  • 21. Data: 2024-10-09 01:40:58
    Temat: Re: Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.10.2024 o 16:24, J.F pisze:

    > To gdzie wysyłają na badania?

    Się dowiedz :) Nie mam czasu/siły edukować :)

    Nic nie mówię, piszę :)

    --
    Pixel(R)??

  • 22. Data: 2024-10-09 13:53:44
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-10-09 o 01:18, Dąbrowski pisze:

    > Bzdura. Nigdy nie miałem zużycia energii na poziomie 1200 kWh jak teraz
    > napisali w prognozie.

    Może podpadasz pod to. 2023:
    spowoduje w 2024 roku niemal dwukrotny wzrost jednostkowych kosztów
    energii biernej.

    2024. Cena energii biernej w 2025 roku wzrośnie o 45%

  • 23. Data: 2024-10-11 14:46:40
    Od: Dąbrowski <r...@a...pl>

    W dniu 09.10.2024 o 13:53, alojzy nieborak pisze:

    > Może podpadasz pod to. 2023:
    >  spowoduje w 2024 roku niemal dwukrotny wzrost jednostkowych kosztów
    > energii biernej.
    >
    > 2024. Cena energii biernej w 2025 roku wzrośnie o 45%

    Raczej nie. Ja płacę według taryfy G11 i za energię bierną nie naliczają
    mi opłaty. Nie ma takiej pozycji na rozliczeniu. Tu nie chodzi o wzrost
    ceny energii tylko o zawyżone prognozowane zużycie.

  • 24. Data: 2024-10-15 11:57:26
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Dąbrowski <r...@a...pl> wrote:

    > Skoro w ostatnich 2 latach nie zużywałem tyle energii ile prognozowali i
    > miałem nadpłatę to skąd pomysł, że w następnym półroczu zużyję tej
    > energii dużo więcej?

    Nie zużyłeś, to się gromadzi :)

    A poważnie, nie jesteś w stanie przejść na rozliczenie miesięczne? Nigdy
    nie rozumiałem sensu tych prognoz.

    --
    - Panie doktorze, jestem wykończona. Odkąd mój mąż zachorował, dzień
    i noc muszę czuwać przy jego łóżku.

  • 25. Data: 2024-10-15 14:10:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 09:57:26 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Nie zużyłeś, to się gromadzi :)
    >
    > A poważnie, nie jesteś w stanie przejść na rozliczenie miesięczne? Nigdy
    > nie rozumiałem sensu tych prognoz.

    Wysoki koszt "inkasenta", który spisywał liczniki, i dalszego
    przetwarzania.

    Ale teraz chyba już nie.
    Mam nawet wrażenie, że może być wysoki koszt programowania tej
    prognozy.

    J.

  • 26. Data: 2024-10-15 14:27:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 15 Oct 2024 14:10:00 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Wysoki koszt "inkasenta", który spisywał liczniki, i dalszego
    > przetwarzania.

    Czyli ile, 5zl?

    --
    Marek

  • 27. Data: 2024-10-15 14:57:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2024 o 11:57 Arnold Ziffel <a...@h...invalid> pisze:

    > A poważnie, nie jesteś w stanie przejść na rozliczenie miesięczne? Nigdy
    > nie rozumiałem sensu tych prognoz.

    U mnie (PGE) nie da się zrezygnować z tych prognoz.
    Inkasenta nie widzeniem od paru lat (mam licznik zdalny) a od lipca
    wprowadzili mi prognozy.

    Wysmarowali takie pismo:

    (...)

    "Faktury prognozowe
    Zgodnie z przepisami [1] oraz postanowieniami regulaminu [2] do zawartej z
    Państwem umowy [3] od 1 lipca 2024 r. wprowadziliśmy
    do systemu rozliczeń prosumentów faktury prognozowe.
    W związku z tym, Państwa sposób rozliczenia zmieni się z płatności
    realizowanych na podstawie rozliczenia rzeczywistego raz na pół
    roku, na rozliczenia półroczne zawierające:
    o fakturę rozliczeniową wystawioną na podstawie rzeczywistych danych
    udostępnionych przez Operatora Sieci Dystrybucyjnej,
    o faktury prognozowe wystawione na podstawie szacowanego wolumenu płatne
    co 2 miesiące."

    TG

  • 28. Data: 2024-10-15 14:58:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 14:27:21 +0200, Marek wrote:

    > Czyli ile, 5zl?

    W bloku może i tak, na wsiach drożej.

    Ale przy rachunku rzędu 100zl, to już by istotna część kosztów była.

    Ale w blokowisku to raczej szybciej spisze, więc i taniej.

    J.

  • 29. Data: 2024-10-15 15:54:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 14:57:20 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > U mnie (PGE) nie da się zrezygnować z tych prognoz.
    > Inkasenta nie widzeniem od paru lat (mam licznik zdalny) a od lipca
    > wprowadzili mi prognozy.

    Ciekawe.
    Energetyka "od zawsze" miała prognozy.

> [...]
    > Państwem umowy [3] od 1 lipca 2024 r. wprowadziliśmy
    > do systemu rozliczeń prosumentów faktury prognozowe.

    a regulamin [2] pozwala im zmienić tak umowę?

> [...]
    > o fakturę rozliczeniową wystawioną na podstawie rzeczywistych danych
    > udostępnionych przez Operatora Sieci Dystrybucyjnej,

    Patrz - trzecia strona.

    > o faktury prognozowe wystawione na podstawie szacowanego wolumenu płatne
    > co 2 miesiące."

    Ciekawe.
    Może rzeczywiscie przepisy się zmieniły, i nie mogą fakturować co pół
    roku. W zasadzie to VAT należy naliczyc w ciągu 14 dni.
    A może tylko nie chce im się kredytować tego pół roku - odsetki teraz
    duże, choć domyślam się, że kwota malutka.

    Ale co - nie zaproponowali i nie oferują rozliczenia co 2 miesiące?
    A nawet co miesiąc?
    Za duży koszt ? :-)

    Kwota faktury, domyślam się, że malutka.

    W tych rozliczeniach jest jeszcze ciekawostka - taki "pasożyt
    fakturowy" na OSD, powinien zapewnić dopływ energii do sieci dla
    swoich klientów. Tzn w odpowiedniej ilości.
    Ale jeszcze mamy różne ceny energii w każdej godzinie u producentów,
    czy nawet minucie, i różną moc pobieraną przez klientów.
    A przez taki odczyt co miesiąc czy dwa, to oni nie wiedzą, kiedy
    dokładnie klienci brali.
    Jak się wtedy rozliczają?

    J.

  • 30. Data: 2024-10-19 17:44:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie zużyłeś, to się gromadzi :)
    >
    > A poważnie, nie jesteś w stanie przejść na rozliczenie miesięczne? Nigdy
    > nie rozumiałem sensu tych prognoz.

    Sens jest taki, że można wystawić dokumenty zapłaty na cały rok i ktoś
    tak będzie płacił przez rok bez zawracania gitary.