  • 11. Data: 2011-12-09 12:03:11
    Temat: Re: Program RIMU do projektowania
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello pytajacy,

    > Aha ...
    > Można i tak.
    > I ten KiCAD to niby taki dobry?

    Nie. Wręcz momentami fatalny. Ale za to darmowy.

    > Zastanawiam się czy wydać te 1000 zł na RIMU ,
    > czy może skorzystać z tego darmowego KiCADa?

    Ale to Ty musisz sobie na to pytanie odpowiedzieć. Bo może wielkim
    projektatem jesteś i nawet leasing Altium Ci nie straszny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-12-09 12:12:45
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    > Ale to Ty musisz sobie na to pytanie odpowiedzieć. Bo może wielkim
    > projektatem jesteś i nawet leasing Altium Ci nie straszny.

    Nie ma to jak uszczypliwa uwaga w dobrym guście ;)

    pytający

  • 13. Data: 2011-12-09 18:47:45
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-12-09 12:16, pytajacy pisze:

    > Aha ...
    > Można i tak.
    > I ten KiCAD to niby taki dobry?

    A ten rimu to taki dobry?
    Skoro robisz w marketingu to opisz nam jego przewagi względem KiCADa czy
    Eagle.

    > Zastanawiam się czy wydać te 1000 zł na RIMU ,
    > czy może skorzystać z tego darmowego KiCADa?

    Ja już sobie dawno na te pytanie odpowiedziałem. Nie stać mnie na
    kombajn za grube tysiące złotych. Więc jeśli mam mieć narzędzie znacznie
    mniej profesjonalne to wolę darmowego KiCADa niż wydawać 1-2 tysiące
    złotych na coś zbliżonego do niego funkcjonalnością.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2011-12-09 21:06:26
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    > A ten rimu to taki dobry?
    > Skoro robisz w marketingu to opisz nam jego przewagi względem KiCADa czy
    > Eagle.
    Powtórzę to jeszcze raz: nie jestem żadnym sprzadawcą/marketingowcem,
    ale nie wiedziałem że mam zadatki ...
    Eagle jest według mnie dużo droższy od RIMU - myślę że tylko te
    programy
    można porównać, ponieważ oba są płatne. Niestety nie mam czasu i
    ochoty
    żeby testować i porównywać go z RIMU.

> [...]
    > mniej profesjonalne to wolę darmowego KiCADa niż wydawać 1-2 tysiące
    > złotych na coś zbliżonego do niego funkcjonalnością.
    Może i macie rację że zakup programu za 1000 zł jest bez sensu, skoro
    KiCAD jest za darmo. A w tym KiCADzie można wygenerować gerbery
    do produkcji PCB? Ile warstw można w nim narysować?
    Czy w KiCADzie podczas wczytywania listy połączeń jest jakaś
    informacja
    np. o brakujących podstawkach (chodzi mi tutaj o błędy niezgodności
    netlisty
    ze schematem)?
    Czy KiCAD działa pod Windows 7?

    Myślałem tylko że ktoś tutaj używa RIMU i będzie się chciał
    wypowiedzieć.
    Ale dzięki za odpowiedzi.

    pytajacy

  • 15. Data: 2011-12-10 01:39:19
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-12-09 22:06, pytajacy pisze:
    > Powtórzę to jeszcze raz: nie jestem żadnym sprzadawcą/marketingowcem,
    > ale nie wiedziałem że mam zadatki ...

    Twoje teksty wskazują, że próbujesz zwrócić uwagę na ten produkt albo
    przynajmniej ulokować go wyżej w wyszukiwarkach.

> [...]
    > programy
    > można porównać, ponieważ oba są płatne. Niestety nie mam czasu i

    Z tego wynika ze Rimu to akurat znasz. Więc po co pytasz o niego?

    > Może i macie rację że zakup programu za 1000 zł jest bez sensu, skoro
    > KiCAD jest za darmo. A w tym KiCADzie można wygenerować gerbery
    > do produkcji PCB?

    Można. Ja go stosuję przy przygotowywaniu dokumentacji (Gerber i owiert)
    do produkcji.

    Ile warstw można w nim narysować?

    16 miedzianych i 12 technicznych

> [...]
    > informacja
    > np. o brakujących podstawkach (chodzi mi tutaj o błędy niezgodności

    Zgłasza brak podstawki podanej w netliscie, zgłasza niezgodność ilości
    pinów między netlistą a footprintem.

    > Czy KiCAD działa pod Windows 7?

    Działa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2011-12-10 02:41:39
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 9/12/2011 9:16 PM, pytajacy wrote:

> [...]
    > I ten KiCAD to niby taki dobry?
    > Zastanawiam się czy wydać te 1000 zł na RIMU ,
    > czy może skorzystać z tego darmowego KiCADa?

    Jest jeszcze darmowy Design Spark PCB

    Tomek

    .

  • 17. Data: 2011-12-10 14:39:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-12-10 03:41, Tom pisze:
    > Jest jeszcze darmowy Design Spark PCB

    I Autotrax, w którym wciąż siedzę, bo mi się nie chce zmieniać programu.

    --
    pozdrawia Adam
    /podobno każdy ma jakieś sympatie polityczne - ja nie mam/

  • 18. Data: 2011-12-10 20:28:32
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    > Jest jeszcze darmowy Design Spark PCB

    Też chyba ciekawy/sensowny program, sponsorowany chyba
    przez RS Components.

    Masz z nim praktyczne doświadczenie?

    pytajacy

  • 19. Data: 2011-12-10 20:30:42
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    > I Autotrax, w którym wciąż siedzę, bo mi się nie chce zmieniać programu.
    No to to już archaizm. I chyba działa tylko pod dos-em.
    No i skąd go zdobyć? A jak z licencją na użytek komercyjny?

    pytajacy

  • 20. Data: 2011-12-10 20:54:40
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 10 Gru, 02:39, Mario <m...@...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ile warstw można w nim narysować?
    >
    > 16 miedzianych i 12 technicznych

    > Zgłasza brak podstawki podanej w netliscie, zgłasza niezgodność ilości

    A czy można w nim robić schematy hierarchiczne i z kilku podschematów
    zaprojektować jedną płytkę?

    pytający