    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
    Date: Fri, 4 Oct 2024 14:05:06 +0200

    On Fri, 04 Oct 2024 13:48:47 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Ja mam taki licznik (zdalny) od kilku lat.
    > Na wiosnę przyszło pismo, że coś zmieniają w aneksach do umów i od lipca
    > płacę prognozy.

    Prognozy są niezależne od liczników.
    Faktury na prognozy, a potem sobie zdalnie odczytają i bedzie
    rozliczenie roczne i nowa prognoza.

    Tylko ... ostatnio mam wrażenie, ze mi Tauron przysyła prognozy według
    ilosci dni w miesiącu. Żebym nie mógł zlecenia stałego dać :-)

    > Nie chce mi się teraz tego prostować (zobaczę co się wydarzy z fakturami
    > do końca roku) ale w moim przypadku to totalny absurd:
    > 1. nie mam zużycia energii (mam ciągle nadwyżkę na koncie prosumenta)
    > 2. mam od 2021 odczyt zdalny, u mnie nie przychodzi inkasent - sami sobie
    > odczytywali do tej pory stany licznika
    > 3. zapłaciłem za sierpień-wrzesień za kilkadziesiąt kWh zużycia gdzie mam
    > prawie 4 MWh w magazynie PGE :-) (to jest stan już po odjęciu 30% prowizji
    > za magazynowanie)
    > 4. Ewidentnie ściągają kasę - tu nie da się znaleźć racjonalnych argumentów

    Ściaganie kasy jest oczywiście chwalebne :-)

    Szczególnie u Ciebie - co zapłacisz, to ich, a nadwyżka ... się
    przeterminuje i przepadnie ? :-)

    J.