  • 1. Data: 2011-07-26 10:32:01
    Temat: Problem z płytą ?
    Od: "Medyk-Ignacy" <M...@p...onet.pl>

    Mam problem z nowym komputerem. Obudowa z zasilaczem Chiftec 500W,płyta
    główna Asus P8H67,grafika Gigabyte GTS 450, 4x 2GB RAM z dual,procesor i5
    2500K,DVD. Zaczeły się bluescreeny pod Win7,z róznymi kodami błędów.
    Wykonałem testy z Hiren'sBoot spod miniXP : Prime95-12 godzin bez problemów,
    MHDD - bez problemów. Po wykonaniu Memtest błędy.
    Płyta ma 4 banki pamięci. Test wszystkich 4 kości pamięci na I gnieździe-
    O.K.
    Test pamięci na gnieździe II - od razu kupa błędów
    Na gniezdach III i IV - O.K.
    Czy po tych wynikach można jednoznacznie powiedzieć , że uszkodzona jest
    płyta główna? Pytam dlatego,że komputer jest w świecie (we
    Francji),wszystkie części są nowe i na gwarancji ( ale w Polsce) i nie
    chciałbym narazić się na przysłanie do Polski do serwisu sprawnej
    części.Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-07-26 15:47:21
    Temat: Re: Problem z płytą ?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-26 12:32, Medyk-Ignacy pisze:
    > Test pamięci na gnieździe II - od razu kupa błędów

    To wyjmij tę pamięć i sprawdź czy dalej będą błędy.

    --
    animka

  • 3. Data: 2011-07-26 18:58:05
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Do k**** nędzy!! Przeczytałaś jego post ze zrozumieniem?!?

  • 4. Data: 2011-07-26 19:03:42
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-07-26 12:32, Medyk-Ignacy pisze:
    > Czy po tych wynikach można jednoznacznie powiedzieć , że uszkodzona jest
    > płyta główna?

    Moim zdaniem nie można tego stwierdzić na 100%.Zajrzyj do instrukcji
    obsługi płyty, czy są jakieś specjalne wymagania co do obsadzania slotów
    pamięci.
    1.Ustawiałeś coś w biosie odnośnie taktowania pamięci ( jakieś
    podkręcanie? )
    2.Zobacz czy bios nie zresetował się do ustawień domyślnych.

    Jak komputer jest we Francji, a Ty jesteś w Polsce to jak sobie w
    szczegółach wyobrażasz sprawdzanie sprzętu? ;)

  • 5. Data: 2011-07-26 20:01:34
    Od: "Medyk-Ignacy" <M...@p...onet.pl>

    Mam dostęp przez TeamViewer i telefon :-)

  • 6. Data: 2011-07-26 20:13:02
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Medyk-Ignacy wrote:
> [...]
    > Francji),wszystkie części są nowe i na gwarancji ( ale w Polsce) i nie
    > chciałbym narazić się na przysłanie do Polski do serwisu sprawnej

    komp bez plyty i tak sie nie przyda wiec w miare mozliwosci bierz na warsztat
    razem z procesorem i pamieciami

    ja zaczalbym od resetu ustawien biosu, ustawieniu na sztywno 1.65v
    i sprawdzeniu wszystkich bankow jedna koscia a nastepnie
    sprawdzeniu dwoch kosci w bankach AA i AB (dual channel i bez)

    jezeli kazdy bank osobno i kazda kosc osobno bedzie ok to problemem
    moze byc jakas inna niekompatybilnosc, warto pokombinowac jakies bardzo
    bezpieczne timingi

  • 7. Data: 2011-07-26 20:18:56
    Od: "Medyk-Ignacy" <M...@p...onet.pl>

    Komp nie podkręcany, ustawienia Bios domyślne.
    Instukukcja sugeruje przy pojedynczej kości gniazdo II ( to "wadliwe" )

  • 8. Data: 2011-07-26 20:21:12
    Od: "Medyk-Ignacy" <M...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > jezeli kazdy bank osobno i kazda kosc osobno bedzie ok to problemem
    > moze byc jakas inna niekompatybilnosc, warto pokombinowac jakies bardzo
    Kości sprawdzone w banku I - wsztkie O.K.
    Każda z tych kości włożona do banku II - błędy po 2-3 min.

  • 9. Data: 2011-07-26 21:31:09
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Medyk-Ignacy" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam problem z nowym komputerem.

    Miałem takiego ASUSA, że testy RAM były OK, ale sytem działał... fuck....
    tragicznie.
    Natomiast zupełnie poprawnie poprawnie na innych.
    Geile musiałem zasąpić OCZ-tami i działa 3 lata do dziś....

    Żeby nie wozić to jakieć francuskie RAMki włożyć?

    Nie bardzo rozumiem tę część z pierwszym slotem.
    Czy Windows z JEDNĄ PAMIECIĄ W PIERWSZYM SLOCIE działa?

    Pozdrawiam
    Feromon

  • 10. Data: 2011-07-26 22:20:34
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 26 Jul 2011 20:58:05 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > Do k**** nędzy!! Przeczytałaś jego post ze zrozumieniem?!?

    W cuda wierzysz?

    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]