  • 101. Data: 2015-07-09 14:03:05
    Temat: Re: Projekt zmian w PORD
    Od: p...@g...com

    --efektywny, bo takowe jezdza ...

    jasne i ile sprawdzisz recznym skanerem ? 100 ? 200 ? jedna bramka na autobahnie robi
    kilka tysiecy fotek dziennie :-)

    --Tak nawiasem mowiac, to u nas tez juz kamery na drogach sprzezone z baza danych
    mamy. Ale baza chyba niezalezna i osobowych do niej nie wkopiowano ... co nie znaczy,
    ze nie da sie sprawdzic gdzie jechales :-)

    przed paroma laty znajomy z SG spytal mnie o numer rejestracyjny auta po czym
    wyrecytowal wszystkie wyjazdy poza granice miasta :-)

    P.

  • 102. Data: 2015-07-09 14:12:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Eee ... stacja nie serwis, zarowek nie ma.
    > Klient tez nie serwis, podejrzewam ze wiekszosc zarowek przy sobie nie
    > ma.

    Ja zawsze mam w swoim samochodzie co najmniej po jednej żarówce...

    > Stacja ma zarabiac, a nie stac i czekac az klient zarowke zmieni.
    > A jak wyglada zmiana zarowki w nowoczesnych samochodach, to chyba
    > czytales.
    > A tak nawiasem mowiac - czemu klient nie obejrzal swiatel przed
    > przegladem ?

    Żarówka nie mogła się spalić w międzyczasie? Jesteś w stanie to
    wykluczyć?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 103. Data: 2015-07-09 14:13:17
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 9 Jul 2015 04:59:43 -0700 (PDT), p...@g...com
    wrote:

    >wow az zszedlem na parking zeby sie upewnic i 10/10 ma plakietki :-)

    Ale aktualne, czy może stare, nieaktualne?

    P.S. Już wiem, Na przedniej tablicy naklejki nie ma, na tylnej tylko
    została.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 104. Data: 2015-07-09 14:20:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--efektywny, bo takowe jezdza ...
    >jasne i ile sprawdzisz recznym skanerem ? 100 ? 200 ?

    Jakim recznym ?
    https://www.youtube.com/watch?v=WA5Gy32aqdo
    https://www.youtube.com/watch?v=DKXp5FxVBDA

    >jedna bramka na autobahnie robi kilka tysiecy fotek dziennie :-)

    Ale nie wszystkie auta przez nia przejezdzaja.
    A jak jeszcze podatek jest lokalny ...

    >przed paroma laty znajomy z SG spytal mnie o numer rejestracyjny auta
    >po czym wyrecytowal wszystkie wyjazdy poza granice miasta :-)

    Co nie znaczy, ze wiedza cos wiecej niz nr auta, ktory sami odczytali.
    SG akurat moze miec do CEPIKu dostep, Kapsch z kolei raczej nie.

    Ale ile lat temu ? Viatoll mamy od lipca 2011.

    Chyba, ze miasto masz jakies graniczne, i SG ma swoje kamery, bo
    watpie, aby wszystkie miasta w kraju obstawili ...

    J.

  • 105. Data: 2015-07-09 15:04:11
    Od: p...@g...com

    --Ale nie wszystkie auta przez nia przejezdzaja.

    nie chodzi o wszystkie tylko o wiekszosc

    --Chyba, ze miasto masz jakies graniczne, i SG ma swoje kamery, bo watpie, aby
    wszystkie miasta w kraju obstawili ...

    Szczecin, ten nad morzem :-)

    P.

  • 106. Data: 2015-07-09 18:06:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Jul 2015 12:26:04 +0200, jerzu

    > A jak jest różnica, jak trafi Ciebie idiotka, która ma
    > niesprawne hamulce, a jednak przegląd ma.
    > Przez rok to z autem różne rzeczy się mogą stać.

    Toteż przegląd nie zwalnia z dbania o posiadanie sprawnego pojazdu. Ale
    przynajmniej raz w roku zmusza się "nieco" głębiej zainteresować jego
    stanem -- więc prawdopodobieństwo jest jednak minimalizowane w wyniku
    obowiązkowego przeglądu. Wiadomo, przypadki nagłych awarii się zdarzają,
    tak samo jak przypadki walnięcia w samochód przez meteoryt czy drzewo.

    > Skoro tak, to może
    > jednak trzeba przeglądy robić co miesiąc? I mieć naklejone nalepki z
    > ostatnich dwunastu miesiący, a w DR kwity z dwunastu ostatnich
    > przeglądów?

