eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 31. Data: 2018-11-21 13:51:02
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5bf52cdb$0$489$6...@n...neostrada.
    pl...
    >Ps. Tak, myślę o założeniu ogniw, ale mam niestety dach spadzisty w
    >kierunkach wschód i zachód a nie południe.

    Tak tak - ekologiczne myslenie trzeba miec juz na etapie projektu :-)

    >Więc u mnie to na razie nie ma sensu, bo zyski będą niewielkie.

    Ale moze masz poludniowa sciane ..

    J.


  • 32. Data: 2018-11-21 13:57:19
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2018 13:48:38 +0100, J.F. napisał(a):

    > czy trzeba doliczyc 10kW na klime :-)

    Pomyśl trochę. Normalne samochody 75% ciepła ze spalania benzyny
    puszczają w powietrze. No więc co szkodzi trochę go wpuścić do wnętrza,
    które nie musi być wcale izolowane bo mamy tego ciepła od cholery i
    ciut. Tak jest dziś. W elektrycznych samochodach zrobi się izolację
    cieplną za grosze i samo to że wejdziesz do środka od razu nagrzeje
    brykę. Jeszcze chłodzić będzie trzeba przy kliku osobach. To tyle jeśli
    chodzi o grzanie w zimie. Jeśli chodzi o chłodzenie w lecie, to jest
    trochę gorzej ale jest kilka pomocnych trików. Izolacja cieplna się
    przyda żeby ograniczyć nagrzewanie dachu od słońca a co do szyb to już
    wymyślono takie które są przejrzyste ale nie przepuszczają podczerwieni.
    Więc z tymi 10 kW to spora przesada.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 33. Data: 2018-11-21 14:03:56
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pt2v60$vli$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 20.11.2018 o 17:07, T. pisze:
    >> Elektroliza jest najprostsza, przy wykorzystaniu fotowoltaiki -
    >> niemal darmowa.
    >Skoro jest niemal darmowa, to po odjęciu elektrolizy będzie jeszcze
    >bardziej za darmo? To po co ci elektrownia - masz już panele na dachu
    >zapewniające niezależnośc energetyczną choćby śmieszczenego domlu czy
    >mieszkania, nie mówiąc o samochodzie? Za darmo a ludzie nie chcą,
    >dziwne, zwłaszcza w kraju gdzie na promocjach lidla ludzie się
    >zabijają o paciorki.

    Ale widzisz, panele masz na dachu domu, a nie w samochodzie.

    A taka elektroliza pozwala przeniesc energie z dachu do samochodu,
    zgromadzic ja w czasie gdy slonce swieci a w domu pradu nie trzeba -
    same zalety ...

    J.


  • 34. Data: 2018-11-21 14:31:53
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1ehfncedkqsa8$....@m...org...
    Tue, 20 Nov 2018 16:53:39 +0100, J.F.

    >> IMO - elektroliza wodoru az taki strat nie daje.

    >Sama elektroliza ma sprawność AFAIR 25-35%
    >Potrzeba 50kWh na kg wodoru.

    Obok pisalem 160, ale sprawdzilem - wartosc opalowa 120MJ/kg, cieplo
    spalania 140MJ/kg.
    To drugie zawiera cieplo z pary wodnej, gdyby nie miala odleciec przez
    komin.

    Co nam daje odpowiednio 33 i 38 kWh/kg, czyli juz 67 do 76 %.

    https://nelhydrogen.com/assets/uploads/2017/01/Nel_E
    lectrolyser_brochure.pdf
    ci sie chwala 3.8kWh/Nm^3 = 3.8kWh/ 0.09 kg = 42 kWh/kg

    I juz jestesmy w okolicach 90%.


    Do tego dochodzi sprawnosc ogniwa paliwowego, tu typow jest wiele .

    >> Ale jak ktos doda sprawnosc fotoogniw, to jakos tak moze wygladac -
    >> 14% fotoogniwa, 70% elektroliza, razem 10%.

    >Jeszcze trzeba sprężyć, to też koztuje.

    A niekoniecznie - elektroliza przy 500 bar tez zachodzi :-)

    >W fazie produkcji do transportu to
    >najlepiej by było do fazy ciekłej a to już w ogóle absurdalne ilości
    >energii (na chłodzenie) kosztuje.

    Az takie absurdalne chyba nie, ale istotnie - niska temperatura.

    Gdzies widzialem opis tej japonskiej stacji tankowania - wodor byl
    chlodzony przed tankowaniem, zawsze to mniejsze cisnienia.

    >Generalnie uważam że lepiej ładować akumulatory i je podmieniać (jak
    >to
    >demonstrowała Tesla) niż elektrolizować wodór, potem go sprężać i
    >jeszcze
    >rozwozić.

    Tylko cos sie nie moga dogadac na to podmienianie.
    Akumulatory tez na elektrolizie bazuja i swoja sprawnosc maja :-)

    A rozwozenie ... w miastach mozna rurociagi polozyc, a w szczerym
    polu ... panele obok stacji i wiatraki :-)

    >> Komunikacja miejska ?
    >> Ona moze jezdzic na akumulatorach. Nawet, jak wystarcza na 30km, bo
    >> na
    >> petli mozna wymienic na naladowane.

    >No ale chodzi o to żeby technologię rozwijać.

    No to rozwijac mozna w roznych miejscach.
    A KM moze jezdzic na metanie z miejskiej biogazowni :-)

    J.


