    From: "slawek" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    <6...@5...googlegroups.com>
    <7...@p...googlegroups.com>
    <i4iq16$2f7m$1@news.mm.pl>
    <4...@a...googlegroups.com>
    <s...@e...rdc.pl> <i4m0n1$ba8$1@news.mm.pl>
    <s...@e...rdc.pl> <i4ti5o$2648$1@news.mm.pl>
    Subject: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Date: Mon, 23 Aug 2010 18:31:28 +0200

    Użytkownik "Teodor" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i4ti5o$2648$...@n...mm.pl...
    > To nie jest zmiana tematu, pokazuję Ci jak certyfikaty działają w praktyce
    > na przykładzie monopoli zbudowanych przez państwo. A że masz problemy z
    > dostrzeżeniem tego, to nic nie mogę na to poradzić.

    Ależ drobi Teodorze, Mariusz to dostrzega, ale myśli, że jak uda że tego nie
    widzi, to my tego też nie zauważymy. Nie obrażajmy inteligencji Mariusza -
    dlatego właśnie pisałem o "kuszącej perspektywie okopania się". To aż zbyt
    piękna wizja: Mariusz ma papier - i jest przez samo to Kimś - niezależnie od
    rzeczywistych kwalifikacji, wysiłku, umiejętności czy choćby osobistego
    szczęścia i uroku.

    Popatrz na to od strony teorii gier: jeżeli Mariusz przyzna nam rację, to
    jego zysk jest zero; jeżeli zaprzeczy i my też, to też zero; jeżeli
    zaprzeczy a my się z nim zgodzimy, to zyskuje. Czyli powinien iść w zaparte
    i nie ustępować - bo ustępowanie nie jest dla niego dobrą strategią. Nawet
    jeżeli wiemy, iż plecie bzdury - to nadal optymalną strategią (dla niego)
    jest plecenie przez niego bzdur - nas nie przekona, ale zrobi niezły FUD.

    > Teoretycznie problem ten nie powinien występować w czystym socjalizmie,
    > może w tym kierunku powinniśmy podążać?

    A co robimy?!

    slawek