  • 11. Data: 2024-10-04 13:47:40
    Temat: Re: Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 04 Oct 2024 13:36:35 +0200, r...@k...pl wrote:

    > Oj ty gópi :D Trzeba było podać licznik większy od duży X, miałbyś nowy prąd w
    > starej cenie :)

    No chyba, że by przysłali inkasenta :-) Albo odczytali zdalnie.
    Wiec raczej niedużo, albo sprytnie.

    No chyba, żeby tak zagrać va banque - moze nie przyślą przez 2 lata,
    a jak w koncu przyślą, to zglosić reklamację i awarię licznika, i
    zarządac po sredniej z ostatnich miesięcy czy roku :-)

    J.

  • 12. Data: 2024-10-04 13:48:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2024 o 13:31 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Mają zainstalować wszystkim "inteligentne liczniki", i wielu już
    > zainstalowali. Odczyt zdalny.

    Ja mam taki licznik (zdalny) od kilku lat.
    Na wiosnę przyszło pismo, że coś zmieniają w aneksach do umów i od lipca
    płacę prognozy.
    Nie chce mi się teraz tego prostować (zobaczę co się wydarzy z fakturami
    do końca roku) ale w moim przypadku to totalny absurd:
    1. nie mam zużycia energii (mam ciągle nadwyżkę na koncie prosumenta)
    2. mam od 2021 odczyt zdalny, u mnie nie przychodzi inkasent - sami sobie
    odczytywali do tej pory stany licznika
    3. zapłaciłem za sierpień-wrzesień za kilkadziesiąt kWh zużycia gdzie mam
    prawie 4 MWh w magazynie PGE :-) (to jest stan już po odjęciu 30% prowizji
    za magazynowanie)
    4. Ewidentnie ściągają kasę - tu nie da się znaleźć racjonalnych argumentów

    TG

  • 13. Data: 2024-10-04 14:05:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 04 Oct 2024 13:48:47 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Ja mam taki licznik (zdalny) od kilku lat.
    > Na wiosnę przyszło pismo, że coś zmieniają w aneksach do umów i od lipca
    > płacę prognozy.

    Prognozy są niezależne od liczników.
    Faktury na prognozy, a potem sobie zdalnie odczytają i bedzie
    rozliczenie roczne i nowa prognoza.

    Tylko ... ostatnio mam wrażenie, ze mi Tauron przysyła prognozy według
    ilosci dni w miesiącu. Żebym nie mógł zlecenia stałego dać :-)

> [...]
    > za magazynowanie)
    > 4. Ewidentnie ściągają kasę - tu nie da się znaleźć racjonalnych argumentów

    Ściaganie kasy jest oczywiście chwalebne :-)

    Szczególnie u Ciebie - co zapłacisz, to ich, a nadwyżka ... się
    przeterminuje i przepadnie ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2024-10-04 18:15:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > zużycie energii w następnym półroczu na prawie 1200 kWh, co sprawia że
    > zamiast około 800 zł, mam zapłacić około 1400 zł. Czy jest na grupie
    > ktoś kto pracuje w PGE i może mi wytłumaczyć skąd nagle taki skok
    > przewidywanego zużycia energii? Kto ustala to przewidywane zużycie?
    > Jakiś system w komputerze czy żywy pracownik? Czym się kieruje ten
    > system albo pracownik? Skoro w ostatnich 2 latach nie zużywałem tyle
    > energii ile prognozowali i miałem nadpłatę to skąd pomysł, że w
    > następnym półroczu zużyję tej energii dużo więcej?

    To jest prawnie uregulowane.

    https://energia.rp.pl/elektroenergetyka/art40956091-
    zawyzone-prognozy-zuzycia-energii-klienci-dostaja-no
    we-prognozy

  • 15. Data: 2024-10-07 10:35:39
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.10.2024 o 13:47, J.F pisze:
    [...]
    > No chyba, żeby tak zagrać va banque - moze nie przyślą przez 2 lata,
    > a jak w koncu przyślą, to zglosić reklamację i awarię licznika, i
    > zarządac po sredniej z ostatnich miesięcy czy roku :-)

    Wtedy taki licznik ma robione badanie a nieuzasadnione reklamacje są
    płatne :)
    Czasem nie mam pojęcia jak działa u ciebie logika :)

    --
    Pixel(R)??

