  • 61. Data: 2010-08-06 13:46:26
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i3gqc5$jrk$...@n...onet.pl...

    > Ale po co? W sensie kontekstu tego wątku i chęci pracy jako programista (w
    > domysle: w jakimś typowym zastosowaniu baz danych czy coś).

    Gwoli ścisłości - jacy absolwenci i jakich równań?

    ODE to tak na poziomie dawnego liceum było WYMAGANE.

    Z drugiej strony wiem, że absolwenci zazwyczaj nie potrafią rozwiązywać
    jakikolwiek równań, jakie naprawdę trzeba rozwiązać, a których rzecz jasna
    "nie przerabiali".

    Także kwestia czym jest "zaawansowana analiza"? Ciekawym, bo może się czegoś
    dowiem nowego.

    slawek

  • 62. Data: 2010-08-06 14:42:50
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 6 Sie, 12:53, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > :) myslisz ze jak firma ma 5 magistrów i 2 doktórow to jest lepsza od
    > tej co ma 8 magistrow i jednego doktora? Widziałem kiedyś firemkę (coś
    > koło 2003) robiąca stronki w PHP (już nieistenijącą) gdzie na frontowej
    > stronie jakis wlasciciel dr miał wykaz swoich publikacji nie na temat ;)
    > co miało zapewne kusić klienta profesjonalizem. Ale to taka anegdotka.
    Nie zgodzę się, ludzie niestety łapią się na jeszcze bardziej
    tandetną
    reklamę niż tytuł naukowy autora.

    > Myśle że ważniejsze jest jakim produktem dysponujesz niż ilu doktorów go
    > wymyślało.
    Raczej marketing jest ważniejszy niż jakość produktu. Na pudełku
    zawsze
    można napisać że towar został zrobiony przez wybitnych specjalistów i
    naukowców, a ludzie kupią. Najczęściej ludzie nie posługują się
    żadną analizą w przypadku zakupu, tylko emocjami.

    A co do głównego tematu wątku: czy warto studiować? Zależy w jakim
    celu, dla zdobywania wiedzy na pewno warto. Dla zwiększenia zarobków?
    Czy ta wiedza koreluje z zarobkami? Z moich kilku obserwacji wynika że
    tak, ale w niewielkim stopniu. Zdecydowanie więcej zarabiają te osoby,
    które lepiej potrafiły wypracować sobie właściwe kontakty i lepiej
    sprzedać swoją wiedzę.

    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2010-08-06 14:50:27
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 05/08/2010 11:57, Mateusz Ludwin wrote:
    > Papier to podstawa i tyle. Może nie mówi o człowieku kim jest, ale mówi
    > kim NIE JEST.

    to ironia, prawda?

    B.

  • 64. Data: 2010-08-06 15:02:24
    Temat: Re: Pro?ba o rad? : programista bez dyplomu ?
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 05/08/2010 06:17, Maciej Pilichowski wrote:
    > Nie rzecz w tym, ze Ty jestes beznadziejnie kiepski, tylko po co
    > rozmawiac z Toba, skoro sa lepsi kandydaci?

    u mnie w firmie kandydatów nie ocenia sie po dyplomie. Po doświadczeniu
    w CV, wstępnej rozmowie przez telefon, może po teście - tak. Ale to
    pewnie kwestia kultury.

    > Wlasnie taka. Bo tu liczy sie to, ze jestes tani chetny i masz juz
    > zrealizowane 2-3 projekty z sensem.

    > Przede wszystkim. Doswiadczenie jest jeszcze wazniejsze niz dyplom (i
    > to duzo).

    dokładnie, nawet jeżeli to doświadczenie zaczyna się od układania
    kabelków czy dłubania we flashu. Ale ważne żeby je zbierać.

    Można brać w pracy projekty nieco na wyrost, do których trzeba się uczyć
    (i przy okazji - zdobyć więcej ciekawych projektów i rozszerzać
    horyzonty). Oczywiste ryzyko dla pracodawcy - że wyjdzie "niedobrze". No
    ale firmy mają projekty o niższym priorytecie, gdzie ryzyko (wynikające
    z opóźnienia czy źle działacego systemu) jest małe, a bardziej
    doświadczeni są zajęci ważniejszymi projektami.

    Początkujący, nieważne jaki ma dyplom (czy w ogóle go nie ma) nie
    dostanie ważnych projektów, do wszystkiego trzeba dochodzić.

    B.

  • 65. Data: 2010-08-06 15:20:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-06 16:42, Mariusz Marszałkowski wrote:
    > Nie zgodzę się, ludzie niestety łapią się na jeszcze bardziej
    > tandetną
    > reklamę niż tytuł naukowy autora.

