesz w zaparte.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 50. Data: 2018-11-21 18:39:58
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2018 18:30:51 +0100, J.F. napisał(a):

    > Tyle, ze jak prad do ladowania ma pochodzic z elektrowni
    > weglowych/ropnych/gazowych, to CO2 bedzie nadal emitowane.
    Ależ nie będzie pochodzić :) Taki jest przynajmniej plan.
    > A nawet jak bedzie pochodzil z fotoogniw i wiatrakow, to mamy CO2
    > wyemitowane przy ich produkcji.
    Ależ skąd. Jak zakończymy spalanie węgla (ropopochodne paliwa i metan to
    też węgiel), to fabryki produkujące fotoogniwa będą zasilane z wiatraków
    a te produkujące wiatraki z fotoogniw :)


    --
    Jacek
    I hate haters.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: