  • 1. Data: 2010-06-19 10:52:09
    Temat: Problem z sygnałem na polaryzacji H
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Co zrobić by nie było zaników sygnału na polaryzacji H.

    Antena ustawiona na Astrę sygnał z satelity 99%

    Polaryzacja V sygnał 99% (pakiet PRO7)
    Polaryzacja H sygnał 80-99% (na różnych transponderach tego samego kanału
    (pakiet RTL))

    Problem pojawia się co jakiś czas i wtedy mam na polaryzacji H sygnał 0%
    jednocześnie na polaryzacji V jest sygnał 99%

    Talerz chyba 90 cm (tzw. jajo)

    Co jest grane?

  • 2. Data: 2010-06-20 16:53:16
    Temat: Re: Problem z sygnałem na polaryzacji H
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 19.06.2010 12:52, rageofhonor pisze:
> [...]
    >
    > Problem pojawia się co jakiś czas i wtedy mam na polaryzacji H sygnał 0%
    > jednocześnie na polaryzacji V jest sygnał 99%

    może konwerter?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2010-06-21 06:35:57
    Od: "Na przykład Jan Kowalski" <...@...com>

    miałem taki problem - wymieniłem konwerter, problem zniknął

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-06-21 15:14:45
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Na przykład Jan Kowalski" <...@...com> napisał w wiadomości
    > miałem taki problem - wymieniłem konwerter, problem zniknął

    Na ile to jest pewne bo to często się dzieje jak antena lekko drga pionowo?

    Dodam jeszcze że 2 konwerter który skierowany był na HB już dawno przestał
    działać na polaryzacji H a polaryzacja V działała znim przestawiłem antenę
    tylko na Astrę

    Jest jakiś tani sposób by zdalnie sterować anteną w wszystkie strony? bo
    odkręcanie śrub jest trochę nieporęczne.

    Jeszcze jedno pytanie. Jak zabezpieczyć antenę przed silnym wiatrem tak by
    nie drgała tak bardzo na wietrze.
    Są na to jakieś sposoby lub anteny?

  • 5. Data: 2010-06-22 05:25:39
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    rageofhonor pisze:

    > Na ile to jest pewne bo to często się dzieje jak antena lekko drga pionowo?

    trochę dziwne

> [...]
    >
    > Jest jakiś tani sposób by zdalnie sterować anteną w wszystkie strony? bo
    > odkręcanie śrub jest trochę nieporęczne.

    obrotnica

    > Jeszcze jedno pytanie. Jak zabezpieczyć antenę przed silnym wiatrem tak
    > by nie drgała tak bardzo na wietrze.
    > Są na to jakieś sposoby lub anteny?

    tak. kupić porządną np. triax, televes

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 6. Data: 2010-06-22 06:12:07
    Od: "Na przykład Jan Kowalski" <...@...com>

    > trochę dziwne
    ja mam wspornik stalowy o średnicy około 5 cm, antena nigdy nie drga, jeśli
    się uprę to mogę próbować lekko odchylać konwerter, bo jego wsporniki to
    pręty, ale nigdy nie miałem z tego powodu problemów z utratą sygnału, nawet
    przy silnym wietrze.

    > obrotnica
    ja stosuję od lat obrotnicę (polską, nie wiem jakiej firmy) ze STEROWNIKIEM
    u mnie - firmy Datcom - który pozwala obracać anteną ZDALNIE
    sama obrotnica to w zasadzie tylko umożliwia, po zwarciu styku, ruch w
    przód-w tył, w zasadzie dobra obrotnica - po łuku a nie poziomo
    natomiast sterownik pozwala zdefiniować konkretne położenie anteny dla
    danego programu ustawionego na odbiorniku satelitarnym
    ułatwia to precyzyjne dostrojenie

    oczywiście logika nakazuje ustawiać programy z danego satelity koło siebie,
    żeby obrotnica nie latała od lewej do prawej po każdym
    zwiększeniu/zmniejszeniu numeru kanału, chociaż moja wytrzymuje częste
    obracanie

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-07-24 11:28:55
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

> [...]
    > siebie, żeby obrotnica nie latała od lewej do prawej po każdym
    > zwiększeniu/zmniejszeniu numeru kanału, chociaż moja wytrzymuje częste

    Dzisiaj mnie znowu krew zalała bo przy tym wietrze mam pikselozę i nic sie
    nie da oglądać.

    Czy obrotnica spisze sie jeśli posiadam 2 tunery i chcę oglądać 2 różne
    kanały na nich?

    Jaki materiał jest najlepszy: stal, aluminium czy epoksyd. Chodzi o to by
    nic nie dragało przy lekkim wietrze a przy silnym wietrze były minimalne
    zakłócenia. Który materiał będzie się spisywał najlepiej?

  • 8. Data: 2010-07-26 05:27:05
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-07-24 13:28, rageofhonor pisze:

    > Dzisiaj mnie znowu krew zalała bo przy tym wietrze mam pikselozę i nic
    > sie nie da oglądać.

    zmień konwerter.

    --
    pozdrawiam. pawell32