  • 1. Data: 2010-04-23 07:52:34
    Temat: kryptografia praktyczna
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    Witam,

    od guglowania juz dostaje swira i nic pozytecznego nie wylapalem.
    Czy mozecie moi cos podpowiedziec, albo nakierowac mnie na jakies hasla lub
    literature ?

    Zadanie jakie sobie postawilem, mozna tak opisac:
    mam kilka kluczy do podpisywania elektronicznego, jeden naprawde bezpieczny
    (do podpisu
    kwalifikowanego) a 2 pozostale takie sobie mniej bezpieczne (podpis
    niekwalifikowany).

    Wymyslilem sobie, ze wszystkie te klucze bede przechowywal na dysku w
    postaci plikow
    tekstowych ( nie pytajcie, czy jestem zdrowy na umysle ).
    Oraz ze bede tych kluczy uzywal w aplikacji wlasnej konstrukcji ( tez nie
    pytajcie, czy jestem zdrowy na umysle ).

    Aplikacja ta powinna dzialac tak:
    - wskazuje plik z kluczem i plik z tekstem ,
    - wybieram opcje 'zaszyfruj'
    - dostaje trzeci plik, z tekstem zaszyfrowanym wskazanym kluczem

    Analogicznie deszyfrowanie.

    W zwiazku z tym poszukuje gotowego algorytmu szyfrowania/deszyfrowania
    kluczami asymetrycznymi.
    Powinny to byc darmowe kody w C/C++ , ewentualnie Delphi, Java raczej
    odpada.

    No i metody /kody te powinny byc zgodne z tymi, jakich rzeczywiscie uzywaja
    aplikacje dzialajace na podpisach
    elektronicznych. Chodzi o to, ze jak ktos przesle mi plik i podpis, to zebym
    mogl ten podpis odkodowac
    jego publicznym kluczem, potem policzyc sobie skrot z pliku i sam
    stwierdzic, czy jest zgodnosc.

    Czego powinienem szukac ? Tylko nie mowcie, ze Microsoft CryptoAPI :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2010-04-23 13:28:49
    Temat: Re: kryptografia praktyczna
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    pluton wrote:
    > Witam,
    >
    > od guglowania juz dostaje swira i nic pozytecznego nie wylapalem.
    > Czy mozecie moi cos podpowiedziec, albo nakierowac mnie na jakies hasla lub
    > literature ?

    Dlaczego znowu zmieniasz nicka?
    Udaj się do jednej z poradni z listy którą ci pokazałem.
    Rozdzielenie jaźni też tam wyleczą.

  • 3. Data: 2010-04-23 18:13:57
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Dlaczego znowu zmieniasz nicka?
    > Udaj się do jednej z poradni z listy którą ci pokazałem.
    > Rozdzielenie jaźni też tam wyleczą.

    E? Od 15 co najmniej lat mam wciaz tego samego nicka. Sprawdzil sie.
    Po co mialbym zmieniac ?

    A listy nie widze. Podaj, moze skorzystam :)
    Jednostka chorobowa zwiazana z jaznia nazywa sie rozdwojenie,
    a nie rozdzielenie.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 4. Data: 2010-04-23 22:34:06
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@U...pl>

    On Fri, 23 Apr 2010 20:13:57 +0200, pluton wrote:
    > E? Od 15 co najmniej lat mam wciaz tego samego nicka. Sprawdzil sie.
    > Po co mialbym zmieniac ?

    Wybacz Mateuszowi. Myslał że jesteś pewnym trollem...

    > A listy nie widze. Podaj, moze skorzystam :)

    Applied Cryptography z mojej strony.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz 'Maly' Ostrowski. http://l3v.pl/

  • 5. Data: 2010-04-23 23:32:43
    Temat: [OT] Re: kryptografia praktyczna
    Od: Kubaj <n...@m...invalid>

    "pluton" <z...@g...pl>, Fri, 23 Apr 2010 20:13:57 +0200:

> [...]
    >
    > A listy nie widze. Podaj, moze skorzystam :) Jednostka chorobowa
    > zwiazana z jaznia nazywa sie rozdwojenie, a nie rozdzielenie.

    Pozwolę sobie odpisać tutaj przedmówcy.
    Mateusz, pomyliłeś OP z pewnym trollem, ale gdybyś zajrzał w nagłówki,
    czy przeczytał uważniej tekst posta, stwierdziłbyś, że raczej nie
    pochodzi od tamtego użytkownika. Najwyraźniej nie tylko on ma taki styl
    pisania.
    Nie zamierzam pouczać, ale mam propozycję: stosuj np. czasem tag [OT].
    IMHHO i tak Usenet jest lepszy taki, jaki jest, niż ten moderowany.

    --
    Pozdrawiam!
    Kubaj

  • 6. Data: 2010-04-23 23:46:26
    Od: n...@m...invalid

    "pluton" <z...@g...pl>, Fri, 23 Apr 2010 09:52:34 +0200:

    <snips />
> [...]
    > ^^^^^^^^^
    > kluczami asymetrycznymi.
    > Powinny to byc darmowe kody w C/C++ , ewentualnie Delphi, Java raczej

    FYI: algorytm to abstrakcyjne (niezależne od sposobu wyrażenia), dobrze
    zdefiniowane rozwiązanie jakiegoś (najcz. obliczeniowego) problemu.
    Kod C/C++ to implementacja.

    Po te pierwsze zajrzyj na:
    http://code.google.com/p/cryptospecs/

    Wybór całkiem wielu projektów o otwartym kodzie implementujących m.in.
    szyfrowanie asymetryczne znajdziesz na:
    http://sourceforge.net/ pod hasłem crypto, cipher

> [...]
    > stwierdzic, czy jest zgodnosc.
    >
    > Czego powinienem szukac ? Tylko nie mowcie, ze Microsoft CryptoAPI :)

    HTH,
    Kubaj

  • 7. Data: 2010-04-23 23:47:21
    Od: Kubaj <n...@m...invalid>

  • 8. Data: 2010-04-24 12:20:49
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Wybacz Mateuszowi. Myslał że jesteś pewnym trollem...

    Mateuszu, wybaczam ci. Jak zrobie planowana aplikacje
    to dostaniesz oficjalne wybaczenie podpisane certyfikatem
    kwalifikowanym :)
    Wystarczy spuscic grupe z oka na 10 lat i juz sie jakies trolle
    legna :(

    > Applied Cryptography z mojej strony.
    > http://l3v.pl/

    Dzieki. Lece szukac.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 9. Data: 2010-04-24 12:22:26
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Po te pierwsze zajrzyj na:
    > http://code.google.com/p/cryptospecs/
    >
    > Wybór całkiem wielu projektów o otwartym kodzie implementujących m.in.
> [...]

    dzieki wielkie

    --
    pozdrawiam
    Nullification