  • 1. Data: 2015-08-03 13:53:53
    Temat: Przebijam wszystko;-)
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    "... zostaje oswietlona CZARNYM swiatlem". Kopyrajt: Discovery. A
    chodzilo o UV i oswietlanie nim proszku magnetycznego z jakas
    fluoresceina, czy czyms podonym i wykrywanie w ten sposob mikropekniec.
    Po licznych nowych jednostkach miar przyszla kolej na nowa nauke.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2015-08-03 14:02:55
    Temat: Re: Przebijam wszystko;-)
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-08-03 o 13:53, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > fluoresceina, czy czyms podonym i wykrywanie w ten sposob mikropekniec.
    > Po licznych nowych jednostkach miar przyszla kolej na nowa nauke.

    To nie pierwszy taki przypadek. Kiedyś emitowali serial przedstawiający
    produkcję różnych przedmiotów. W jednym z odcinków była mowa o pecetach.
    Na ekranie pokazywano właśnie przyklejanie radiatora na chipset. Lektor
    w tym czasie powiedział coś w rodzaju: "na procesorze montuje się
    grzejnik". ;)
    Pamiętam też jakiś film dokumentalny o drugiej wojnie światowej. Mowa o
    niemieckim oficerze imieniem Walter. Lektor tymczasem czytał z
    angielska: Łolter. ;)

    Podejrzewam, że tłumaczenia są u nich sprawdzane bardzo pobieżnie, jeśli
    chodzi o poprawność merytoryczną.

  • 3. Data: 2015-08-03 14:12:50
    Od: Luke <l...@l...net>

    > "... zostaje oswietlona CZARNYM swiatlem". Kopyrajt: Discovery. A

    https://en.wikipedia.org/wiki/Black_light

    Taki termin występuje w wielu językach (porównaj wersje językowe z lewej
    strony). Po polsku też się z nim wielokrotnie spotkałem, mimo że może
    nie jest słownikowy i osobiście do mnie nie przemawia.

    L.

  • 4. Data: 2015-08-03 14:26:01
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ło panie, bo to raz...
    Mnie kiedyś rzuciło na ziemię, jak pan w jakimś programie nazwał między
    kontynentalne rakiety balistyczne - rakietami batalistycznymi :)

    Jak kolega napisał - oni tam te tłumaczenia robią na kolanie, w 15 minut
    przed nagraniem...

  • 5. Data: 2015-08-03 14:35:17
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > Na ekranie pokazywano właśnie przyklejanie radiatora na chipset. Lektor
    > w tym czasie powiedział coś w rodzaju: "na procesorze montuje się

    Pewnie tłumacz był zwykła pipa i zlepiło mu się w angielskim "radiator", co
    po naszemu znaczy chłodnica, a po ichniemu może też i grzejnik, a la
    kaloryfer. Ale, czegoż wymagać od tych, co na Platiniego mówią "prezydent"?

    > Pamiętam też jakiś film dokumentalny o drugiej wojnie światowej. Mowa o
    > niemieckim oficerze imieniem Walter. Lektor tymczasem czytał z
    > angielska: Łolter. ;)

    Już podawałem - w pewnym z program ow występuje sędzia o nazwisku
    Gorczynski, widać ma polskie korzenie, ma też chyba swoją stronkę w necie i
    jest cięty na tych, co krzywdzą innych... Raz spiker(ka) mówi Gorczsyński,
    ale bywa, że wyrwie sięjakiś Goźinki, czy nawet Gizinski. Podobnie, w tym
    samym programie, kowal Wisniewski, raz normalnie Wiśniewski, a raz jakiś
    Łyznesky. Nwet angielskie wyrazy kaleczą, zdarzyło mi się, że zgadywałem, co
    to za nowy inspektor doszedł do grupy, a tu tylko nazwisko zniekształcili.
    Cóż więc się dziwić "grzejnikom" (chociaż zara... a może Peltiera montowali?
    Jedna strona grzeje, a druga ziębi...?) w takim miejscu?

    > Podejrzewam, że tłumaczenia są u nich sprawdzane bardzo pobieżnie, jeśli
    > chodzi o poprawność merytoryczną.

    Czekam, aż rodanek potasu przetłumaczą na coś w stylu "cyjanek
    żelazowo-potasowy" i powiem, że wcale się wtedy nie zdziwię. Biorą może
    studenciaka z agencji tymczasowej, dostaje tekst na byle szybko, stówaka do
    kieszeni i sru, na wizję (tekst rzecz jasna).