  • 35. Data: 2018-11-21 14:38:31
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-11-21 o 13:49, Jacek Maciejewski pisze:

    >> Nie jest darmowa, bo panele też kosztują i jeszcze miejsce zajmują.
    >> Zestawiając to z mizerną sprawnością procesu elektrolizy nie wygląda za
    >> ciekawie sprostanie ew. zapotrzebowaniu. Zresztą można stosunkowo łatwo
    >> policzyć ile potrzeba mocy na elektrolizę aby zadowolić choć połowę
    >> zapotrzebowania na wodór.
    >
    > A wiesz że Islandia jest już gotowa do zarzucenia europejskiego rynku
    > tanim wodorem z elektrolizy?

    Nie jest.
    Jest gotowa do taniej produkcji.
    Brak środków technicznych do taniego transportu wodoru pod ciśnieniem
    w dużych ilościach.


    Pozdrawiam


  • 36. Data: 2018-11-21 14:49:08
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1fmsc55sfepr9$.dx09mm384t2r.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Wed, 21 Nov 2018 12:33:39 +0100, Myjk napisał(a):
    >> Nie jest darmowa, bo panele też kosztują i jeszcze miejsce zajmują.
    >> Zestawiając to z mizerną sprawnością procesu elektrolizy nie
    >> wygląda za
    >> ciekawie sprostanie ew. zapotrzebowaniu. Zresztą można stosunkowo
    >> łatwo
    >> policzyć ile potrzeba mocy na elektrolizę aby zadowolić choć połowę
    >> zapotrzebowania na wodór.

    >A wiesz że Islandia jest już gotowa do zarzucenia europejskiego rynku
    >tanim wodorem z elektrolizy?

    Az tak duzo to oni tej geotermii nie maja.

    Poza tym to zrodlo raczej nie jest odnawialne, i jak zarzuca, to sie
    chyba szybko wyczerpie ...

    A gdzies tam w przyszlosci to mamy jeszce ITER.
    Jesli jakims cudem zadziala ... pradu troche bedzie ...


    J.


  • 37. Data: 2018-11-21 14:52:08
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-11-2018 o 14:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:1fmsc55sfepr9$.dx09mm384t2r.dlg@40tude.
    net...
    > Dnia Wed, 21 Nov 2018 12:33:39 +0100, Myjk napisał(a):
    >>> Nie jest darmowa, bo panele też kosztują i jeszcze miejsce zajmują.
    >>> Zestawiając to z mizerną sprawnością procesu elektrolizy nie wygląda za
    >>> ciekawie sprostanie ew. zapotrzebowaniu. Zresztą można stosunkowo łatwo
    >>> policzyć ile potrzeba mocy na elektrolizę aby zadowolić choć połowę
    >>> zapotrzebowania na wodór.
    >
    >> A wiesz że Islandia jest już gotowa do zarzucenia europejskiego rynku
    >> tanim wodorem z elektrolizy?
    >
    > Az tak duzo to oni tej geotermii nie maja.

    W sensie, że wulkany im za szybko wystygną? ;-)
    >
    > Poza tym to zrodlo raczej nie jest odnawialne, i jak zarzuca, to sie
    > chyba szybko wyczerpie ...


    Jasne......
    Oni tam to chyba mają odwrotny problem......


  • 38. Data: 2018-11-21 15:38:17
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pt3nu7$5id$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 21-11-2018 o 14:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    >>> A wiesz że Islandia jest już gotowa do zarzucenia europejskiego
    >>> rynku
    >>> tanim wodorem z elektrolizy?
    >
    >> Az tak duzo to oni tej geotermii nie maja.

    >W sensie, że wulkany im za szybko wystygną? ;-)

    To w nastepnym akapicie, w tym - nie maja tylu elektrowni, zeby "cala
    Europe zarzucic".

    >> Poza tym to zrodlo raczej nie jest odnawialne, i jak zarzuca, to
    >> sie chyba szybko wyczerpie ...
    >Jasne......
    >Oni tam to chyba mają odwrotny problem......

    To tylko rozgrzana masa. Zacznie sie chlodzic, to wystygnie ..

    J.






  • 39. Data: 2018-11-21 15:56:06
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-11-2018 o 15:38, J.F. pisze:


    >
    >>> Poza tym to zrodlo raczej nie jest odnawialne, i jak zarzuca, to sie
    >>> chyba szybko wyczerpie ...
    >> Jasne......
    >> Oni tam to chyba mają odwrotny problem......
    >
    > To tylko rozgrzana masa. Zacznie sie chlodzic, to wystygnie ..

    Ta jasne.
    A ocean co z nią niby robi od milionów lat?
    I patrz - jakoś nie wystygła....


  • 40. Data: 2018-11-21 15:59:42
    Temat: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Nov 2018 14:03:56 +0100, J.F.

    > A taka elektroliza pozwala przeniesc energie z dachu do samochodu,
    > zgromadzic ja w czasie gdy slonce swieci a w domu pradu nie trzeba -
    > same zalety ...

    Równie dobrze można ją pompować w akumulatory ze znacznie lepszą
    sprawnością, albo oddać do sieci i sobie odebrać w nocy -- no bo
    niezależnie ile paneli będzie, to z konwencjonalnych elektrowni się nie
    zrezygnuje -- a te jak wiadomo kiepsko się skalują z mocą w ciagu dobowym.
    No chyba że atomy wszędzie powstaną, na co się nie zapowiada.

    Akumulatory z samochodów mogą dostać drugie życie w innych miejscach, a
    przed recyklingiem. Ogniwa wodorowe się nie degradują?

    --
    Pozdor
    Myjk

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: