  • 1. Data: 2014-05-09 10:07:59
    Temat: Problemy z QNAP
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>

    Model z serii TS-x39.

    Miał ktoś z tym (lub podobnym) ustrojstwem problemy? Chodzi głównie o
    restarty. U mnie występują w nocy podczas zrzutu danych na NAS. Swego
    czasu był problem z jednym z dysków. Dysk wymieniony na nowy. Niedawno
    znowu kolejny dysk zaczął świrować. Tego nie wymieniałem, a tylko
    przeskanowałem, po czym status SMART wrócił do zielonego, jednak objawy
    są j/w, czyli restart raz na dobę.
    Jedyne co niepokojącego w statucie SMART zauważyłem, to większa niż w
    pozostałych dyskach wartość "Spin_up_time", która wynosi 504, a w
    pozostałych ~320. Raz tylko w tym dysku wyskoczył alert
    "Raw_read_error_rate" z wartością 1. Po skanowaniu wartość wróciła na 0.
    Dyski to 4x Hitachi Deskstar 7K2000 w RAID5.

    Tak, wiem, wymiana dysku powinna pomóc. Tylko że w "normalnym systemie",
    jeśli coś się dzieje niepokojącego, to wypluwana jest informacja na
    konsolę i praca trwa nadal, ew po wypluciu na ekran, system daje się
    ustawić tak, by nie restartował się (można wówczas przeczytać co
    powoduje problemy). Nawet jak świruje głowica, czy pojawiają się
    problemy z odczytem/zapisem. Tu następuje restart.

    Jakaś wadliwa seria dysków? To już drugi egzemplarz w ciągu 4 m-cy.

  • 2. Data: 2014-05-09 10:29:49
    Temat: Re: Problemy z QNAP
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

    > Model z serii TS-x39.

    Inny model ... nie ważne ... 2 czy 3 miesiące temu poleciał cały RAID w tym
    dwa dyski do serwisu, oby coś z firmware nie było bo już ważne dane poszły
    do kosza :(

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2014-05-09 11:03:43
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>

    W dniu 09.05.2014 10:29, Chris pisze:

    > Inny model ... nie ważne ... 2 czy 3 miesiące temu poleciał cały RAID w
    > tym dwa dyski do serwisu, oby coś z firmware nie było bo już ważne dane
    > poszły do kosza :(

    U mnie problemy pojawiły się jeszcze na starym fw 3.x, które nie
    pokazywało nawet że coś z dyskami się dzieje. Dopiero po wgraniu
    nowszego 4.x zaczęło pokazywać alerty. O logach można w tym guanie
    pomarzyć, bo zapisuje je gdzieś w plikach SQLite i to z krótkiego okresu.

    A co do padu RAID u Ciebie, to mnie pocieszyłeś :/ Tak czuję w kościach,
    że jak u siebie nie zmigruję na coś zupełnie innego, to ta zabawka
    prędzej czy później padnie i narobi niezłych szkód.

    Urwał nać, do czego to doszło, żeby robić backup backupu :/

  • 4. Data: 2014-05-09 11:21:11
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 09 May 2014 11:03:43 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

    > Urwał nać, do czego to doszło, żeby robić backup backupu :/
    Może to celowa zmowa "onych" żeby wrzucać dane do "chmur" - takie celowe
    zniechęcanie przez dużą awaryjność.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2014-05-09 11:40:30
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

> [...]
    > nowszego 4.x zaczęło pokazywać alerty. O logach można w tym guanie
    > pomarzyć, bo zapisuje je gdzieś w plikach SQLite i to z krótkiego okresu.

    U mnie pad też był na 3.x :) bo skoro działało to lepiej było nie ruszać :)
    zmiana na 4.x poszła dopiero po padzie dysków ot tak przy okazji.
    Mam jeszcze drugi TS-112 jako magazyn głównie pod AV wpięty do BD/TV i coraz
    częściej mam odpalanie wentyla na maxa na parę min i znowu się ucisza,
    wcześniej aż tak często się nie odpalał.

    > A co do padu RAID u Ciebie, to mnie pocieszyłeś :/ Tak czuję w kościach,
    > że jak u siebie nie zmigruję na coś zupełnie innego, to ta zabawka
    > prędzej czy później padnie i narobi niezłych szkód.

