  • 21. Data: 2013-02-23 23:14:11
    Temat: Re: Prokurator Generalny przyznaje mi racje
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 23.02.2013 12:25, Tomasz Pyra pisze:
    /..../
    > "zasada domniemania niewinności stoi na przeszkodzie przypisaniu
    > komukolwiek winy za dane wykroczenie"
    >
    > http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/prokurator-genera
    lny-skarzy-do-tk-przepis-o-zdjeciach-z-fotoradarow

    W sumie też to zauważyłem ale ograniczyłem się do wpisu na blogu. Piętno
    dla mnie.
    Żywiłem przekonanie, że Prokurator Generalny i wszelakie inne instytucje
    o tym wiedzą i są za.

  • 22. Data: 2013-02-25 17:26:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 23 Feb 2013 15:42:05 +0100 osobnik zwany J.F. napisał:

    > W USA chyba nic takiego nie ma i jakos zyja :-)

    i w ogóle jest inny system prawny.
    I z tego nic nie wynika poza kompletną nieprzenoszalnością na nasz grunt

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2013-02-26 02:06:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Feb 2013, Liwiusz wrote:

    > To chyba lepsze orzeczenie, niż to (które też kiedyś czytałem), że w nocy
    > trzeba jechać z taką prędkością, aby zatrzymać się przed przeszkodą widzianą
    > w światłach samochodu.

    Nie wiem które orzeczenie mają na myśli poprzednicy, ale to nie
    musi być sprzeczne.
    AFAIR był przypadek przejechanego pijaka, a sąd zwolnił kierowcę
    z odpowiedzialności, bo przeszkoda nie była widzialna.
    Po prostu ukształtowanie drogi powodowało, że aż do ostatniego
    momentu światła samochodu świeciły wystarczająco wysoko nad
    drogą (a nie na drogę i leżącego).

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2013-02-26 02:09:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Feb 2013, LEPEK wrote:

    > Toć u nas jest tak samo: oskarżony może odmówić składania wyjaśnień.

    Mowa o obwinionym (wykroczenie).
    I o tym, że wtedy nie jest tak samo.

    > Oskarżony, a nie świadek, ani "rozpytywany", ani "proszony o wyjaśnienia".

    Tak właśnie, o to chodzi.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2013-02-26 10:40:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >wyjaśnienia".
    >Składania wyjaśnień, ale przyznać się do winy, albo nie przyznać się

    O ile sie orientuje to tam jest nieco inaczej.
    Nie ma tak ze prokurator go moze przed sadem o cokolwiek pytac.
    Prokurator ma przedstawic dowody swiadczace o winie, a nie wymagac
    samooskarzenia sie.

    Jesli jednak adwokat powola oskarzonego na swiadka, to i prokurator
    moze go potem przesluchac i dowolne pytania zadac.
    Ale nie ma tak jak u nas, ze oskarzony moze klamac do woli - jak w
    odpowiedziach sklamie, to doloza za krzywoprzysiestwo.

    J.

  • 26. Data: 2013-02-26 10:40:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości

    >To chyba lepsze orzeczenie, niż to (które też kiedyś czytałem), że w
    >nocy trzeba jechać z taką prędkością, aby zatrzymać się przed
    >przeszkodą widzianą w światłach samochodu.

    Zalezy dla kogo lepsze, dla pijakow chyba nie :-P
    Dla uczciwego chrzescijanina tez nie :-P

    Tak czy inaczej - SN cos tam sobie uchwalil, co niekoniecznie tak
    jasno z przepisow wynika.

    J.