  • 16. Data: 2024-10-07 11:25:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Oct 2024 10:35:39 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:
> [...]
    > płatne :)
    > Czasem nie mam pojęcia jak działa u ciebie logika :)

    To wtedy trzeba będzie zarzucić nierzetelność robiących badania,
    o co łatwo, bo to pewnie komórka dostawcy :-)

    Potem się dostawca zacznie plątać w wyjaśnieniach, a jak jednak w
    koncu wszytko rozsądnie wyjaśni, to w ramach ugody zaproponujesz
    rozliczenie po właściwej cenie, rozłożone na raty, i bez odsetek,
    bo to w końcu z ich winy :-)

    J.

  • 17. Data: 2024-10-07 22:31:34
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.10.2024 o 11:25, J.F pisze:
    [...]
    > To wtedy trzeba będzie zarzucić nierzetelność robiących badania,
    > o co łatwo, bo to pewnie komórka dostawcy :-)

    Bredzisz...ale widzę że masz wchuj czasu na takie zabawy :)...i
    oczywiście zero pojęcia o realiach, jak zwykle :)

    --
    Pixel(R)??

  • 18. Data: 2024-10-08 16:24:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Oct 2024 22:31:34 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 07.10.2024 o 11:25, J.F pisze:
    > [...]
    >
    > Bredzisz...ale widzę że masz wchuj czasu na takie zabawy :)...i
    > oczywiście zero pojęcia o realiach, jak zwykle :)

    To gdzie wysyłają na badania?

    Czy mĂłwisz tylko o konfrontacji szary obywatel-wielki moloch?

    J.

  • 19. Data: 2024-10-08 18:10:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 7.10.2024 o 10:35, Pixel(R)?? pisze:
> [...]
    > płatne :)
    > Czasem nie mam pojęcia jak działa u ciebie logika :)

    Wystarczy plombę naruszyć.

  • 20. Data: 2024-10-09 01:18:11
    Od: Dąbrowski <r...@a...pl>

    W dniu 04.10.2024 o 18:15, io pisze:

    > To jest prawnie uregulowane.
    >
    > https://energia.rp.pl/elektroenergetyka/art40956091-
    zawyzone-prognozy-zuzycia-energii-klienci-dostaja-no
    we-prognozy

    Cytat z linka który podałeś: "Skąd biorą się zawyżone prognozy zużycia?
    PGE informuje, że prognozowanie zużycia odbywa się zgodnie z
    obowiązującymi przepisami na podstawie faktycznego zużycia odbiorcy w
    analogicznym okresie poprzedniego roku kalendarzowego. - W prognozach
    uwzględniamy również zgłoszone przez odbiorcę istotne zmiany w poborze
    energii elektrycznej - tłumaczy spółka."

    Bzdura. Nigdy nie miałem zużycia energii na poziomie 1200 kWh jak teraz
    napisali w prognozie. Nie zgłaszałem też żadnych zmian w poborze. Jak
    napisałem, w poprzednich okresach rozliczeniowych moje półroczne zużycie
    wynosiło około 650 kWh. Jeszcze jedna rzecz, poprzednio płaciłem
    rachunki za prąd co miesiąc, ale za 2 ostatnie okresy rozliczeniowe
    zapłaciłem od razu całość za 6 miesięcy. Czyli PGE pieniądze za całe
    półrocze miało na koncie już w pierwszym miesiącu półrocza. Czyżby
    wyszli z założenia, że skoro klient płaci za pół roku z góry to warto
    ściągnąć więcej i niech pieniądze procentują?