    U mnie poszło całe archiwum zdjęć ze strony w sigu :( kilka milionów fotek
    rozjebanych aut bo oprócz tego co na forum była też własna baza VIN=FOTA ze
    stanów za ostanie 10-12 lat :( teraz nie do odzyskania bo i amerykanie to
    skasowali.

    > Urwał nać, do czego to doszło, żeby robić backup backupu :/

    Dokładnie

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 6. Data: 2014-05-09 13:33:39
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-05-09, o godz. 10:29:49
    "Chris" <c...@m...com> napisał(a):

    > Jaskiniowiec nabazgrał(a):

    > Inny model ... nie ważne ... 2 czy 3 miesiące temu poleciał cały RAID
    > w tym dwa dyski do serwisu, oby coś z firmware nie było bo już ważne
    > dane poszły do kosza :(

    W moim 259 był problem z czarnymi WD RE4 2 TB - jak kiedyś już
    pisałem. W pewnym moemencie system tracił do nich dostęp tak jakby były
    niezamontowane. Pomogła wymiana. Na 2TB WD RED. W sumie dziwne to było.
    A w identycznej sztuce (i w innej 419-tce) u kolego chodzą WD Grenn 2TB
    choć nie są na liście kompatybilności. Ot ciekawostka...

    Zdrówko

  • 7. Data: 2014-05-09 13:36:28
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-05-09, o godz. 11:40:30
    "Chris" <c...@m...com> napisał(a):

> [...]
    > do BD/TV i coraz częściej mam odpalanie wentyla na maxa na parę min i
    > znowu się ucisza, wcześniej aż tak często się nie odpalał.

    Wyjmij dyski i odkurz wnętrze. ;-)

    > Dokładnie

    A tam. Backup to się robi w dwóch miejscach jak ma być ultra pewnie.
    Backup z kopii ma odtworzyć dane które straciliśmy na podstawowym
    nośniku. Bo inaczej to nie backup tylko magazyn danych bez backupu. :-P

    Zdrówko

  • 8. Data: 2014-05-09 15:28:31
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Wyjmij dyski i odkurz wnętrze. ;-)

    Czysto ale i tak przedmucham :)

    > A tam. Backup to się robi w dwóch miejscach jak ma być ultra pewnie.
    > Backup z kopii ma odtworzyć dane które straciliśmy na podstawowym
    > nośniku. Bo inaczej to nie backup tylko magazyn danych bez backupu. :-P

    Struktura bazy + skrypty + wszystko programowe ma backu poza macieżą ale
    dane typu zdjęcia/screeny ze względu na liczbę sztuk jak i ilość TB była i
    jest w jednym miejscu. Obecnie cały system jest robiony od nowa bo rozrosło
    się to bardzo i do jednego 4-bay Qnap doszedł 8-bay Synology + obecnie jest
    osobny dedykowany serwer gdzies na polsce (nie pamiętam teraz nazwy gdzie).

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 9. Data: 2014-05-09 15:33:15
    Od: "Chris" <c...@m...com>

> [...]

    > A w identycznej sztuce (i w innej 419-tce) u kolego chodzą WD Grenn 2TB
    > choć nie są na liście kompatybilności. Ot ciekawostka...

    U mnie chodziły Seagate modelu teraz nie pamiętam bo były wymienianee zaraz
    po kupnie na inny model bo złe zamontowali na starcie.
    Potem już były dokupowane same WD RED i te spisują się odpukac dobrze oprócz
    pierwszej serii/dostawy od WD która w 90% padła :) jakiś zwalony firmware
    dali pewnie ale tego nie było dużo sztuk jak to nowość, potem już prawie
    zero problemów z RED-ami.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2014-05-13 09:18:40
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.05.2014 Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia> napisał/a:

    > Tak, wiem, wymiana dysku powinna pomóc. Tylko że w "normalnym systemie",
    > jeśli coś się dzieje niepokojącego, to wypluwana jest informacja na
    > konsolę i praca trwa nadal, ew po wypluciu na ekran, system daje się

    Tak to jest w "normalnym systemie". A w normalnym systemie,
    jeśli dzieje się coś niepokojącego, to można to odczytać z logów.
    Są tam jakieś ciekawe informacje?

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.