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 6. Data: 2015-08-03 14:37:50
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-08-03 14:26, sundayman wrote:
> [...]
    > kontynentalne rakiety balistyczne - rakietami batalistycznymi :)
    >
    > Jak kolega napisał - oni tam te tłumaczenia robią na kolanie, w 15 minut
    Eee, Discovery to już dawno na psy zeszło. Zresztą jak i cała telewizja.
    Kupuje se człowiek satelitarną czy kablówkę, ma te ~100 kanałów, ale
    znaleźć coś zdatnego do oglądania to ciężko jest...

  • 7. Data: 2015-08-03 14:38:40
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Po polsku też się z nim wielokrotnie spotkałem

    Ja jeszcze nigdy, dlatego mnie tak rozbawilo, wyobrazilem sobie super
    czapke niewidke, albo zarowe emitujaca promienie pochlaniajace swiatlo
    sloneczka, ktore mi za mocno grzeje;-)
    Po angierlsku owszem, choc czesciej "UV", "UV light". Pisanego "black
    light" w jakichkolwiek publikacjach nie spotkalem, zapewne to potoczne
    okreslenie, podobnie jak nasze "prad" w sensie przeplywu pradu/obecnosci
    napiecia itp., a nie "natezenie".
    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2015-08-03 14:45:42
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:

> [...]
    > fluoresceina, czy czyms podonym i wykrywanie w ten sposob mikropekniec.
    > Po licznych nowych jednostkach miar przyszla kolej na nowa nauke.

    Oj tam. Dukaj już to zastosował w swojej książce:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/L%C3%B3d_%28powie%C5%9
    B%C4%87%29
    Nazwał to bardziej swojsko - ćmiatło. Świeczki świecące ciemnością, to
    ćmieczki.

  • 9. Data: 2015-08-03 14:57:02
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Eee, Discovery to już dawno na psy zeszło. Zresztą jak i cała telewizja.
    > Kupuje se człowiek satelitarną czy kablówkę, ma te ~100 kanałów, ale
    > znaleźć coś zdatnego do oglądania to ciężko jest...

    oj tak. Raz na tydzień siadam w domu z koleżanką małżonką przed tv, w
    nadziei że coś się obejrzy;

    pstryk;
    - program o tym, jak koleś ważący 250 kg. zjada po 20 paczek czipsów
    dziennie. Ale ma postanowienie, żeby schuść.

    pstryk; reklama bułeczki z 999 składników chemicznych

    pstryk; reklama środka na przeczyszczenie z Karolakiem

    pstryk;
    program o tym, jak pan z rurką koktailową w nosie puszcza bąbelki do
    rytmu muzyki klasycznej. Ocenia jury złożone z pani ubranej w starą
    firankę, kolesia z diademem na głowie i dwoma innymi kolesiami (jeden
    siedzi drugiemu na kolanach)

    pstryk;
    reklama wymarzonego konta w banku (oprocentowanie łeb urywa. Ze śmiechu)

    pstryk;
    koncert z udziałem gwiazd discopolo

    pstryk;
    reklama, w której pani wrzeszczy i piszczy. W tle podskakuje Karolak.

    pstryk;
    program "cała prawda o trudnych sprawach i ukrytej prawdzie u sąsiada"

    pstryk;
    program "o kuśwa, niemożliwe, ale jednak - o ja cię pierdzielę !"

    pstryk;
    reklama - Karolak zachwala nowe tabletki na przeczyszczenie.

    pstryk;
    program, w którym jakaś baba w kuchni wali po łbie chińczyka i wrzeszczy
    "to mają być sajgonki ???"

    pstryk;
    reklama - krem do przyklejana protezy z Karolakiem

    pstryk;
    Rozmowy w tłoku - "moja rodzina nie akceptuje, że uprawiam seks za lajki
    na FB"

    i tak dalej i tak dalej...

  • 10. Data: 2015-08-03 15:02:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

> [...]
    B%C4%87%29
    > Nazwał to bardziej swojsko - ćmiatło. Świeczki świecące ciemnością,

    Co tam Dukaj, rzecz to przecież znana od dawna. W czasach Mickiewicza
    do ćmienia światła powszechnie używano przesądów.

    Jarek

    --
    Pryskają nieczułe lody
    I przesądy światło ćmiące;