    Jest różny target. Mnie np. w ogole nie interesuje kto i w jakich
    warunkach rozwija gcc, ważne ze zapewnia mi 100% potrzeb w najnizszej
    cenie. Natomiast kupującego iCoś interesuje wyłacznie czy *już* jest
    nowa wersja na rynku.

    Wiec ogólnie racja, ludzie lapią się na tandetną reklamę. Jednak bez
    przesady - tekturowego iPhone nawet najwieksi amerykańscy debile nie
    kupią. Jakis poziom musisz trzymać, żeby chociaz cos migało.

    > można napisać że towar został zrobiony przez wybitnych specjalistów i
    > naukowców, a ludzie kupią. Najczęściej ludzie nie posługują się
    > żadną analizą w przypadku zakupu, tylko emocjami.

    Zależy jaki towar. Przeciez nie każdy produkuje software dla
    Kowlaskiego. Myslę ze jak ktoś wydaje dużo pieniedzy na drogi
    specjalistyczny software to emocje sa na drugim planie.

    > A co do głównego tematu wątku: czy warto studiować?

    A ja myślalem że chodzi raczej o "czy warto zatrudniać ludzi bez studiów".

  • 66. Data: 2010-08-06 15:24:43
    Od: "Matt P. Dz." <n...@i...local>

    On 8/5/2010 11:44 PM, Mariusz Marszałkowski wrote:

    > Ogólnie do predykcji i wspomagania decyzji w przedsiębiorstwie.
    > Nie ma na to tyle środków ile bym chciał, prawdopodobnie starczy na
    > 20-30 kompletów płyta+procesor+pamięć, a reszta dla elektrowni.
    > Szlak mnie trafia, bo nie mam dostępu do dokładnych i wiarygodnych
    > danych, muszę biegać z próbówką i się prosić o udostępnienie
    > sprzętu do przetestowania.

    Sproboj przejrzec CPU Magazine -- http://www.cpumag.com/ -- i/lub napisz
    do tamtejszej redakcji, o ile dobrze pamietam oni albo licza takie
    rzeczy przy review zestawow albo mieli o tym numer.

    Pozdrawiam,

    Matt

  • 67. Data: 2010-08-06 15:24:54
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 05/08/2010 16:52, Mateusz Ludwin wrote:

    > Na pewno wiem więcej niż w przypadku studenta bez dyplomu.

    to wytłumacz mi jak implementacja systemu typów w GCC (a dokładniej
    front end do g++ ) przekłada się do typu pointer to member function , w
    szczególności w świetle obecnego draftu standardu C++ tj. N3092 , z
    uwzględnieniem ref-qualifier .

    Przyda mi się mała pomoc w implementacji tej cechy C++0x , a tak się
    składa że jestem bez dyplomu, więc z pewnością wiesz więcej na ten temat
    niż ja.

    I jak będzie? Pomożesz?

    B.

  • 68. Data: 2010-08-06 15:30:54
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 06 Aug 2010 16:24:54 +0100, Bronek Kozicki napisał(a):

> [...]
    >
    > Przyda mi się mała pomoc w implementacji tej cechy C++0x , a tak się
    > składa że jestem bez dyplomu, więc z pewnością wiesz więcej na ten temat

    Zadales pytanie typu 'zgadnij ile mam lat', jezeli nie zgadniesz, to jestes
    ciul...

  • 69. Data: 2010-08-06 15:41:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-06 15:46, slawek wrote:
    > Gwoli ścisłości - jacy absolwenci i jakich równań?

    Jakichkolwiek przydatnych w typowej pracy programisty. Zaznaczam, że DSP
    czy analiza obrazu nie jest typową praca programisty.

    > ODE to tak na poziomie dawnego liceum było WYMAGANE.

    A w niektórych technikach były PRZYDATNE. Co nie zmienia faktu ze teraz
    nie sa nauczane zgodnie z koncepcja (t|h)umanizacji społecznej. Ale to
    mocno OT.

  • 70. Data: 2010-08-06 15:41:59
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 06/08/2010 16:30, Jacek wrote:
    > Zadales pytanie typu 'zgadnij ile mam lat', jezeli nie zgadniesz, to jestes
    > ciul...

    żartujesz - wszystko jest publicznie dostępne (można zacząć od
    http://gcc.gnu.org/projects/cxx0x.html ) . Ogólnie tym tematem zajmuje
    się tym wielu programistów zainteresowanych przyszłością języka C++. Nie
    ma tu nic co wymagało by wiedzy na mój temat (albo innej niejawnej).

    B.