    Jeszcze trochę ignorancji co poniektórzy wykażą (co ciekawe, najczęściej do
    uszczelniania prawa przyczyniają się ci, co z nim usilnie "walczą" i lewają
    to "lekkie" istniejące), i się doigrają. Doigramy, bo ja też za tych
    "walecznych", co zawsze i wszędzie wiedzą lepiej i na wszystko mają swoje
    "lepsze" sposoby, będę bekać.

    --
    Pozdor Myjk

  • 107. Data: 2015-07-09 18:07:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Jul 2015 09:09:06 +0200, Jacek

> [...]
    > wszystkiego przepisami i późniejszymi "doskonaleniami".
    > Z jednej strony "uszczelnia" się przepisy, aby po drogach nie jeździły
    > graty, a z drugiej strony nie brakuje miejsc, gdzie pieczątkę do dowodu
    > dostaje się po okazaniu dowodu rejestracyjnego oraz odpowiedniej liczby
    > banknotów (samochód niepotrzebny).
    > Z jednej strony "dba się" o "dobro rodzin" wprowadzając jakieś twory pod
    > tytułem "ustawa o przeciwdziałaniu przemocy" a z drugiej strony nie brak
    > rodzin, ba - całych dzielnic, gdzie facet po pijaku daje łomot żonie i
    > dzieciakom, a policja boi się tam zaglądać.

    Pokaż "przepis" na zmianę mentalności ludzi, bo jeszcze taki, co zrobił
    ładne oczy i poprosił ludzi o zmianę zachowania i się tak z miejsca stało
    jak sobie życzył, się nie urodził. Każdy kto chciał coś ugrać, musiał w
    końcu wziąć bat do ręki.

    > Z jednej strony ściga się straganiarza na bazarze, że nie dał paragonu,
    > a z drugiej są całe hurtownie, gdzie na pytanie "czy dostanę fakturę
    > VAT?" patrzą na klienta, jak na marsjanina.

    Dlatego tu nie powinno być pytania, tylko stwierdzenie pt. "poproszę
    fakturę" i koniec. To jest zresztą bardzo dobry przykład -- przecież te
    hurtownie jak i straganiarze to zostali tak "wychowani" przez innych ludzi,
    bo po co komu faktura, jak bez faktury taniej przecież dostaną.

    > Pytam się po uj wprowadzać nowe przepisy, jak stare jeszcze nie działają?

    Zazwyczaj się wprowadza nowe, bo stare nie działają jak należy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 108. Data: 2015-07-09 18:08:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Jul 2015 12:27:24 +0200, jerzu

    > A od kiedy to ważny przegląd = sprawny pojazd?

    Błagam, nie zmuszaj tego rozkładać na czynniki pierwsze...

    --
    Pozdor Myjk

  • 109. Data: 2015-07-09 19:26:06
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-09 o 18:07, Myjk pisze:

    > Zazwyczaj się wprowadza nowe, bo stare nie działają jak należy.
    I tu jest pies pogrzebany. Wprowadzają nowe, obwarowane surowszymi
    karami, a policjanci do meliny, gdzie wspomniany facet tłucze kobitę jak
    nie wchodzili, tak nie wejdą,
    "za to" złapią zwykłych rodziców po kilku drinkach z dzieckiem na
    spacerze i Tefałen będzie się tym onanizował na antenie.
    To jest patologia.
    U mnie, jak mi się nie chce sprzątać, to nie kupuję nowego silniejszego
    odkurzacza, tylko się mobilizuję, łapię za stary i sprzątam. Tego brakuje!
    Jacek

  • 110. Data: 2015-07-09 19:35:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Przegląd ma być i koniec. Tutaj wyszedł brak jak paniusia w miejscu
    > stała -- dasz sobie palec uciąć że ma sprawne hamulce i że komuś
    > krzywdy nie zrobi? Nieustannie dziwi mnie taka swobodna tolerancja
    > dla wszelakich ignorantów

    A mnie taka wiara w urzednicze absurdy.
    Przeglad ma byc jak auto jezdzi.
    Jak auto nie jedzi, to przeglad nie potrzebny.
    ---
    To mi się od razu rodzi pytanie czy ... ja sam, mógłbym ten przegląd zrobić

    A jak panstwo nie radzi sobie z kontrolą czy przypadkiem auta bez przegladu
    nie jezdza to wymysla jakies głupie protezy bo tak łatwiej.
    ---
    Państwo chce zarabiać. Wszystko co przynosi dochód i da się jakoś uzasadnić.