  • 111. Data: 2015-07-09 19:39:42
    Temat: Re: Projekt zmian w PORD
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Myjk"

    > no jest tyle tych stacji teraz, że trudno nie mieć :).

    Ja nie mam ani jednego znajomego diagnosty -- może dlatego,
    że do szczęścia mi nie są potrzebni. :P
    ---
    Pozbyłeś się samochodu ?

  • 112. Data: 2015-07-09 19:40:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

    --Z jednej strony "uszczelnia" się przepisy, aby po drogach nie jeździły
    graty, a z drugiej strony nie brakuje miejsc, gdzie pieczątkę do dowodu
    dostaje się po okazaniu dowodu rejestracyjnego oraz odpowiedniej liczby
    banknotów (samochód niepotrzebny).

    wbrew pozorom tych miejsc jest coraz mniej ... ryzyko wpadki rosnie czyli
    takie numery przechodza tylko w kregu blizszych lub dalszych znajomych ...
    inna sprawa ze policja toleruje ten proceder, pare misternych prowokacji i
    diagnosci zostaliby przywolani do porzadku ale jak wiadomo panstwo istnieje
    tylko teoretycznie :-)
    ---
    Znaczy my istniejemy teoretycznie ???

  • 113. Data: 2015-07-09 19:52:12
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Myjk"

    > po dupie dostaną zapominalscy/zapracowani.

    No jeśli są zapominalscy tudzież zapracowani, to jest spore
    prawdopodobieństwo, że są też zbyt zapominalscy i zapracowani,
    żeby zadbać o poprawny stan techniczny auta.
    ---
    W ogóle jest spore prawdopodobieństwo, że losowo wybrany samochód jest
    niesprawny. A to dlatego, że przegląd jest raz do roku a nie non-stop.

    > Tak samo po dupie dostaję jak się jeden dzień spóźnię
    > z zapłatą zusu, rozumiem że według ciebie to też jest ok

    Rozczula mnie takie tłumaczenie. Rozumiem zapomnieć pierwsze 3 miesiące po
    założeniu DG, ale później zapominać to już czysta ignorancja o którą się
    także w tym wątku, odnośnie przeglądu, rozbiega.
    ---
    A mnie się wydaje, że chodzi o to, by DWA RAZY WIĘCEJ PŁACIĆ

  • 114. Data: 2015-07-09 19:54:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    A tak nawiasem mowiac - czemu klient nie obejrzal swiatel przed
    przegladem ?
    ---
    Przed przeglądem mogła świecić

  • 115. Data: 2015-07-09 19:57:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Myjk"

    Tylko auto ma być sprawne, nawet jeśli przeszło przegląd. Ergo, masz
    obowiązek o nie dbać. Przegląd niejako zmusza kompletnych ignorantów aby
    zadbali o nie choćby RAZ w roku.
    ---
    Znaczy jak auto stoi w garażu (a nie jeździ) to ma być sprawne ? Bo takie
    jest założenie projektu

  • 116. Data: 2015-07-09 19:58:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-09 o 19:57, re pisze:

> [...]
    > zadbali o nie choćby RAZ w roku.
    > ---
    > Znaczy jak auto stoi w garażu (a nie jeździ) to ma być sprawne ? Bo

    Nie musi być sprawne, może stać bez przeglądu (a na przykład OC musi
    mieć, i to jest większy absurd).

    --
    Liwiusz

  • 119. Data: 2015-07-09 20:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Skoro ludziom brakuje instynktu samozachowawczego, w zamian muszą mieć
    > bat nad tyłkiem, to widać trzeba. Dlaczego nie zadbasz o to żeby się
    > mieścić w ustalonych od dawna i znanym wszystkim terminach -- czy to
    > poważnie przekracza Twoje możliwości? Przeciez to przez Takich właśnie
    > ludzi to prawo jest głupkowato zaostrzane.

    I rozumiem, ze ten brak instynktu widzisz na drogach własnie w postaci
    tragicznego stanu technicznego samochodów?
    Bo ja widze czasami wariatów wyprzedzajacych na chama, jadacych na
    autostradzie na zderzaku itp ale raczej w coraz lepszych autach...

  • 117. Data: 2015-07-09 20:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jest mnóstwo innych mniej sensownych rzeczy, np. zmiana tablic po
    > sprzedaży samochodu poza powiat, czy jaki tam obszar się liczy...

    Zgadzam sie. Ale czy to jest argument, zeby dokładac kolejna?
    Nie rozumeim takiej argumentacji.

  • 118. Data: 2015-07-09 20:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Urzędnicze absurdy biorą się głównie z ignorancji ludzi.
    > Takich czy innych zenków, co prostych i podstawowych
    > rzeczy nie potrafią zrobić, bo zawsze wiedzą lepiej...

    To zes teraz wymyslił...
    Zmiana tablic rejestracyjnych przy przerejestrowaniu jest spowodowana
    działalnoscią zenków?

    > Wskaż, że tak nie będzie, bo póki co trzepiecie
    > pianę na podstawie niewiadomo nawet czego.

    To moze ja czegos nie zrozumiałem w tych nowych przepisach.
    Mam auto zapasowe ktorym nie jezdze.
    Obecnie moge je trzymac bez przegladu i tenze zrobić jak bedzie potrzeba.
    Według nowych przepisów robiac przeglad "jak potrzeba" zaplace 2 x wiecej.
    Cos źle zrozumiałem?

    > Więc teraz jeżdżą i też przeglądów nie mają.

    Powaznie? To jest jakis duzy problem na drogach?
    Raczej widze, ze stan aut sukcesywnie sie poprawia.

    > Podaj rozwiązanie.

    Podawałem je nieraz, ostatnio przy okazji podobnej rozmowy na temat pomysłu
    naklejki potwierdzajacej zapłacone OC.

    W Polsce mamy mnóstwo miejsc gdzi na drodze sa kamery podlaczone do
    systemów typu via toll.
    Zaprzegnac do tych kamer system ktory
    - czyta nr rejestracyjny
    - sprawdza w bazie czy jest OC i przeglad.
    - jak brak to urzad wie ze auto bez OC lub przeglądu to nie jest jakas
    martwa dusza tylko realny, poruszajacy sie po drogach pojazd i sciga
    włascicela.

  • 122. Data: 2015-07-09 20:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Są przesłanki, że wypadków spowodowanych złym stanem technicznym jest tak
    > mało*, bo przeglądy są obowiązkowe.

    Byc moze.
    Wiec po co zmieniac zasady podnoszac niepotrzebnie poziom upierdliwości?

    Naprawde nie widzisz lobbingu diagnostów?